În 2022 gama Mercedes-Benz va include 8 modele pur electrice. Cum răspunde BMW?
Daimler AG și BMW Group sunt într-o întrecere acerbă pentru a-și crea o gamă de modele 100% electrice, în paralel cu gama de modele care folosesc motoare cu ardere internă.
Mercedes-Benz a anunțat că în 2022 portofoliul său de mașini electrice va cuprinde 8 modele, în timp ce BMW Group are în plan ca până în 2023 să aibă în gamă cel puțin 12 modele pur electrice.
Cei doi constructori germani doresc să aibă propuneri pentru cât mai multe segmente din piața automobilistică. În acest sens, Mercedes-Benz își va extinde rapid familia de modele EQ, care a fost inaugurată în 2019, odată cu lansarea SUV-ului EQC (produs în Bremen și Beijing). Mercedes-Benz confirmă că din prima parte a nului 2021 va produce la uzina sa din Sindelfingen (Germania) sedanul electric de lux EQS. Acesta va fi construit pe aceeași linie cu noua generație Mercedes-Benz Clasa S și cu versiunea Mercedes-Maybach Clasa S. Un al doilea sedan electric, dar de clasă business, denumit EQE, va fi produs la uzina din Bremen (Germania), dina a doua jumătate a lui 2021. La scurt timp după ce demarează producția în Bremen, EQE va fi construit și în Beijing (China). Tot la fabrica din Beijing, vor fi produse din 2021 și versiunile 100% electrice ale modelelor GLA și GLB, denumite EQA și EQB. Modelul EQA va debuta în ianuarie 2021 și va fi produs și la uzina din Rastatt (Germania). Iar planul este ca EQB să fie construit și la fabrica din Kecskemét (Ungaria). Apoi, din 2022 vor fi construite în uzina din Tuscaloosa (SUA), SUV-urile electrice EQS și EQE.
Toate aceste modele noi se alătură SUV-ului Mercedes-Benz EQC și MPV-ului electric EQV, care este produs din 2020 în Vitoria (Spania).
Desigur, Daimler AG mai produce și versiunile electrice pentru modelele smart EQ fortwo, fortwo cabriolet și forfour. Și nu ar trebui să ne mire dacă și următoarea generație Mercedes-Benz Clasa C va fi propusă inclusiv în variantă cu propulsie pur electrică. Spun asta fiindcă BMW pare determinat să ofere Seria 3 și în alternativă electrică. Deși constructorul bavarez încă nu a confirmat 3-ul electric, prototipuri ale acestui model au fost surprins deja în repetate rânduri în timpul testelor făcute pe șosele publice din Europa.
Însă, BMW a confirmat o listă amplă de modele electrice a căror lansare va avea loc în următorii 3 ani. În prezent, portofoliul cuprinde compactul BMW i3 (care a debutat în 2013 și va fi produs până în 2024), MINI Cooper SE și SUV-ul BMW iX3, care poate fi comandat deja și în România și este produs din 2020 în China. BMW a dezvăluit și SUV-ul iX, care va fi produs la uzina din Dingolfing (Germania), începând cu a doua jumătate a lui 2021. Tot din 2021 va fi produs și gran coupe-ul electric BMW i4, dar la uzina din München (Germania).
În 2022, uzina din Regensburg (Germania) va începe şi producţia viitoarei generații BMW X1, care va avea atât motorizări cu ardere internă, cât și propulsie electrică. Iar din 2023, uzina BMW Group din Leipzig (Germania), care din 2013 a produs modelul BMW i3, va construi și succesorul lui MINI Countryman, cu motorizare termică, dar şi full electrică.
Totodată, BMW a anunțat că și viitoarea generație a modelelor Seria 7 și Seria 5 vor fi propuse și cu sisteme de propulsie 100% electrice. Producția lor este pregătită la uzina din Dingolfing. Însă nu a fost confirmat până acum anul în care acestea vor fi lansate. Neoficial, se preconizează că debutul celor două sedanuri va avea loc în 2022-2023.
Astfel, BMW Group ar avea în 2023 cel puțin 9 modele electrice pe care le-a confirmat, la care putem adăuga și Seria 3 electrică, despre care știm că este în lucru, mulțumită pozelor spion cu prototipurile sale. Deci, tot ar mai rămâne loc de 2 modele electrice, până la cele 12 promise de BMW Group până în 2023. Candidați plauzibili ar putea fi următoarea generație a modelului BMW X2, care va fi construit pe platforma noului X1 și ar putea să preia și ppropulsia electrică, pentru a-l concura pe Mercedes-Benz EQA.