BMW X6 M și BMW X6 M50i xDrive surclasează performanțele lui Aston Martin DBX

Aston Martin DBX dispune de un V8 de proveniență Mercedes-AMG, care îl plasează ca performanțe nu doar sub nivelului lui BMW X6 M, dar și sub cele ale lui BMW X6 M50i xDrive. Iar asta se întâmplă în condițiile în care DBX are și un preț subtanțial mai mare decât rivalul bavarez.

Desigur, ne-am fi așteptat ca Aston Martin DBX să atage direct liga super-SUV-urilor, precum Lamborghini Urus, Porsche Cayenne Coupe și BMW X6 M, care sunt capabile de un sprint 0-100 km/h în mai puțin de 4 secunde. Însă primul SUV Aston Martin este mai mult decât ce pare dacă îl cântărim doar prin prisma prețului și accelerației 0-100 km/h.

Click aici pentru a vedea cum se compară BMW X6 M cu Lamborghini Urus și Porsche Cayenne Coupe.

Cel mai probabil este că Aston Martin va pregăti un nivel superior de motorizare pentru DBX. Dar și în varianta inițială putem vedea cât efort s-a depus pentru ca DBX să ofere versatilitate și dinamism atât pe șosea, cât și off-road.

De structura din aluminiu a lui Aston Martin DBX au fost ancorate tehnologii de avangardă pe care le regăsim la super-SUV-urile menționate mai sus. Suspensia pneumatică adaptivă este completată de amortizoarele adaptive controlate electronic și de sistemul electric de control anti-ruliu (eARC). Sistemul anti-ruliu este capabil să genereze o forță de 1.400 Nm la fiecare punte, ceea ce reprezintă un beneficiu pentru comportamentul dinamic al mașinii. Ba chiar, constructorul britanic afirmă că sistemul eARC poate reduce mișcările caroseriei la nivelul unui Aston Martin DB11. Însă, Aston Martin DBX nu a fost conceput doar pentru performanțe pe șosea. Iar garda la sol are un nivel normal de 190 mm, dar poate urca cu 45 mm și coborâ cu 50 mm față de acest nivel. Această versatilitate îi oferă abilități generoase de trecere în off-road. De altfel, poate trece prin vaduri de 500 mm.

Sistemul său de tracțiune integrală are diferențial central și diferențial spate cu alunecare limitată controlate electronic. În mod normal, 43% din cuplul este transmis punții din față și 53% către puntea din spate. Dar, pentru un comportament sportiv, până la 100% din cuplu poate fi transferat către roțile punții din spate, dacă permit condițiile.

Șoferul poate selecta unul dintre cele 6 moduri de reglaj pentru răspunsul diferențialelor, suspensiilor pneumatice, sistemului antiruliu, sistemul de control al stabilității etc. Existaă modurile Sport și Sport + pentru comportament cât mai dinamic, modurile Terran și Terrain + pentru off-road și un mod în care șoferul poate regla individual caracteristicile mașinii.

Aston Martin DBX are și un sistem de frânare performant, cu discuri ventilate de 410 mm la roțile frontale și 390 mm la cele din spate. Aston Martin spune că acest sistem de frânare îi oferă SUV-ului abilități de decelerare comparabile cu ale lui DBS Superlegerra.

Pentru început, Aston Martin DBX este oferit doar cu motorul V8 Twin-Turbo de 4 litri, folosit de modelele Vantage și DB11. Acesta propulsor care provine de la Mercedes-AMG este cuplat la transmisie automată cu 9 trepte. Și produce 550 CP la 6.500 rpm și 700 Nm între 2.200 și 5.000 rpm. Cu asemenea resurse, SUV-ul care cântărește la gol 2.245 kg, sprintează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde și atinge o viteză maximă de 291 km/h.

Performanțele motorizării sale V8 nu sunt deloc slabe. Dar îl plasează pe Aston Martin DBX sub cifrele cu care se laudă BMW X6 M, sau chiar și BMW X6 M50i xDrive.

