Comparativ foto: noul Audi Q7 vs BMW X5
Comparativul foto între noul Audi Q7 vs BMW X5 vine inevitabil după ce, în urmă cu nu foarte mult timp, Audi a prezentat cea de-a doua generație a SUV-ului reprezentativ pentru marca din Ingolstadt. Detaliile complete despre noul Audi Q7 pot fi citite aici.
Noul Audi Q7, așa cum ne așteptam de altfel de la Audi, nu impresionează și nici nu revoluționează la capitolul design. Schimbările față de generația precedentă, deși nu sunt radicale, sunt ușor de observat. În primul rând, noul Audi Q7 pare mult mai dinamic și mai elegant. Liniile sale de design ascund mult mai bine acum gabaritul mașinii mult mai bine. În pozele pe care le avem probabil că suspensia pneumatică este setată pentru cea mai mică gardă sol, astfel că noul Audi Q7 pare că stă mai jos, acest fapt sporindu-i și aspectul dinamic.
În partea frontală, grila trapezoidală, de dimensiuni uriașe, captează toată atenția și impune respect. Blocurile optice, alungite, sunt despărție de grilă, și, în exterior, se extind până spre evazările aripilor față. Ce-i drept, blocurile optice față seamănă foarte mult cu cele ale noului Volvo XC90, mai ales că fiecare dintre cei producători au decis să formeze „desene” prin aprinderea luminilor. Partea frontală a lui BMW X5 este, de asemenea, dominată de grila dublă, dar dimensiunile acesteia sunt mult mai reduse decât în cazul noului Audi Q7. Blocurile optice și „striațiile” de pe capota lui BMW X5 indică un comportament și mai atletic, iar gurile de aer din extremitățile bării față contribuie din plin la aspectul dinamic. În cazul noului Audi Q7, extremitățile laterlae ale bării față sunt „umplute” de proiectoare, dar chiar și așa aduc un plus de sportivitate.
Comparativul foto între noul Audi Q7 vs BMW X5 continuă cu partea din spate. Audi Q7 pare să aibă o siluetă mai fluidă, mai apropiată de cea a unui hatchback. Linia plafonului este arcuită, iar luneta și portiera portbagajului continuă liniile rotunjite. În contrast, BMW X5 pare că se „termină” mult mai brusc, chiar dacă ramele din aluminiu ale geamurilor conturează o linie mai dinamică a plafonului. În cazul noului Audi Q7, blocurile optice spate continuă tema farurilor și sunt construite dintr-o bucată, fiind incluse cu totul în portiera portbagajului. În cazul lui BMW X5, blocurile optice spate, în formă de L, au dimensiuni mai mari și sunt construite din două bucăți. Extremitățile stopurilor continuă pe aripile laterale și, atunci când se deschide portbagajulul, blocurile optice spate se „despart”. O altă diferență este dată și de modul de deschidere al portbagajelor. Dacă noul Audi Q7 are o portieră a portbagajului dintr-o bucată, în cazul lui BMW X5 lucrurile sunt ceva mai practice. O parte a hayonului se ridică și, dacă ai nevoie de o deschidere mai mare, o portieră secundară poate fi coborâtă. Pe de altă parte, cel mai probabil, înălțimea de încărcare este mai mică în cazul noului Audi Q7 decât în cazul lui BMW X5.
Fiecare dintre cele două modele beneficiază de aportul dinamic estetic al câte unui eleron discret. În cazul ambelor modele, partea din spate este marcată și de eșapamentul dublu. Terminațiile gurilor de evacuare pentru fiecare dintre cele două modele au forme trapezoidale. Totuși, în cazul lui BMW X5 – probabil același lucru e valabil și pentru noul Audi Q7 – terminațiile pot avea forme diverite în funcție de motorizare, precum și de pachetul de design ales.
În interior, comparatviul foto între noul Audi Q7 vs BMW X5 pare să îi dea câștig de cauză lui Q7. Lucru care nu ne miră câtuși de puțin pentru că Audi a reușit aproape de fiecare dată să oferă un interior mai frumos și mai „prețios” decât rivalii bavarezi. Cu toate acestea, designul este subiectiv, iar calitatea interiorului din BMW X5 nu a dezamăgit niciodată și nu o face nici acum. Display-ul aferent sistemului MMI oferit de Audi este retractabil și ale cărui dimensiuni variază în funcție de nivelul de echipare. Cel mai mic display are 7 inch și poate ajunge până la 8,3 inch în cazul sistemului de top. Ecranul aferent sistemului iDrive nu este retractabil însă, din punctul meu de vedere, poziționarea sa este mult mai intuitivă și mai ergonomică decât cea a sistemului MMI a lui Audi.
Selectoarele treptelor de viteză și butoanele rotative ce comandează sistemele multimedia nu diferă, în nici unul dintre cazuri, față de restul modelelor din gama celor doi producători. Cu toate acestea, din nou, Audi A7 are un mic avantaj pentru designul selectorului de viteze, dar și pentru dimensiunile mult mai generoase ale pad-ului. Cu toate acestea, eu consider că sistemul iDrive rămâne o reverință când vine vorba despre lejeritatea în utilizare și întrece sistemele procuătorilor rivali. Pe de altă parte, Audi ne promite că noul Q7 va avea o interfață nouă a sistemului MMI, care-l va face mai intuitiv.
Încă nu avem detalii referitoare la prețurile noului Audi Q7 însă, cel mai probabil, ele vor fi foarte apropiate de cele ale concurenței de la BMW și Mercedes-Benz, așa cum se întâmplă de fiecare dtă în cazul celor trei producători germani. La final, putem spune că, deși nu revoluționează designul în clasa SUV-urilor premium, noul Audi Q7 arată mult mai bine decât generația precedente. În plus, dacă ținem cont de spuselor celor de la Audi conform cărora noul Q7 este cel mai ușor model din clasă, dar și de șasiul complet nou, noul Q7 are toate șansele să ducă mai departe volum de vânzări obținut de generația precedentă.