Premieră mondială: BMW Concept Compact Sedan
BMW Concept Compact Sedan va fi prezentat în premieră monadială în cadrul Salonului Auto din Guangzhou și reprezintă viziunea BMW asupra unui sedan compact care va lua cel mai probabil forma unui viitor BMW Seria 2 Sedan. Cu toții știm că piața din China este în plină dezvoltare sau, cel puțin așa ar fi trebuit să fie. Practic însă, piața chineză a înregistrat scăderi destul de importante ale vânzărilor auto, iar stabilitatea acestei piețe este una care nu poate avea o predictibilitate redicată. Cu toate acestea, BMW a ales un salon auto din China pentru a prezenta în premieră mondial noul BMW Concept Compact Sedan.
Anunțat ca fiind „automobilul unei noi generații”, BMW Concept Compact Sedan se bazează, în primul rând, pe potențialul pe care piața auto premium compact din China îl are, dar și pe tendințele clientului „tânăr și activ” de a migra spre modelele auto ce se încadrează în clasa premium.” BMW Concept Compact Sedan dezvălui potențialul pe care îl vedem în segmentul compact. Nu numai că oferă conducătorului și pasagerilor un spațiu foarte generos în segmentul compact, ci o face în același timp cu asigurarea unor calități sportive pe care le aștepți de la un BMW și a unei eleganțe care altfel este disponibilă doar în cazul sedanurilor mari BMW”, spune Adrian van Hooydonk, vicepreședinte executiv al departamentului de design din cadrul BMW.
BMW Concept Compact Sedan se încadrează în linia de design BMW
Dimensiunile compacte, ADN-ul bavarez și designul proiectului BMW Concept Compact Sedan ne fac să credem că viitorul sedan compact va excela în cazul dinamicii și a sportivității, chiar dacă va, de fapt, un sedan în trei volume. Capota curbată, linia laterală arcuită, curba Hofmeister și suprafețele modelate cu profunzime asigură o imagine atletică. Pe de altă parte, vorbim despre un sedan cu patru portiere, astfel că nu trebuie neglijat nici caracterul practic. Astfel, mânerele soft-touch, amplasate imadiat sub linia mediană a conceptului, deschi ușile imediat ce degetul atinge suprafața metalică. Pasajele roților sunt evazate, iar alături de ele vin să accentueze lățimea părții frontale și alte elemnte de design caracteristice, precum grila dublă sau farurile rotunde cu blocuri optice duble. Culoarea, Liquid Metal Bronze, este și ea una foarte interesantă care contribuie din plin la imaginea sporivă a lui BMW Concept Compact Sedan. Mai mult, jantele pe 20 inch, fabricate din aliaj ușor, cu un design double-spoke sunt cele care îți fură privirea odată ce ai trecut cu ochii peste liniile fluide și destul de agresive ale conceptului.
Partea din spate este marcată de blocurile optice în forma literi „L”, iar tehnologie LED conturează și mai bine „șoldurile” conceptului, în timp ce spoilerul spate pare că lipește mașina de șosea și, împreună cu inserția cromată din bara spate adaucă și o notă de eleganță mașinii. Desigur, vorbim în cazul de față doar despre un concept și suntem destul de siguri că până în momentul în care vom avea un BMW Seria 2 Sedan în versiune de serie multe dintre aceste elemente de design se vor schimba și, cel mai probabil, se transforma din „bad boys” în elemente cuminți, clasice, mai apropiate de cele prezente acum în designul modelului BMW Seria 2 Coupe.
BMW Concept Compact Sedan propune un interior marcant.
O simplă privire în interiorul BMW Concept Compact Sedan este suficientă pentru a observa imediat conexiunile sale cu familia BMW. Cockpitul radiază o orientare clară spre conducător: toate liniile, formele şi butoanele de control sunt îndreptate spre persoana aflată la volan şi nevoile acesteia. Acest lucru este evidenţiat de liniile proeminente care converg în direcţia de deplasare, de fiecare parte a volanului. „Conul de viziune” rezultat impune tonul pentru zona conducătorului ca ansamblu. Forma prizelor de aer, orizontale şi în formă de duze, şi structura internă a acestora continuă tema. „Conul de viziune” se îngustează într-un Head-Up Display cu ecran combinat, care proiectează toate informaţiile importante în câmpul vizual al conducătorului.
