Bach revine la service-ul BMW

Bach

În primăvara anului 2018, prima generaţie BMW X2 debuta sub semnul neconvenţionalului şi includea un concert extraordinar de violoncel într-o hală de service Automobile Bavaria Otopeni, într-un concert susţinut de violoncelistul Alban Gerhardt, şi o expoziţie de fotografie realizată de Mihai Băloianu. La o distanţă de şase ani, Bach s-a întors la Automobile Bavaria Otopeni alături de o expoziţie de fotografie sub numele #NightDriveRO, o explorare urbană realizată de opt din cei mai valoroşi fotografi de presă auto din România – Adrian Cobzașu, Andrei Toboșaru, Bogdan Paraschiv, Ciprian Mihai, Dragoș Savu, Mihai Dăscălescu, Radu Chindriș, Ramona Copil.

Evenimentul l-a avut în prim-plan pe violoncelistul ecuadorian Francisco Villa, care a deschis concertul cu Preludiul din Suita VI de J.S. Bach, o compoziţie de referinţă pentru violoncel, cu o istorie foarte bogată. Nici un manuscris original nu se mai păstrează, prima ediţie fiind publicată în 1825 după o serie de manuscrise-copii, la aproximativ 100 de ani după ce au fost compuse. În final au fost redescoperite de legendarul violoncelist catalan Pablo Casals la sfârşitul secolului XIX, când acesta avea numai 13 ani. Acesta avea să interpreteze pentru prima dată pentru public compoziţia lui Bach, iar 50 de ani mai târziu, în 1936, a acceptat să o înregistreze pentru prima dată. De atunci, compoziţia lui Bach a devenit legendară.

Concertul a continuat cu „Marşul BMW”, o compoziţie misterioasă a cărei partitură se regăsește în arhivele BMW Group Classic. Despre „Marş”, compus de Frank Anatol, nu se cunosc multe detalii, cu excepţia faptului că a fost compus în 1930, la un an după ce BMW producea primele automobile. Compoziţia a fost publicată prima dată în publicaţia „BMW Blaetter” (Paginile BMW), în august 1931. Mai mult o compoziţie populară, a primit în premieră transformarea muzicianului român Radu Sinaci pentru a trece într-o formă mai aproape de marş şi a fost cântat pentru prima dată în această formulă la eveniment. În original, compoziţia marşului este asociată şi cu un text în germană: „Prietenul meu fidel este BMW, el este Regele Drumului. Prietenul meu adevărat urcă pe fiecare munte, este o capodopera germană!”

Violonistul Theodor Andreescu, pasionat de motorsport, a fost cel care a iniţiat primul concert, în 2018, dar şi pe acesta, la şase ani distanţă. De această dată punctul central a fost „Anotimpurile” de Antonio Vivaldi în formula Theodor Andreescu – vioară, Daniela Cobuscean – vioară II, Maria Coltatu – violă, Francisco Villa – violoncel. Hala de service s-a dovedit o sală de concerte excepţională – completată de proiecţia de fotografie #NightDriveRO. „Anotimpurile” este cea mai cunoscută compoziţie a lui Vivaldi şi este considerată o revoluţie muzicală – compoziţia reprezentând o serie de sunete din natură asociate cu diverse momente ale anului. Un element inedit pentru perioadă, compoziţia a fost asociată şi cu o serie de sonete, cel mai probabil scrise tot de compozitor.

Fotografiile din cadrul evenimentului au fost realizate de Adrian Cobzaşu.

Partener al evenimentului a fost Crama Liliac care a completat experienţa de seară cu o selecţie specială de vinuri.

#NightDriveRO a fost susținut de o echipă de opt fotografi consacrați din presa auto, care are un lung istoric de colaborare cu brandul prin proiectul #BMWPhotoCamp. Proiectul a adus o explorare nocturnă a oraşului, cu BMW X2 şi MINI Countryman în prim-plan. O selecție de lucrări ale celor opt fotografi implicați – Adrian Cobzașu, Andrei Toboșaru, Bogdan Paraschiv, Ciprian Mihai, Dragoș Savu, Mihai Dăscălescu, Radu Chindriș, Ramona Copil – a fost prezentată într-o expoziţie care a debutat în cadrul Conferinței Naționale de Fotografie, în perioada 20-21 aprilie la Muzeul Național de Artă. Expoziția a fost prezentată în cadrul concertului la Automobile Bavaria Otopeni şi urmează să fie prezentată în showroomuri din reţeaua de dealeri BMW şi MINI România.

Despre BMW X2/iX2 și MINI Countryman

Cu grila specială cu lumină de contur pentru BMW X2/ iX2 și sistemul de faruri și stopuri care poate fi schimbat între trei tipuri de design, cele două modele compacte pot străluci perfect în noaptea orașului.

Atât BMW X2/iX2, cât și MINI Countryman sunt disponibile într-o gamă largă de motorizări foarte diferite. Acestea includ mai multe soluții electrice cu autonomii de peste 400 km. Sunt disponibile modele mild-hybrid cu sistem 48V ultracompact, integrat în cutia de viteze, sau versiuni pe benzină, ultraperformante, de 300 CP, care dispun de motoare cu patru cilindri. Versiuni diesel ultraeficiente urmează a fi introduse în curând.

Noile modele dispun de interfață de generația 9, care este bazată pe Android Automotive. Aceasta asigură o versatilitate semnificativ mai mare de aplicații, care pot fi descărcate și pot beneficia de acces la internet prin pachetul Digital Premium. Dintre acestea trebuie menționate Spotify, Deezer sau TuneIn Radio, dar și o gamă extinsă de jocuri. Sistemul permite update over-the-air de mai bine de cinci ani, inclusiv în România, și se remarcă printr-o serie de moduri de funcționare care transformă interfața și ambianța interioară ale automobilului.

 

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account