Noul Volkswagen Golf R versus BMW M135i xDrive

Noua generație Volkswagen Golf R a fost lansată în Europa având cea mai puternică motorizare oferită vreodată în serie pentru modelul compact al mărcii germane. Cum se compară acesta cu rivalul BMW M135i xDrive detaliem în cele ce urmează.
Ambele au tracțiune integrală și peste 300 de cai. Și doar un test real ne poate spune care dintre ele este compacta sportivă mai bună. Până atunci, avem drept reper primele cifre și specificații declarate de Volkswagen despre noul hot hatch.
Volkswagen Golf R are motor de 2 litri turbo, cu 4 cilindri, care dezvoltă 320 CP și cuplu maxim de 420 Nm (între 2.100 și 5.350 rpm). Gonește de la 0 la 100 km/h în doar 4,7 secunde și are o viteză maximă limitată standard la 250 km/h. Dar cu pachetul R-Performance plafonul poate fi urcat la 270 km/h.
Desigur, performanțele lui Volkswagen Golf R nu se datorează doar motorului. Acesta are transmisie DSG cu 7 trepte și ambreiaj dublu. Iar sistemul de tracțiune integrală 4MOTION funcționează împreună cu sistemul R-Performance Torque Vectoring, pentru o controlare optimă a cuplului. În funcție de condițiile de rulare, forța motorului împărțită atât între cele două punți, iar la puntea cuplul este distribuit variabil între cele două roți motrice. Totodată, Volkswagen Golf R beneficiază de un diferențial electronic (XDS) la puntea față și are sistem de control adaptiv al șasiului (DCC). Sistemul de tracțiune integrală este conectat prin intermediul Vehicle Dynamics Manager (VDM) atât cu diferențialul, cât și cu sistemul de controlare al supensiilor. Această rețea de sisteme are rolul de a asigura manevrabilitate și tracțiune cât mai bune.
Dacă se optează și pentru pachetul R-Performance, Volkswagen Golf R oferă și posibilitatea comutării într-un mod de rulare care are reglaje configurate special pentru circuitul Nürburgring. De altfel, Volkswagen subliniază că reflexele sportive ale noului Golf R au fost cizelate pe Nürburgring Nordschleife. Nu în cele din urmă există și un mod special pentru a permite șoferului să facă drift-uri.
Mai trebuie menționat că Volkswagen nu a anunțat disponibilitatea unei cutii de viteze manuală pentru piața Europeană, însă acest răsfăț este oferit pentru piețele din SUA și Canada. Ciudat cum americanii cer transmisii manuale mai mult decât europenii, deși transmisia automată este tradițional aproape emblematică pentru SUA.
Cum răspunde BMW M135i xDrive? Propulsorul său de 2 litri, cu 4 cilindri și tehnologie BMW TwinPower Turbo, livrează 306 CP și un cuplu maxim de 450 Nm (între 1.700 și 5.000 rpm). Transmisia este Steptronic Sport cu 8 trepte și ambreiaj dublu. Diferenţialul mecanic Torsen cu alunecare limitată este integrat în transmisia Steptronic Sport şi include şi un mod Launch Control, pentru a asigura cele mai rapide plecări din loc. Acest mod oferă întregul cuplu maxim de 450 Nm încă din primele două trepte.
Astfel, BMW M135i xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, sau în 4,7 secunde, dacă este dotat și cu pachetul M Performance. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h.
Comportamentul dinamic al modelului M135i xDrive este susținut și de tehnologia ARB (control continuu pentru limitarea patinării roţii), care folosește un controler de patinare poziţionat direct în unitatea de control a motorului, în loc să fie în unitatea de control pentru sistemul DSC (controlul dinamic al stabilităţii). Astfel, semnale circulă de trei ori mai repede, iar BMW precizează că șoferul percepe patinarea roţii ca fiind adusă sub control de până la zece ori mai repede. Sistemele ARB și DSC cu sistemul DSC lucrează împreună pentru a reduce supravirarea.
Totodată, sistemul ARB este asistat și de sistemul BMW Performance Control care aplică frânarea roţilor din interiorul virajului, înainte ca pragul de patinare să fie atins.
BMW M135i xDrive dispune standard de suspensii, direcție și frâne M Sport, iar opțional poate fi echipat cu suspensie adaptivă.
La momentul publicării acestui articol încă nu erau comunicate prețurile lui Volkswagen Golf R în România. Astfel, avem drept reper faptul că prețul pornește de la 48.018 de euro în Germania, conform site-ului oficial volkswagen.de. BMW M135i xDrive are prețuri de la 48.252 euro în Germania și de la 48.731 de euro în România.
