Salonul Auto de la Frankfurt: zece modele pe care le așteptăm cu sufletul la gură
Marți, pe 15 septembrie, vom fi live la Salonul Auto de la Frankfurt și vom putea transmite de acolo cele mai proaspete știri despre modelele BMW și nu numai. Până atunci însă, am hotărât să facem un top zece al celor mai așteptate modele ce urmează să fie prezentate la cel mai important salon dedicat industriei auto.
10. BMW Seria 3 Sedan 330e Plug-In Hybrid
Nici nu a trecut foarte mult timp de când BMW a prezentat noul X5 xDrive40e, care devine astfel primul plug-in hybrid bavarez din afara gamei BMW i. La Salonul Auto de la Frankfurt, BMW va prezenta alte două modele plug-in hybrid. Cel mai interesant dintre ele este noul BMW Seria 3 Sedan 330e. La baza acestui nou model se află un motor pe benzină, de 2,0 litri, ce dezvoltă 184 de cai-putere și un moment motor de 290 Nm. În ajutorul motorului cu ardere internă apare un motor electric ce dezvoltă o putere de 88 CP și 250 Nm. Prin urmare, noul BMW Seria 3 Sedan 330e dezvoltă în total 252 CP și 420 Nm, suficienți pentru a permite un sprint 0-100 km/h în 6,1 secunde, dar și un consum mixt ce variază între 1,9 și 2,1 l/100 km. Noul BMW Seria 3 Sedan 330e se anunță a fi un model care ar putea schimba câteva percepții când vine vorba despe sedanurile din segmentul premium și preferința clienților de a alege motorizări diesel și tocmai din acest motiv sunt tare nerăbdători să0l vedem pe viu, la Salonul Auto de la Frankfurt.
9. Mercedes-Benz Clasa C Coupe
Deși primele informații și imagini oficiale cu noul Mercedes-Benz Clasa C Coupe au apărut acum câteva zile, încă nu știm cum arată „pe viu” noul rival al BMW-ului Seria 4. Privind pozele cu noul coupe din segment, e greu să nu apreciezi designul mașinii, care pare, de fapt, un Mercedes-Benz Clasa S Coupe în miniatură. De altfel, liniile de design ale Clasei S se regăsesc și în caroseria Clasei C, așa că nu e o surpriză că acest tip de design s-a extins mai departe și la celelalte modele declinate din Clasa C. Un aspect foarte important este și apariția lui C63 AMG Coupe. Acesta, cu un V8 bi-turbo de 4,0 litri sub capotă dezoltă 476 de cai-putere sau 510 CP în cazul versiunii „S”. Dacă mașina se va comprta atât de bine pe cât arată în poze, atât BMW Seria 4 Coupe, cât și Audi A5 Coupe vor avea probleme serioase. Iar puterea noului C63 AMG Coupe e suficientă cel puțin pentru a te pune pe gânduri.
8. Audi e-tron quattro concept
În timp ce BMW nu pregătește niciun concept spectaculos pentru Salonul Auto de la Frankfurt, atât Mercedes-Benz, cât și Audi vor prezenta concepte care se vor transforma într-un viitor destul de apropiat în modele de serie. În cazul acesta, Audi la prezenta în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt conceptul e-tron quattro, ce va sta la baza viitoului Audi Q6. Din ce știm până acum, e-tron quattro va fi un SUV complet electric, cu o autonomie de aproximativ 500 de kilometri și va fi lansat în producția de serie începând cu anul 2018. Tocmai din acest motiv, credem că viitorul BMW i5 va fi la rândul lui un crossover și nu o limuzină așa cum se zvonea până de curând.
7. Bentley Bentayga
În timp ce discuțiile despre designul SUV-ului de la Bentley pot continua la nesfârșit, un singur lucru e cert. Bentley Bentayga este cel mai rapid SUV din lume. Propulsat de un W12 de 6,0 litri, SUV-ul britanic dezvoltă 600 de cai-putere și 900 Nm. Conectat la o transmisie automată cu opt rapoarte, motorul transmite puterea mai departe unui sistem de tracțiune integrală. În aceste condiții, nu e de mirare că Bentayga accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,0 secunde și că atinge o viteză maximă de 301 km/h. Din poze, Bentayga nu e nici pe departe cel mai arătos SUV de pe piață, dar o să-l vedem în „carne și oase” la Salonul Auto de la Frankfurt și o să ne putem convinge atunci.
6. Honda Project 2&4
Da, suntem de acord, Honda nu este un producător premium, dar asta nu e oprește să nu privim admirativ la Project 2&4, conceptul japonez ce urmează a fi prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt. Ideea acestui concept a plecat, spune japonezii, de la o discuție în contradictoriu a departamentelor auto și moto, astfel că a luat naștere un concept care „vrea să combine libertatea unei motocicelte cu manevrabilitatea unei mașini”. Până aici, nimic rău. Mai ales că „mașinuța” cântărește doar 450 de kilograme și că motorul de 999 cmc, V4, este luat de o motocicletă de competiție, motiv pentru care puterea maximă este de 215 CP, iar cuplul este de 118 Nm.
