Viitorul BMW M5 va avea, probabil, tracțiune integrală
Speculațiile privind viitorul BMW M5 și tracțiunea integrală circulă de ceva vreme, dar acum se pare că zvonurile se adeveresc. Viitorul BMW Seria 5 va fi prezentat de bavarezi anul viitor, în toamnă, iar debutul său va fi, cel mai probabil, în cadrul Salonului Auto de la Paris. Prin urmare, viitorul BMW M5 nu își va face apariția mai devreme de 2018.
Dacă despre viitorul BMW Seria 5 am tot discutat și a fost deja surprins în poze spion, atât la nivel de design exterior, cât și în interior, în ultima vreme nimeni nu a mai spus nimic despre viitorul BMW M5. Se pare că cea mai puternică versiune din gama viitorului Seria 5 va fi disponibil și cu sistemul de tracțiune integrală xDrive. Totuși, în vreme ce în Europa sistemul xDrive va fi oferit ca opțiune, se pare că în Statele Unite viitorul BMW M5 va fi echipat din standard cu tracțiunea integrală.
Motivul din spatele acestei decizii este unul cât se poate de bun și are legătură, din nou, cu ce ofere concurența. Iar din moment ce atât Audi, cât și Mercedes-AMG oferă modele de top echipat cu tracțiune integrală, este normal ca și BMW să facă acest pas. În momentul de față, modele BMW X5 M și BMW X6 M sunt singurele M-uri cu tracțiune integrală, iar sistemul va trece și pe alte modele M, odată cu viitorul BMW M5. Totuși, așa cum deja ne-a obșnuit, BMW nu va oferi un sistem de tracțiune integrală care să împartă puterea 50/50 între punți, ci unul care oferă 100% tracțiune spate, urmând ca în condițiile în care o pierdere de aderență este dedectată, o parte din cuplu să fie redirecționat către puntea față.
Omul din spatele diviziei M, Franciscus van Meel, este totuși unul dintre oamenii care știe foarte bine cu ce se mănâncă un sistem performant de tracțiune integrală. Înainte să devină șeful diviziei M, Franciscus van Meel a fost șeful diviziei Audi RS, unde a avut toate ocaziile din lume să descopere cum stau lucrurile cu „quattro”. „Nu aș vrea să folosesc termenul «tracțiune integrală» pentru că este asociat, la nivel emoțional, cu mersul în linie dreaptă. Dacă noi vom hotărî că avem nevoie de «tracțiune integrală» vom alege un sistem cu tracțiune spate, dar care să ofere un plus de aderență”, ne spunea Franciscus van Meel în cadrul interviului video pe care l-am realizat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din toamna aceasta.
Viitorul BMW M5 va avea sub capotă același V8 de 4,4 litri, supraalimentat, dar probabil că se va opta pentru versiunea care echipează ediția aniverasară M5 30 Jahre Edition, iar puterea va ajunge la pragul de 600 de cai-putere și 700 Nm, iar sprintul 0-100 km/h va scădea sub pragul de 4,0 secunde. Viitorul BMW M5 va beneficia de toate cunoștințele adunae de BMW cu gama i, iar fibra de carbon și aluminiul vor asigura o greutate mai scăzută pentru viitorul BMW M5. Din punctul nostru de vedere, dacă viitorul BMW M5 va avea tracțiune integrală și sistemul va fi oferit ca opțiune, totul o să fie perfect.
Urmărește și testul nostru video cu noul BMW Seria 7 Sedan 750Li xDrive:
Citește și despre Alpina B5 Bi-Turbo, BMW-ul Seria 5 care a ajuns deja la 600 CP: