Mercedes-Benz pregătește versiuni AMG pentru modelele electrice. Cum răspunde BMW?

Confirmarea despre versiunile Mercedes-AMG 100% electrice a fost anunțată într-un interviu acordat publicației revistei Autocar.co.uk.  

Markus Schäfer, membru în consiliul director Daimler AG și Mercedes-Benz AG responsabil pentru cercetare și COO (Chief Operating Officer) al Mercedes-Benz Cars, a declarant că va fi lansată “o platformă electrică în direcția AMG” și că “vor exista variante de performanță pentru EQA, B, S și E”.

Decizia Mercedes-Benz de a face versiuni de performanță a modelelor electrice era de așteptat, având în vedere că Audi și BMW urmează aceeași strategie. Audi deja comercializează variantele S ale SUV-urilor e-tron și e-tron Sportback. Această generează până la 370 kW (503 CP) în modul boost, față de 300 kW (408 CP), cât oferă propulsia 55 quattro. Totodată, din februarie 2021 se deschide lista de precomenzi pentru Audi e-tron GT, care este propus și în variant RS cu 646 CP în modul boost.

La rândul său, BMW comercializează varianta S a lui i3 (cu 184 CP) și a anunțat că va oferi o versiune M Performance pentru modelul i4, care debutează în 2021. Gran coupe-ul electric va deveni astfel primul model 100% electric pregătit de divizia BMW M GmbH. Încă nu au fost comunicate specificații sau detalii tehnice despre modelul BMW i4 M Performance. BMW s-a rezumat la a oferi doar o serie de repere preliminare. Pe baza acestora știm că propulsia lui i4 poate genera până la 530 CP, ceea ce permite accelerarea de la 0 la 100 km/h în 4 secunde și atingerea unei viteze maxime de peste 200 km/h. În paralel, zvonurile spun că vor exista trei versiuni de motorizare pentru i4. Dar nu este clar dacă modelul M Performance va depăși pragul de 530 CP.

Totodată se vehiculează din ce în ce mai des zvonuri despre faptul că BMW i7, versiunea electrică a viitorului model Seria 7, va avea o variantă i7 M60 cu peste 650 CP. La fel, se aude din culise că și pentru SUV-ul electric BMW iX se pregătește o versiune de performanță înaltă, care ar putea dezvolta aproape 600 CP. BMW anunțate peste 500 CP pentru propulsia cu 2 motoare electrice a lui iX. Dar zvonurile spun că aceasta ar fi motorizarea medie, SUV-ul urmând a fi propus în 3 opțiuni de putere. Eventualul iX M50 ar putea fi lansat în primăvara lui 2022, după cum prefigurează site-urile BMWBlog.com, Bimmerpost.com și ixforums.com.

Mai mult de atât, publicația Car Magazine a raportat în 2020 că următoarea generație BMW M5 ar putea avea o variantă cu circa 1.000 CP produși de o propulsie formată din 3 motoare electrice. Bineînțeles, va trebui să așteptăm confirmările oficiale în acest sens. Dar este evident că diviziile de performanță ale mărcilor BMW, Mercedes-Benz și Audi se vor duela și în segmentul modelelor pur electrice. De altfel, nici nu au de ales. Fiindcă Tesla face progrese fantastice, după cum a dovedit recent cu versiunile actualizate ale sedan-ului Model S. Noile variante de propulsie Plad și Plaid+ cu câte 3 motoare electrice produc 1.020, respectiv peste 1,100 de cai putere. Iar performanțele promise de Tesla sunt uimitoare. Model S Plaid este creditat un timp de doar 2,1 secunde pentru demarajul 0-100 km/h. Iar Plaid+ face acest sprint în mai puțin de 2,1 secunde.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account