Liniile orizontale şi suprafeţele alungite, care creează un sentiment de spaţiu generos, furnizează un contrapunct la orientarea către conducător şi la stilul sportiv ale habitaclului. De exemplu, panoul de instrumente de pe partea pasagerului se extinde în uşi printr-o curgere orizontală elegantă, ceea ce creează o ambianţă primitoare pentru pasageri. Piele Nappa exclusivă, lemnul poros şi aluminiul lustruit formează o triadă atractivă de materiale care se extinde pe întregul panou de instrumente, a cărei suprafaţă superioară acoperită cu piele, cu cusături contrastante, este rezervată în mod normal doar sedanurilor de lux. O inserţie neîntreruptă de aluminiu lustruit furnizează un contur elegant pentru panoul de instrumente, în timp ce luminile de contur, de culoare portocalie, accentuează suplimentar, pe timp de noapte, contururile de definire a caracterului.
Designul uşilor preia liniile orizontale ale panoului de instrumente şi le extinde în pe lateral printr-o oscilaţie dinamică. De exemplu, uşa faţă se extinde vizual în montantul B şi face ca interiorul să pară mai mare. Habitaclul oferă un nivel neobişnuit de spaţiu şi deschidere pentru un automobil din această clasă. Scaunele sport, care în spate sugerează două locuri individuale, îmbunătăţesc suplimentar această impresie. Acoperite cu piele naturală Nappa moale – în nuanţe calde Ivory, Grey Brown şi Muted Brow, ele oferă un confort imbatabil. Accentele în Velocity Tulip, o nuanţă plăcută de portocaliu, subliniază geometria sportivă a scaunelor – acestea preiau tema scaunelor-scoică de curse şi accentuează caracterul sportiv al automobilului, dar în acelaşi timp îndeplinesc şi cerinţele de confort ale unei maşini premium. Dincolo de acestea, acoperişul panoramic mare inundă interiorul cu lumină naturală şi extinde spaţiul deasupra pasagerilor pentru a sublinia sentimentul de spaţiu generos.
Toate dotările tehnice ale BMW Concept Compact Sedan sunt integrate în designul interior prin luciu şi rafinament. Elementele de operare mecanice (precum butoanele de control pentru sistemul de climatizare, levierul schimbătorului de viteze şi sistemul iDrive) sunt modelate pentru un efect ergonomic perfect şi se extind din suprafeţe foarte plane. Toate celelalte funcţii de pe volan, panoul central, consola centrală şi deschiderile uşilor sunt operare cu ajutorul unor suprafeţe tactile luminate din spate, ale căror suprafeţe negre lucioase furnizează o ambianţă interioară exclusivistă când sunt oprite. În plus, un Head-Up Display „combinat” şi monitorul de 8,8 ţoli (22,35 cm) din Central Information Display conţin, în orice moment, toate informaţiile importante. Compartimentul spate al BMW Concept Compact Sedan reflectă clar importanţa acordată confortului pasagerilor. În ciuda dimensiunilor compacte ale automobilului, spatele – care este conceput pentru doi pasageri – îşi primeşte ocupanţii printr-un sentiment de spaţiu luminos şi vast. Materialele exclusiviste, manopera de înaltă calitate şi tonurile calde Ivory şi Muted Brown, susţinute de accentele în nuanţă Velocity Tulip, creează o ambianţă primitoare. Vizual, bancheta sugerează două scaune individuale şi oferă pasagerilor un spaţiu amplu în care să se destindă. În acelaşi timp, forma sa reflectă sportivitatea scaunelor faţă, care se extinde şi în spate. Acoperişul panoramic, care se extinde mult în spate, şi tapiţeria acoperişului – de culoarea fildeşului – asigură că şi al doilea rând de scaune este inundat de un sentiment de spaţiu luminos şi aerisit. Noaptea, luminile de contur ce se extind în uşi accentuează funcţia de insulă a deschiderilor tactile ale uşilor, controalelor tactile ale geamurilor şi difuzoarelor. O unitate separată de control al aerului condiţionat, dispusă invers în consola centrală, adaugă amprentele finale asupra confortului locurilor din spate.
Atunci când se transforma în mașină de serie, BMW Concept Compact Sedan va avea însă destul de multe lucruri de „înfruntat”. Mercedes-Benz CLA și Audi A3 Sedan sunt doar rivalii principali pe care un viitor BMW Seria 2 Sedan ar trebui să îi depășească, iar în segmentul mediu, sedanurile compacte sunt numeroase, iar unele dintre ele sunt cu adevărat modele de luat în calcul. Până atunci însă, ne bucurăm că BMW ne prezintă un nou concept, chiar dacă vorbim despre un Seria 2 și nu despre un BMW Seria 8 sau un BMW Seria 9.