La conducerea BMW M GmbH vine cel care a coordonat proiectarea modelelor electrice
Franciscus van Meel îşi reia poziţia de director executiv în subsidiara BMW Group responsabilă pentru automobilele de performanţă şi înaltă performanţa. Markus Flasch urmează să conducă liniile de produs Rolls-Royce, segmentele de lux şi superior ale BMW, precum şi clasa medie BMW.
Începând cu 1 noiembrie, Franciscus van Meel va prelua funcţia de preşedinte al Consiliului de Administraţie al BMW M GmbH. El îi urmează lui Markus Flasch, care, după trei ani la conducerea subsidiarei BMW Group, responsabilă cu automobilele foarte sportive, va trece la divizia de Dezvoltare Generală a Vehiculelor. Flasch va prelua poziţia în cadrul BMW Group ca director al liniilor de produs Rolls-Royce, segmentele de lux şi superior ale BMW, iar în viitor va include şi linia de produse BMW în clasa medie. Pe parcursul mandatului său în consiliul executiv al BMW M GmbH, compania a ajuns să devină cel mai mare furnizor mondial de automobile de performanţă şi înaltă performanţă.
Pentru Franciscus van MeeI este o revenire la poziţia de director executiv al BMW M GmbH. Între 2015 şi 2018, el a condus deja compania, care poartă statutul de producător independent de automobile. Între timp, van Meel a fost responsabil, printre altele, şi pentru linia de produse Rolls-Royce, precum şi pentru segmentele de lux şi superior ale BMW. Sub conducerea sa, noul avanpost al BMW Group, BMW iX, a fost pregătit pentru producţia de serie. Van Meel a condus, de asemenea, dezvoltarea viitoarelor variante de modele complet electrice. Cu această experienţă, el îndeplineşte premisele ideale pentru a contura şi etapele următoare deja începute pe drumul spre electrificare la BMW M GmbH. Primul punct culminant al celui de-al doilea mandat al lui van Meel a fost stabilit deja: 2022 va fi anul care marchează a 50-a aniversare a companiei – fondată iniţial ca BMW Motorsport GmbH – în timpul căruia vor fi prezentate multe automobile noi de înaltă performanţă. Acestea vor include şi primul BMW M3 Touring, care se află deja într-o etapă avansată a procesului său de dezvoltare de serie.
(Poza de sus îl prezintă pe Markus Flasch șezând în portbagajul primului BMW M3 Touring)
În ultimii trei ani, BMW M GmbH a fost influenţată de o ofensivă de modele fără egal. Lista de inovaţii cu care BMW M GmbH a reuşit să obţină noi date-record de vânzări şi să-şi asume poziţia de lider de piaţă a inclus gama extinsă de automobile de performanţă şi noile versiuni ale modelelor BMW M3 şi BMW M4, care reprezintă nucleul mărcii BMW M, precum şi vârfurile absolute de gamă în segmentele lor, BMW M2 CS şi BMW MS CS. Cel mai recent model nou, automobilul BMW M cu propulsie electrică – BMW i4 M50 -, a fost lansat acum pe piaţă.
În acelaşi timp, angajamentul companiei BMW M ca producător auto şi implicarea sa în motorsport au fost interconectate recent şi mai mult. Acest lucru a fost însoţit de realinierea activităţilor de motorsport, de oferte sportive noi şi deosebit de atractive pentru clienţi şi de decizia privind revenirea BMW în cursele internaţionale de prototipuri, care a fost planificată pentru 2023.