Comparatie: BMW X5 facelift vs. Audi Q7 vs. Mercedes-Benz ML
Odata cu lansarea versiunii facelift BMW X5 (E70), a sosit momentul sa comparam designul revizuit si gama de motorizari cu cele ale concurentilor clasici, din Ingolstadt si Stuttgart. Daca designul e un element subiectiv si se bazeaza de obicei pe parerile personale, detaliile tehnice sunt cele care ne ajuta sa facem diferenta intre modele similare.
Sa incepem asadar cu greutatea proprie a vehiculelor, elemental care influenteaza dinamica si sportivitatea unei masini. Luand in calcul masini cu puteri in jurul valorii de 300 CP, cel mai greu concurent este Audi Q7, care cantareste 2.280 kg. Pe locul doi ca greutate se afla BMW xDrive35i cu 2.145 kg, iar Mercedes-Benz ML350 e putin mai usor decat X5 35d, cu 2.135 kg.
Pentru a compensa dezavantajul net, Audi a anuntat deja ca viitorul Q7 va cantari cu 200 kg mai putin. Merita de asemenea sa mentionam ca Q7 este cu cca 23 cm mai lung decat X5, si cu cca 31 cm mai lung decat ML.
Toate trei modelele pot fi comandate cu tehnologia de avertizare la schimbarea benzii de rulare, Active Cruise Control si camera video pentru mersul inapoi, dar BMW X5 ofera mai multe echipamente optionale. Sistemul Head-Up Display ofera un plus de confort si reduce nevoia de a monitoriza vitezometrul intr-o serie de situatii, permitandu-i soferului sa se concentreze asupra caii de rulare. In plus, BMW X5 ofera optional camere video laterale integrate in arcele rotilor din fata si in plus camera video ce ofera vedere de deasupra autovehiculului.
BMW X5 este echipat cu un sistem de navigatie Professional cu ecran LCD cu diagonala de 8.8 inci, cel mai mare daca le luam in calcul si pe ale concurentilor. Sistemul Navigation Plus MMI de pe Audi vine cu un ecran LCD cu diagonala de 7 inci, iar sistemul Comand APS de pe Mercedes are un ecran LCD de 6.5 inci. Un punct forte pentru X5 este accesul nerestrictionat la internet, disponibil in Europa.
Iar acum sa trecem la partea interesanta: motorizarile. Sa incepem cu varful de gama al BMW, xDrive 50i, propulsat pentru prima oara de motorul V8 twin-turbo de 407 CP, intalnit si pe alte modele BMW. Acesta e egal cel putin pe hartie cu motorul FSI de 4.2 al celor de la Audi ce produce 357 CP. Mercedes-Benz intra in joc cu al sau ML500 si 388 CP.
Motorul entry-level este xDrive30d ce produce 241 CP. In aceeasi gama, Mercedes-Benz aduce ML 350 CDI cu ai sai 231 CP. La testul de consum, X5 conduce cu un consum mediu de 7,4 litri/100km, urmat de Mercedes-Benz 350CDI cu 8,9 litri/100km si Q7 3.0 TDI cu 9,1 litri/100 km.
Odata cu noul facelift, BMW introduce un nou model in familia X5. Modelul xDrive40d este propulsat de acelasi motor de 3.0 litri ce echipeaza 740d. Agregatul livreaza o putere de 306 CP si 600 Nm cuplu. Audi Q7 TDI il intrece cu ai sai 340 CP si un consum de 9,9 litri de motorina la 100 km. Mercedes-Benz e reprezentat de modelul ML 450 CDI si ai sai 306 CP.
Revenind la motoarele pe benzina, modelul entry-level al BMW in aceasta categorie este xDrive35i ce produce 306 CP. Mercedes raspunde cu modelul ML 350, 272 CP, iar Audi arunca in lupta modelul Q7 3.6 FSI ce produce 280 CP. Consumul mediu al xDrive35i este de 10,1 litri/100 km, al lui Audi Q7 de 12,1 litri/100 km, si de cca 12 litri/100 km pentru ML 350.
Odata ce am comparat cele mai importante date tehnice, urmeaza ca intotdeauna analiza de pret. Audi Q7 3.6 FSI are un pret de baza de 51.750 Euro, iar ML350 si xDrive35i sunt comparabile, cu preturi de 54.859 Euro si respectiv 54.900 Euro.
In gama motoarelor mari pe benzina, Audi Q7 4.2 FSI ofera din nou cel mai scazut pret de baza – 69.200 Euro, dar in schimbul unei puteri reduse fata de cei 388 CP ai ML 500 si 407 CP produsi de xDrive50i. Modelul varf de gama BMW X5 va avea in Europa un pret de cca 73.400 Euro, in timp ce ML 500 are un pret usor mai scazut, de 72.982 Euro.
La nivelul motoarelor diesel entry-level cu capacitate de 3000 cmc, cu sase cilindri, un turbocompresor si 240 CP, modelul Audi Q7 3.0 TDI are pretul de 52.700 Euro, urmat de mai eficientul BMW xDrive30d la pretul de 54.200 Euro si ML350 CDI de 231 CP la 55.751 Euro.
Noul BMW X5 xdrive40d are un pret de pornire de 61.800 Euro, cu mai mult de 10.000 Euro mai mic decat al lui Audi Q7 4.2 TDI (72.700 Euro) sau al lui ML450 CDI (72.923 Euro).
Dupa cum am mai spus, designul exterior trezeste emotii diferite in fiecare din categoriile de fani ai marcilor analizate. In timp ce unora le place modelul Q7 mai ostentativ si mai tineresc, multor altora le place designul clasic, serios dar frumos al modelelor X5 sau ML.
Prin urmare ne-am hotarat sa lasam deoparte parerea noastra de aceasta data si sa va lasam pe voi sa votati.
[poll id=4] [Sursa: BimmerToday ]