ZVON: Viitorul model plug-in hybrid BMW M750e xDrive va dezvolta circa 560 CP
Conform site-ului BMWBlog.com, viitoarea generație BMW Seria 7 va intra în producție în vara lui 2022, iar până la finalul anului gama sa de motorizări va fi completată și cu o nouă propulsie plug-in hybrid de tip, pentru modelul BMW M750e xDrive.
Zvonurile aflate de BMWBlog.com sugerează că M750e xDrive va fi un model M Performance care beneficiază de experiența specialiștilor diviziei BMW M GmbH. Iar propulsia sa plug-in hybrid ar putea dezvolta per total până la 560 cai putere, struniți cu ajutorul sistemului de tracțiunea integrală xDrive. Propulsia lui M750e va integra atât un propulsor de 3 litri, pe benzină, cu 6 cilindri dispuși în linie, cât și un motor electric. Iar BMWBlog.com preconizează că această configurație va fi oferită și într-o variantă mai temperată, care va dezvolta sub 500 de cai putere și va purta denumirea 745e.
(Modelul camuflat din pozele de mai sus este un prototip al lui i7, adică prima versiune cu propulsie 100% electrică din istoria lui BMW Seria 7. i7 se va alătura gamei de motorizări care va cuprinde și opțiunile plug-in hybrid și motoare cu ardere interne, care vor beneficia de sisteme mild hybrid.)
Cotele înalte de putere estimate pentru M750e vor fi net superioare față de ce oferă versiunile plug-in hybrid 745e disponibile pentru actuala generație BMW Seria 7. În prezent, BMW 745e este oferit cu ampatament scurt sau lung, precum și cu tracțiune spate sau cu tracțiune integrală xDrive. Sistemul său de propulsie plug-in hybrid folosește motorul cu 6 cilindri în linie pe benzină, care dezvoltă 210 kW/286 CP. Acesta funcționează în tandem cu motorul electric, care generează 83 kW/113 CP și 265 Nm. În modul de rulare SPORT, propulsia lui 745e produce per ansamblu 290 kW/394 CP și 600 Nm. Bateria lui 745e are capacitate brută de 12 kWh (10,4 kWh net). În funcție de lungimea ampatamentului și tipul de tracțiune, versiunile BMW 745e promit autonomie electrică de la 50 la 58 km.
Oferirea unor modele plug-in hybrid mult mai puternice decât actualul 745e este imperativă pentru viitorul BMW Seria 7, deoarece principalul său rival, adică Mercedes-Benz Clasa S, se mândrește deja cu o propulsie plug-in hybrid care asigură autonomie în jur de 100 km și resurse de peste 500 CP.
Mai exact, propulsia plug-in hybrid a lui Mercedes-Benz S 580 e este propusă atât în variantă cu tracțiune spate, cât și cu tracțiune integrală 4MATIC. Și utilizează motorul cu 6 cilindri pe benzină, care dezvoltă 270 kW/367 CP și 500 Nm, precum și un motor electric capabil să livreze 110 kW/150 hp și 480 Nm. Per ansamblu sistemul de propulsie produce 375 kW/510 CP și 750 Nm. Așadar, este de înțeles de ce zvonurile indică și interesul BMW de a depăși plafonul de 500 de cai putere cu noua sa propulsie plug-in hybrid. La fel, este necesară o îmbunătățire substanțială a eficienței, pentru ca modelul bavarez să prindă din urmă modelul S 580 e.
Autonomia promisă pentru Mercedes-Benz S 580 e este cuprinsă între 94-113 și km, conform normelor WLTP. Această autonomie generoasă pentru un model plug-in hybrid de asemenea dimensiuni este datorată bateriei litiu-ion cu capacitate de 28,6 kWh. Aceasta poate fi alimentată cu electicitate de la o sursă AC de 11 kW sau de la surse DC cu până la 60 kW.