Volvo S90: Rival pentru BMW Seria 5
Volvo S90 intră în discuție alimentat de succesul obținut de noul Volvo XC90, înlocuiește vechiul S80 și se pregătește de o luptă serioasă cu BMW Seria 5, Audi A6, Mercedes-Benz Clasa E, dar și cu noul Jaguar XF. Ieri am văzut primele imagine cu o versiune de top a noului Volvo XC90 care cu siguranța va atrage o serie de clienți ai piețelor asiatice și, de ce nu, poate și ai celorlalte piețe.
Volvo S90 va fi construit pe noua platformă SPA
Volvo a investit masiv în ultima perioadă în dezvoltarea unei noi platforme – Scalable Product Arhitecture -, iar noul XC90 este primul model ce are la bază această nouă platformă. Prin urmare, viitorul Volvo S90 va fi conceput în jurul aceleiași platforme și va avea, cel mai probabil, tot motorizări de 2,0 litri, diesel și benzină, precum și o versiune de tip plug-in hybrid, similară cu cea a versiunii T8 Twin Engine pe care o găsim acum pe noul XC90. Conform spuselor lui Lex Kerssemakers, Vice-Președinte al Departamentului Dezvoltării de Produs, viitorul Volvo S90 țintește către clienții obșnuiți cu modele precum BMW Seria 5, Audi A6 sau Jaguar XF.
Volvo S90 va fi urmat de o versiune „break”: V90
Dacă viitorul Volvo S90 este programat să își facă apariția undeva la finalul acestui an, el va fi urmat de o versiune wagon ce a fost deja confirmată și, cel mai probabil, va urma și o versiune Volvo V90 Cross Country care să rivalizeze cu Audi A6 Allroad. Anul acesta Volvo a prezentat deja două noi modele: S60 Cross Country și V60 Cross Country, așa că ne putem aștepta ca familia „CC” să primească noi membrii în viitorul apropiat.
Un e loc de un Volvo S90 ar putea fi și pentru un „S100”
În acest moment, cu apariția viitorul Volvo S90 confirmată, suedezii ar mai avea un segment de acoperit și anume pe cel al liumizinelor, unde viitorul BMW Seria 7, Audi A8 și Jaguar XJ încearcă să ajungă la nasul lui Mercedes-Benz Clasa S. Cu platforma SPA disponibilă, realizarea unei limuzine mari de la Volvo ține doar de planurile de viitor ale companiei, dar și de ce vor mai scoate și vor mai inventa până atunci mai marii germani.
Sursă: World Car Fans, via Autocar