5. Jaguar F-Pace
Alt SUV britanic va debuta la Salonul Auto de la Frankfurt, iar cei de la Jaguar își pun mari speranțe în el. Până acum am avut parte de un teasing destul de serios, ultimul dintre ele arătându-ne un Jaguar F-Pace testat în cele mai vitrege condiții. Tot ce știm până acum despr noul SUV este că acesta are la bază platforma din aluminiu, că are o direcție electrică și că beneficiază și de un sistem vectorial de distribuție a cuplului. Pentru informații despre motorizări, prețuri sau performanțe, va trebui să așteptăm până la prezentarea oficială din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt.
4. BMW Seria 7
Deși am putea spune că noul BMW Seria 7 nu mai este chiar atât de nou din moment ce l-am văzut deja pe viu, iar frații mai mari de la BMWBlog.com l-au și testat deja, noul vârf de gamă al bavarezilor va fi prezentat publicului larg la Salonul Auto de la Frankfurt. Noi am scris pe blog cam tot ce se putea scrie despre noul BMW Seria 7, așa că dacă vrei să afli toate informațiile despre acestă mașină, trebuie doar să dai un search în bara de căutare. O găsești în dreapta sus.
3. BMW Seria 2 Active Tourer 225xe
Da, am pus pe locul trei această mașină. Știm că pentru unii dintre voi, Seria 2 Active Tourer nu prea se încadează în gama BMW, însă versiunea plug-in hybrid a MPV-ului este, din punctul meu de vedere, una care va schimba percepția asupra acestui model. Și, pe lângă asta, cred că este și cea mai bună alegere dintre toate versiunile de motorizare pe care Seria 2 Active Tourer le pune la dispoziție. Pentru că Seria 2 Active Tourer este o mașină cu tracțiune față, versiunea 225xe poate să se deplaseze folosind doar tracțiunea față, doar tracțiunea spate sau tracțiunea integrală. Motorul pe benzină, de 1,5 litri cu trei cilindri dezvoltă 136 CP și 220 Nm și este folosit pentru a propulsa puntea spate. Motorul electric, ce dezvoltă 88 CP și 165 Nm este utilizat pentru a propulsa puntea spate. Așadar, în funcție de modul de rulare și de nivelul de încărcare al bateriei, poți avea o mașină cu trei tipuri de tracțiune diferite. Interesant, nu? Oricum, cel mai importat aspect al modelului 225xe este că poate rula exlcusiv electric până la 41 km, iar viteza maximă pe care o atinge în acest mode este de 125 km. În Germania, prețul pentru BMW Seria 2 Active Tourer 225xe este de aproximativ 37.000 de euro. Motivul pentru care am pus acest model pe locul trei este acelă că 225xe vine cu șanse mari să ne schimbe tuturor percepția despre modelele Seria 2 Active Tourer și Grand Tourer.
2. BMW M6 GT3 și BMW M6 Competion Edition
BMW Motorsport a ales ca, la ediţia 2015 a Salonului Auto de la Frankfurt, să prezinte, în premieră mondială, noul vârf de lance al gamei competiţionale BMW pentru clienţi: BMW M6 GT3 a fost construit pentru cursele de anduranţă şi îşi va face debutul pe grilă în sezonul 2016. Maşina de curse, concepută pe baza BMW M6 Coupé, este propulsată de un motor V8, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care a suferit doar modificări minore pentru competiţii şi vine cu un şasiu optimizat aerodinamic. Structura de impact şi exteriorul, realizate din CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon), contribuie la menţinerea masei totale a maşinii sub 1.300 de kilograme. Tot la Salonul Auto de Frankfurt, pe lângă BMW M6 GT3, BMW M GmbH va prezenta şi cele mai recente modele ale avangardei privind performanţele dinamice pe şosea. Noul BMW M6 Competition Edition îşi evidenţiază statutul de versiune specială a coupé-ului de înaltă performanţă, cu o varietate de culori speciale pentru exterior, componente realizate din materialul high-tech CFRP, tapiţerii exclusiviste cu piele, cu cusături contrastante, şi multe alte amprente distinctive. Noua ediţie specială a modelului este disponibilă exclusiv în variantă BMW M6 Coupé, în combinaţie cu pachetul Competition, care este orientat spre performanţe supreme. Astfel, motorul V8 pe benzină, de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo oferă o putere maximă de 441 kW/600 CP şi un cuplu maxim de 700 Nm – când este combinat cu pachetul opţional Driver, BMW M6 Coupé atinge o viteză maximă de 305 km/h.
1. Rolls-Royce Dawn
Nu este cel mai rapid, cel mai agresiv sau cel mai puternic model sau concept prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, însă este cel mai impresionant. O decapotabilă cu patru locuri veritabile, gândită ca un „spațiu de socializare”, construită manual și propulsată de un V12 de 6,6 litri. Cu 563 CP la 5.200 de rotații pe minut și cu un moment motor de 780 Nm disponibil de la 1.500 rpm, Rolls-Royce Dawn accelerează până la sută în 4,9 secunde. Dar, probabil că acesta este cel mai lipsit de importanță aspect în cazul noului Royce. De fapt, cuvintele sunt cam de prisos, așa că o să vă las cu filmulețul de mai jos. Enojy!