BMW X1 Live Tour la Poiana Brasov – Bucuria este xDrive
La invitatia BMW Romania si Motor AG Pitesti am participat in weekendul trecut la BMW X1 Live Tour, o actiune din seria evenimentelor BMW xDrive, menite sa demonstreze capacitatile sistemului de tractiune integrala xDrive. BMW a avut ca partener producatorul de echipamente de ski si snowboard K2 la acest eveniment, care este unul international; in Europa caravana a fost deja in Slovenia si Slovacia, iar dupa Romania urmeaza Bulgaria, Elvetia si Franta.
De joi pana duminica, clientii BMW, vedetele si personalitatile locale, dar si toti pasionatii marcii BMW au avut posibilitatea sa testeze intr-un decor superb de iarna, atat pe sosea cat si pe trasee off-road, modelele BMW X1, X5 si X6, toate echipate cu sistemul de tractiune integrala xDrive.
Pe langa drive-test, invitatii au putut testa echipamentele de ski puse la dispozitie de producatorul K2. In plus, in pauzele dintre drive-teste, instructorii si skiorii din echipa K2 i-au incantat pe cei prezenti cu demonstratii de acrobatie:
Programul a cuprins serii de cate o ora de drive-test la bordul X5/X6 pe traseul virajat spre Rasnov, si inca o ora cu BMW X1 off-road, pe trasee acoperite de zapada. Veti vedea in filme si fotografii ca o parte din masini au numere de Munchen, asta pentru ca unele dintre aceste vehicole sunt aduse din Germania, special pentru eveniment, “caravana” completandu-se in fiecare tara unde se desfasoara evenimentul cu masini “imprumutate” de la reprezentantele BMW locale.
Modelele testate au fost echipate in majoritate cu transmisie automata, iar motorizarile au fost foarte variate, atat benzina cat si diesel. X1 a fost prezent cu xDrive 20d, xDrive 23d si puternicul xDrive28i. BMW X5 si X6 au spus prezent in varianta xDrive 30d.
Sambata am avut ocazia sa merg alaturi de instructorii experimentati de la scoala BMW Driver Training: Fritz Lanio, Marc Nemeth si Torje Althofer. Ca o mica paranteza, dupa parerea noastra, cei trei instructori au una dintre cele mai “cool” meserii din lume, pilotand masini dupa masini si testandu-le limitele pe circuit sau trasee off-road. Cu aceasta ocazie am aflat ca Fritz Lanio, cel mai experimentat dintre cei trei, este pe langa Chief Instructor la BMW Driver Training si Product Trainer, adica instruieste oamenii de vanzari BMW.
Dar partea care ne-a taiat rasuflarea este faptul ca Fritz conduce de asemenea si M5 Ring Taxi pe Nurburgring, asadar cand ajungeti pe-acolo, incercati o tura de „Green Hell” alaturi de el.
Cu siguranta noi nu vom rata ocazia.
Marc Nemeth are 12 ani de experienta de instructor, atat pentru masini cat si pentru motociclete; la varsta de 23 ani a fost cel mai tanar instructor din scoala. Iar Torje este cel mai tanar membru al trio-ului, si are trei ani de experienta ca trainer.
In timp ce Torje a dirijat convoiul format din zece superbe exemplare BMW X5 si X6 pe traseul virajat Poiana Brasov-Rasnov, Fritz si Marc au ghidat cu un X5 sirul de BMW X1 pe traseul off-road acoperit cu zapada.
Drive-testul cu BMW X1 a fost de departe cel mai distractiv. Iata mai intai ‘pregatirea tehnica’ facuta prin radio de catre instructori, inainte de abordarea traseului. Ne cerem scuze pentru calitatea sunetului.
Si incepe aventura….Fritz si Marc testeaza mai intai pante si trasee noi, creand astfel provocari noi pentru caravana X1. Poate panta asta?
Chiar si pentru X5 e grea o astfel de panta, mai ales cand e atat de multa zapada. Dar sistemul xDrive nu te lasa la greu.
Ce e asa de minunat la xDrive?
Faptul ca iti asigura aderenta buna, dar nu-ti ia din feelingul oferit de tractiunea spate a masinii. Sistemul transfera putere catre roti intr-un raport de 40:60 punte fata/spate, iar cand sistemul simte o pierdere semnificativa a tractiunii, inversează subit cuplul, pentru a se adapta conditiilor.
