Autoweek a testat BMW X1 2010

Modelul BMW X1 s-a lansat acum cateva saptamani, iar redactorii revistei auto Autoweek au testat intre timp SAV-ul (Sports activity vehicle) si ne impartasesc impresiile lor despre modelul de la care BMW are mari asteptari.
„BMW s-a reinventat in mod spectaculos in ultimii zece ani. S-a indepartat de modelele traditionale care aduceau vanzari de volum, devenind deseori primul producator european de autovehicule de lux care intra pe nise noi de piata – spre marea suparare a celor de la Audi si Mercedes-Benz, care au incercat sa-l urmeze.
Dar daca credeati ca BMW a acoperit deja toate nisele de lux, mai reflectati putin. Prin lansarea X1, BMW a devenit primul producator european care a realizat un SUV compact, pornind astfel lupta pe partea de vanzari, impotriva favoritelor din acelasi segment cum ar fi Toyota RAV4, Honda CR-V, iar din perspectiva europeana, VW Tiguan si Ford Kuga.
Incadrandu-se in gama sub X3 – care va creste in dimensiuni, performanta, calitati si preturi anul urmator, cand se va lansa un nou model, generatia a doua, construit in SUA – modelul X1 reprezinta o alta particica a planului de vanzari BMW de peste 2 milioane unitati pana in 2020. Nu va ajunge in showroom-urile americane decat la mijlocul lui 2011, la 18 luni dupa punerea in vanzare in Europa, dar inaintea sosirii planificate a unor rivali precum viitorul Audi Q3, Range Rover LRX si Mercedes BLK.
Forma exterioara a modelului X1 a fost dezvaluita prima oara pe un concept usor deghizat la salonul auto de la Paris. Noul model cu patru usi urmeaza tendinta BMW spre suprafete bine intinse, detalii indraznete si imbinare provocatoare a elementelor exterioare adiacente. Cel mai mic dintre modelele BMW X este usor mai scund si mai ingust dar mai inalt decat Seria 3 Touring, varianta break a celui mai popular model BMW, cu care X1 imparte acelasi ampatament de 275.8 cm si o mare parte din componentele mecanice, inclusiv motoarele”.
Puteti citi continuarea articolului original aici.