BMW X6 M are un V8 de 4,4 litri, cu tehnologie M TwinPower Turbo, care produce pentru versiunea Competition 625 CP la 6.000 rpm și 750 Nm între 1.800 și 5.800 rpm. Modelul BMW X6 M standard livrează 600 CP la 6.000 rpm și 750 Nm între 1.800 și 5.600 rpm, pentru un demaraj 0-100 km/h în 3,9 secunde. În varianta Competition, SUV-ul de 2.295 kg gonește de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde. Indiferent de varianta de putere aleasă, viteza maximă este de 290 km/h, dacă se optează pentru pachetul M Driver. Exploatarea resurselor motorului este foarte versatilă. Transmisia M Steptronic cu opt trepte oferă posibilitatea ajustării caracteristicilor de schimbare a vitezelor prin folosirea butonului Drivelogic. Sistemul de tracțiune integrală M xDrive favorizează livrarea cuplului către puntea spate, pentru un comportament cât mai sportiv. Acesta include un diferențial central controlat electronic și un diferențial spate activ special tipic modelelor M. Acest sistem de tracțiune integrală oferă și modul 4WD Sport creat pentru ca marele BMW X6 M să execute cu lejeritate drifturi controlate.

BMW X6 M folosește un sistem anti-ruliu activ controlat electric, iar suspensiile sale specifice M folosesc valve electromagnetice pentru a controla amortizarea la fiecare roată în parte în doar câteva milisecunde. Mișcările caroseriei, calitatea suprafeței de rulare și informațiile de la sistemul de direcție sunt repere pe care suspensiile le folosesc pentru a se autoregla continuu. Șoferul poate selecta modurile de reglaj Comfort, Sport sau Sport Plus, acesta din urmă fiind configurat pentru mersul pe circuit. De altfel, șoferul poate folosi butonul Setup pentru a alege reglajele preferate pentru răspunsul motorului, direcției, suspensiilor, frânelor, sistemului de tracțiune integrală.

Sistemul de direcție M Servotronic cu raport de demultiplicare variabil și asistare în funcție de viteza de deplasare. Șoferul poate alege între două moduri de reglaj pentru sistemul de direcție, care favorizează confortul sau răspunsul precis pentru condus cât mai dinamic. Controlul este susținut și de sistemul de frânare M, cu discuri ventilate din material compozit, care au diametru de 395 mm la roțile din față și 380 mm la cele din spate. Și frânele oferă opțiunile de reglaj Comfort și Sport, ca și sistemul de direcție.

În România, BMW X6 M cu 600 CP costă de la 127.925 euro cu TVA inclus. Este un preț considerabil mai mic decât cei 196.350 de euro cu TVA ceruți în țara noastră pentru un Aston Martin DBX.

Diferența este și mai impresionantă, dacă luăm drept reper cei 98.115 euro cu TVA, care reprezintă prețul de bază pentru un BMW X6 M50i xDrive. Acesta reușește să fie mai rapid decât Aston Martin DBX, având nevoie de 4,3 secunde pentru sprintul 0-100 km/h. Propulsorul său este un V8 de 4,4 litri cu tehnologie M Performance TwinPower Turbo, cuplat la o transmisie Steptronic cu 8 trepte. Generează 530 CP între 5.500 și 6.000 rpm și 750 Nm între 1.800 și 4.600 rpm.

La rândul său, BMW M50i xDrive are un arsenal tehnologic care îi oferă cote înalte de sportivitate. Sistemul de direcție electromecanic are configurație specifică M și oferă 2 moduri de reglaj. Opțional, BMW X6 M50i xDrive poate fi echipat și cu sistemul de direcție integrală, care îi permite să vireze din toate cele 4 roți. Suspensia M adaptivă include sistemul de control dinamic al amortizării și este pneumatică cu funcție de autoreglare a gărzii la sol la puntea spate. Totodată, sistemul de tracțiune integrală al lui BMW M50i xDrive integrează un diferențial M Sport.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account