Mercedes-AMG va produce hibride inscripționate EQ Power+

Mercedes-AMG se pregătește să producă modele cu propulsii hibride și deja le-a ales un nume. Acestea vor avea inscripția EQ Power+. Oare cum va răspunde divizia BMW M la această strategie?

Echipa Mercedes-AMG Petronas Motorsport a lansat monopostul cu care va concura în sezonul 2017 de Formula 1. Lansarea nu are relevanță doar pentru acest campionat, ci și pentru felul în care Mercedes-Benz și divizia Mercedes-AMG vor propune versiuni de înaltă performanță ale modelelor hibride. Noul monopost se numește F1 W08 EQ Power+ și inaugurează apelativul EQ Power+ care va desemna noua marcă pentru modele hibride cu abilități sportive. Anul trecut, cu ocazia Salonului Auto de la Paris Mercedes-Benz a lansat sub-brand-ul EQ, urmând formula pe care concurenții bavarezi au introdus-o creând gama de modele BMW i. EQ înseamnă Electric Intelligence, adică inteligență electrică. Mercedes-Benz plănuiește lansarea unei game de 10 modele EQ 100% electrice până în 2025. Până în 2020 va fi lansat SUV-ul EQ prezentat deja sub formă de concept. Dar pe platforma tehnică modulabilă a acestuia vor putea fi adaptate caroserii diverse, precum sedan sau coupe. Însă primul model de serie care va purta inițialele EQ va fi versiunea hibridă a limuzinei S-Class, odată cu introducerea facelift-ului pe parcursul lui 2017. Modelul S-Class hibrid, precum și toate modelele hibride din gama constructorului german vor purta de acum inscripția EQ Power. Iar denumirea EQ Power+ va fi rezervată variantelor sport ale modelelor Mercedes-Benz și Mercedes-AMG.
Prin aceast nou sistem de apelative suntem de fapt anunțați că Mercedes-AMG lucrează la o gamă de modele hibride de înaltă performanță. Dar oare cum va reacționa divizia BMW M? Este clar că hibridizarea aduce avantaje foarte convingătoare nu doar în materie de eficiență, ci și de performanță pură. Un exemplu proaspăt este Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, care adaugă V8-ului un motor electric de 136 CP, pentru a livra un total de 680 CP. Cu aceste resurse limuzina Porsche se catapultează de la 0 la 100 km/h în 3,4 secunde și gonește până la 310 km/h. Rivalii Mercedes-Benz S-Class, BMW Seria 7 sau Audi A8 nu reușesc să atingă asemenea performanțe, având “doar” motoare V8, V12 sau chiar W12. Este clar că hibridizarea este soluția viitorului. Iar divizia BMW M va trebui nu doar să o accepte, ci și să o dezvolte cât mai mult. Se zvonește deja că facelift-ul lui BMW i3 va aduce și o variantă mai performantă, care va purta inițiala S. Asta să fie strategia BMW de a distinge i-urile mai sportive? Rămâne de văzut. Dar cert este că producerea unor M-uri hibride este imperativă și inevitabilă. Separându-le printr-o denumire dedicată, așa cum a ales Mercedes-AMG, BMW ar putea să comunice noua direcție de dezvoltare a propulsiilor într-un mod mai acceptabil pentru fanii conservatori, care încă nu se văd conectându-și M-ul la o priză. Practic ar separa măcar la nivel de nume modelele hibride de cele cu motoare clasice. Deci, să ne închipuim că pe viitor ar fi plauzibil un BMW M3 iPerformance? Deja există termenul iPerformance folosit pentru hibridele din gama BMW. Dar pe de altă parte există și modelele BMW M Performance, care nu sunt M-uri în deplinătatea cuvântului, ci au echipări mai sportive decât gama standard. Așadar, poate că va fi necesar un nume nou, pentru evitarea confuziilor.

BMW Motorrad

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account