Gerovital
Gerovital
Gerovital

Mercedes-AMG GLC S 63 4MATIC+ obligă BMW să producă un X3M

Mercedes-AMG GLC S 63 4MATIC+ aruncă mănușa diviziei BMW M provocând-o să-i producă un rival pe măsură în persoana mult-așteptat-ului X3M.

Divizia BMW M a tot amânat producerea unei versiuni sport a SUV-ului X3, sau a versiunii sale coupe X4. Astfel, clienții mărcii bavareze au trebuit să se mulțumescă cu X4 M40i drept cea mai performantă interpretare disponibilă. Acest model are un propulsor cu 6 cilindri care livrează 360 CP și Nm, asigurând un sprint 0-100 km/h de 4,9 secunde. Nu e rău, dacă ne gândim că devansează cel mai puternic rival propus de Audi, adică SQ5-ul cu motor tot cu 6 cilindri 3.0 TFSI care produce 354 CP și Nm, promițând un demaraj 0-100 km/h în 5,4 secunde.
Însă acum Mercedes-AMG urcă în ring un cuplul de SUV-uri GLC și GLC Coupe care lovesc cu puterea a până la 510 cai. Rețeta a fost banală, dar ucigătoare. Mercedes-AMG a preluat pur și simplu V8-ul biturbo de la sportivul GT. Drept urmare Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+ are performanțe similare. Mai exact, în versiune de 476 CP și 650 Nm a motorului, sprintul 0-100 km/h este executat în 4 secunde, performanță egală cu a lui Mercedes-AMG GT cu același nivel de putere. Însă în versiune S, motorul SUV-ului descătușează 510 CP și 700 Nm, ceea ce coboară timpul 0-100 km/h la 3,8 secunde. Acestea sunt cote de sportivitate care-i impun lui BMW M să lanseze în sfârșit un X3M, precum și un X4M. Pozele și filmările spion din ultimele luni au surprins pe circuitul de la Nurburgring prototipuri ale viitorului X3 care aveau viteza, sunetul motorului și body-kit-ul ce lasă de înțeles că BMW dezvoltă un X3M. Noul X3 va debuta anul acesta, deci cel târziu în 2018 am putea vedea și varianta M. Dacă informațiile neoficiale se confirmă, X3M ar putea avea un propulsor cu 6 cilindri și circa 500 CP. Ar trebui să fie practic o evoluție a motorului de 450 CP folosit de M3 și M4.
Desigur, sportivitatea lui BMW X3M nu se va rezuma la un motor de 500 CP. Acesta va trebui să aibă un răspuns pentru întreg arsenalul tehnologic al lui Mercedes-AMG GLC 63 4MATIC+.

SUV-ul cu stea în frunte are sistem de tracțiune integrală 4MATIC+ cu specificații AMG, transmisie AMG Speedshift MCT cu 9 trepte, suspensii sport pneumatice, discuri de frână compozite, ventilate și perforate cu diametru de 390 mm la toate roțile și direcție cu asistare variabilă care nu se adaptează doar după viteză, ci și conform accelerațiilor laterale și diferitele reglaje cum ar fi cele pentru suspensii, alese de șofer prin sistemul AMG Dynamic Select. Acest sistem îi permite celui de la volan să selecteze parametri diverși de funcționare ai motorului, transmisiei, direcției, suspensiei, tracțiunii integrale și ESP-ului. Pentru un condus incitant, ESP-ul poate fi decuplat, iar evacuarea are clapete care variază intensitatea sunetului motorului în funcție de modul de rulare selectat.

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account