Test Drive: BMW X6 M50d xDrive – Compromisul promis

Noul BMW X6 este o mașină care stârnește invidii și împarte lumea-n două.
Text: Andrei Barbu; Foto: Andrei Barbu, BMW
Singurul motiv pentru care ai alege un BMW X6 în locul unui mai clasic și mult rațional X5 este designul. Iar dacă în cazul generațiilor precedente X6 mi s-a părut mai mult neterminat, acum mașina arată superb. În special în partea din spate, unde linia de sprânceană mirată completează excelent umerii excesiv de lați ai mașinii. Mai ales dacă o alegi în versiunea M Sport, cu motorizarea M50d. Sigur, e un M diesel, SUV coupe, dar când intră în acțiune cele patru turbine și te lovesc cei 760 Nm uiți de principii. Noul X6 M50d face suta în 5,2 secunde. Ceea ce e anormal pentru un diesel de 3,0 litri care duce-n spinare peste 2,3 tone. La fel de anormală e și ținuta de drum a mașinii.
Am fost pe Transalpina la-nceput de iarnă, tocmai pentru virajele alea și pentru peisaj. Frâne M Sport, șasiu adaptiv M Sport, evacuare M Sport, dar și un diferențial M Sport pentru puntea spate. Plus direcție integrală activă.
Toate lucrează în favoarea acestei mașini și împotriva fizicii elementare. Direcția n-are niciun feedback, dar ne-am cam obișnuit cu asta. În schimb are o precizie și o viteză în reacții care uneori te surprinde. Mașina se înclină pe viraje, dar numai până la un punct. Iar diferențialul te ajută să accelerezi brutal la ieșirea din viraje. Nu e nimic intuitiv când mergi tare cu un X6 M50d. Creierul îți spune să o lași mai moale, dar evacuarea îți face un placebo cu Viagra și insiști să scoți toți cei 400 de cai din grajd.
Partea mai puțin bună e că te lasă inima când îți dai seama că frânele s-au săturat să oprească din scurt masa asta ce crează o inerție uriașă. Și treci înapoi pe Comfort pentru a te bucura până la capăt de masajul în scaun și de un interior spectaculos.
Am spus-o și am să o mai spun. Nu cred că X6 este o alegere rațională. Așa cum, de altfel, niciun SUV coupe nu este. Fie că vorbim despre Q8, GLE Coupe sau Cayenne Coupe. Toate sunt alegeri pe care le faci subiectiv. Dar noul X6, cel puțin în configurația asta, este o mașină pe care vrei să o ai în garajul tău.
BMW X6 M50d xDrive
Date tehnice
PREȚ de listă cu TVA (euro): 95.676
PUTERE (CP/rpm): 400/4.400
CUPLU (Nm/rpm): 760/2.000-3.000
0-100 km/h (s): 5,2
VITEZĂ MAXIMĂ (km/h): 250
CONSUM MEDIU (l/100 km): 8,3
EMISII CO2 (g/km): 217
DRESAJ CU 400 CP. Când ai atâtea sute de cai putere, ei tind să te tragă în toate părțile, mai ales dacă ești pe asfalt „tango“ acoperit cu zăpadă sau gheață. Dar xDrive‑ul lui X6 este foarte versatil în a găsi tracțiune pentru forța motrică. Pe asfalt uscat livrează până la 100% din cuplu roților din spate, pentru optimizarea eficienței. Dar, în funcție de solicitări, variază distribuirea cuplului între punți, precum și între roțile din spate, cu ajutorul diferențialului M blocabil.
