Audi A9 e din ce în ce mai aproape
Ceea ce noi credem a fi viitorul Audi A9 a fost inițial prezentat anul trecut, în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles, sub forma conceptului Audi Prologue. Noi l-am comparat pe blog cu Mercedes-Benz Clasa S Coupe și cu BMW M6, însă, punând cap la cap toate informațiile, Audi A9 va rivaliza într-adevăr cu S Coupe, dar și cu un potențial BMW Seria 9. Acesta din urmă a fost și el prezentat anul trecut, la Salonul Auto de la Beijing, sub forma conceptului BMW Vision Future Luxury.
Intitulat Audi Prologue Piloted Driving Concept a fost construit special pentru ediția din acest an a Consumer Electronics Show – citește și inovațiile BMW prezentate la CES 2015 – și prefigurează cel mai probabil un nou model: Audi A9. Atunci când a fost prezentat pentru prima oară, Audi Prologue Concept beneficia de aportul unui motor de 4.0 TFSI ce dezvolta 605 cai-putere și un moment motor maxim de 700 Nm. Coupe-ul concept al celor de la Audi accelera atunci, de la 0 la 100 km/h în doar 3,9 secunde și avea un consum mediu de 8,6 l/100 km. În plus, Audi Prologue Concept putea, la cerința șoferului, să intre într-un mod de overboost, crescând astfel, pentru 15 secunde, cuplul maxim la 750 Nm. În acest mod, sprintul 0-100 km/h dura 3,7 secunde. Una dintre “inovațiile” prezentate în 2014 fost reprezentată de un sub-sistem, de 48 volt al sistemului electric al mașinii. Acest subsistem este acționat prin intermediul unui starter pe curea și poate transforma Audi Prologue Concept într-un mini-hibrid. Suspensia pneumatică adaptivă, discurie de frână ceramice cu un diamteru de 20 inch, tracțiuna integrală quattro, precum și o nouă transmisie automată cu opt rapoarte promiteau să ofere un indiciu despre platforma pe care un viitor coupe ar putea fi bazat.
Acum, pentru CES 2015, Audi a prezentat o versiune îmbunătățită a conceptului de anul trecut. Principala modficare constă în ce se află sub “capotă”. Viitorul Audi A9 ar putea avea, ca și Audi Prologue Piloted Driving Concept, un sistem de propulsie hibrid. Motorul 4.0 TFSI a fost preluat, cu tot cu cei 605 CP ai săi, însă a fost adăugat și un motor electric. Prin urmare, puterea combinată a propulsorului pe benzină cu cea a motorului electric este acum de 677 de cai-putere, iar momentul motor maxim a crescut 950 Nm. Așa cum era de așteptat, sprintul 0-100 km/h a scăzut la 3,5 secunde, iar emisiile de CO2 sunt de 185 g/km. Un alt aspect important este faptul că viitorul Audi A9 – dacă se va decide producția sa – va putea avea și un sistem de direcție pe toate cele patru roți pentru a-I spori comportamentul dinamic, dar și pentru a facilita manevrarea în spații înguste.
Cel mai probabil Audi A9 va intra în producția de serie, iar acesta este un motiv de bucurie nu doar pentru fanii Audi, ci și pentru fanii BMW. Probabil că deciza BMW de a introduce în producția de serie un eventual Seria 9 sau, de ce un, un BMW Seria 8 Coupe, este foarte strâns legată de intrarea sau nu pe linia de producție a lui Audi A9.
În concluzie, noi sperăm din tot sufletul că Audi A9 o să devină un model de serie!