Sprintul final spre prima linie a grilei de start: noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé pe circuit
BMW M GmbH pregăteşte în prezent schimbul de generaţii pentru două modele de maşini sport emblematice. Odată cu testele dinamice realizate în condiţii de circuit, procesul de dezvoltare de serie pentru noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé se apropie de final.
Cu o creştere semnificativă a performanţelor faţă de modelele anterioare şi cu un reglaj specific M al suspensiei, motoarele nou dezvoltate, cu şase cilindri dispuşi în linie, stabilesc din nou reperele în segmentul sedanurilor şi coupé-urilor de înaltă performanţă ale clasei medii premium. Inovaţiile vaste în domeniile propulsiei, suspensie, arcurilor, amortizoarelor şi tehnologiei de frânare necesită teste amănunţite pe drumurile publice de la centrele de testare ale BMW Group de la Miramas (sudul Franţei), localitatea suedeză Arjeplog, precum şi mai multe circuite.
În mod tradiţional, bucla Nordschleife de la Nürburgring stabileşte standardul pentru interacţiunea perfectă dintre tehnologia de propulsie şi cea a suspensiei în orice situaţie. Cu toate acestea, întrucât caracteristicile de performanţă ale unui automobil BMW M trebuie să convingă nu numai acolo, ci şi pe majoritatea profilurilor de circuit, inginerii de teste au extins mereu programul de verificare pentru a include şi alte circuite precum testele actuale cu prototipuri camuflate ale noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé pe Sachsenring.
Cu câteva luni înaintea premierei mondiale de la jumătatea lunii septembrie 2020, potenţialul dinamic al noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé este deja evident. Echilibrul între performanţele superioare şi posibilitatea de utilizare cotidiană fără restricţii – atât de specific pentru un model M – atinge un nou nivel. „Cu fiecare automobil BMW M, aducem tehnologia din motorsport pe şosea”, declară Markus Flasch, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW M GmbH. „Noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé întruchipează acest principiu într-un mod foarte intens, pentru că ambele modele continuă în mod inconfundabil tradiţia celui mai de succes turism din lume. Rezultatul acestor teste ne arată că noua generaţie de model este superioară în mod semnificativ celei anterioare în ceea ce priveşte performanţele.”
Asemenea actualelor automobile de înaltă performanţă de la BMW M GmbH, noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé sunt oferite cu două niveluri de performanţă: pe lângă varianta de 353 kW/480 CP, cu transmisie manuală cu şase trepte, este disponibil şi un model Competition, care oferă 375 kW/510 CP şi dispune de transmisie M Steptronic cu opt trepte, cu Drivelogic. „Pentru clienţii care preferă o experienţă puristă a performanţelor şi o interacţiune foarte intensă cu maşina lor, variantele de model cu transmisie manuală constituie o oferă care este unică în acest segment”, explică Dirk Häcker, director de dezvoltare a automobilelor M şi BMW Individual. „Pe de altă parte, prin versiunile Competition ale noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé, abordăm dinamica maximă în ceea ce priveşte dezvoltarea şi transferul puterii – iniţial cu tracţiunea spate clasică şi, ulterior, şi în combinaţie cu cea mai recentă versiune a sistemului nostru de tracţiune integrală M xDrive.”
Comparativ cu modelele anterioare, motoarele cu şase cilindri dispuşi în linie care echipează noile maşini sport de înaltă performanţă oferă o putere maximă mărită cu 36 kW/49 CP, respectiv cu 44 kW/60 CP (modelele Competition) şi un cuplu maxim extins până la 650 Nm. Mai mult, datorită tehnologiei M TwinPower Turbo şi capacităţii de a urca în turaţii, propulsorul impresionează prin caracteristicile de performanţă derivate din motorsport. Motorul excelează prin reacţia extrem de spontană în orice interval de turaţii şi este utilizat şi la BMW M4 GT3, care va deveni noul vârf de gamă de la BMW M GmbH în segmentul curselor de client cu începere din sezonul 2022.
Cu un program de teste derulat cu minuţiozitate, inginerii de dezvoltare şi teste de la BMW M GmbH se asigură în prezent că toate componentele suspensiei specifice M sunt reglate la caracteristicile de performanţă ale motorului, astfel încât să garanteze că noile BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé ocupă prima linie a grilei în segmentul lor. Cu o lungime de aproximativ 3,67 km, Sachsenring, un circuit cu o tradiţie bogată şi cunoscut ca etapă constantă în calendarul Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), oferă premisele ideale pentru acest scop. Cu profilul său cu multe provocări, care cuprinde ace de păr, linii drepte lungi şi tronsonul în coborâre înainte de virajul Queckenberg, permite obţinerea în fiecare tur a unei optimizări direcţionate a dinamicii laterale şi longitudinale a noilor BMW M3 Sedan şi BMW M4 Coupé.