BMW X1 a reusit sa uimeasca pe marea majoritate a participantilor, cu performantele sale. Desi are o garda la sol de doar 20 cm, urca fara probleme pantele acoperite cu zapada:
Participantii la test au avut ocazia sa vada in actiune si tehnologiile DTC si Hill Descent Control.
DTC sau Controlul dinamic al tractiunii este functia ce iti ofera mai multa tractiune pe suprafete cu aderenta scazuta; practic, permite o usoara patinare a rotilor care sa te ajute la demaraj pe suprafete acoperite cu zapada sau nisip.
Cu Hill Descent Control activat, nu mai este nevoie sa cobori o panta cu frana – tehnologia actioneaza ca un ABS si regleaza automat franarea. Desi la inceput e putin ciudat sa te lasi pe mana masinii si sa te lasi pe o panta de 30-45 grade doar tinand mainile pe volan, pana la urma chiar si cei mai sceptici participanti s-au lasat convinsi si au ridicat piciorul de pe frana, la aceasta contribuind si indemnurile trainerilor germani, exprimate in limba romana spre deliciul asistentei.
Si uitati ce se intampla cand nu asculti de sfaturile instructorilor si nu mentii constant piciorul apasat pe pedala de acceleratie in timpul urcarii pantei:
Daca sambata am fost doar pasager si i-am invidiat pe cei de la volan, duminica a fost si randul meu sa testez masinile. In prima parte de Scenic Drive, am avut ocazia sa conduc un BMW X5 xDrive 3.0 diesel cu transmisie automata. Masina mi s-a parut foarte echilibrata si stabila in viraje, si foarte usor de condus, la greutatea sa impresionanta de peste doua tone.
In plus, sprintul e destul de impresionant, si nu prea iti dai seama cand ajungi la 100km/h. La interior totul e facut sa ofere soferului o experienta completa: bordul orientat catre sofer, volanul mai gros si mai sportiv, comenzile usor de actionat, scaunele confortabile si foarte usor de reglat, tehnologiile inovatoare si foarte utile. Pe ansamblu, X5 da impresia de masina serioasa si sobra, „de incredere”, pe care poti sa contezi in depasiri, care te asculta si nu te lasa la greu.
In ce priveste X1, aici lucrurile se schimba si totul devine fun, chiar de cum te apropii de masina. X1 arata destul de „jucaus”, si cand mai are inscriptionat pe el si sloganul „Joy is the perfect ride”, esti deja pe jumatate indragostit de masina. Iti inspira imediat tinerete si entuziasm si abia astepti sa stai in spatele volanului. Iar dupa ce activezi DTC esti gata sa infrunti nametii de zapada.
X1 urca lejer pantele acoperite cu zapada, trebuie doar sa tii piciorul constant pe acceleratie. Chiar daca incepe sa patineze in timp ce urci sau mergi pe damburile de zapada, tehnologiile incorporate aduc imediat masina pe traiectorie. Modelul testat a fost un xDrive2.8i pe benzina cu transmisie automata. X1 iti da o senzatie de libertate si de distractie totala, si iti asterne involuntar pe fata un zambet laaarg, cum de altfel ne confirma si redactorul-sef Drive-Test.ro, care a avut oportunitatea sa faca si drifturi cu cel mai mic model al gamei X.
Dupa parerea mea – si indraznesc sa sper ca a tuturor participantilor – BMW X1 Live Tour a fost un eveniment extrem de reusit, sunt convinsa ca BMW a facut fericite cateva sute de persoane cu aceasta initiativa. In plus, in seara de sambata BMW a organizat si o petrecere in domul de pe partie, unde invitatii BMW au avut ocazia sa se simta bine, sa se cunoasca si sa discute despre masinile lor preferate.
Doresc sa multumesc inca o data lui Alex Seremet @BMWRO si intregii echipe BMW Motor AG, mai ales Agathei Bejan si dlui Adrian Prodanel, Director General Motor AG Pitesti, pentru invitatia la eveniment si pentru tot sprijinul acordat pe parcursul evenimentului.
Va invitam sa urmariti galeria foto cuprinzatoare.