In cat timp ajungem de la Bucuresti la Vama Veche….pe o bicicleta BMW?

In mod normal drumul Bucuresti-Vama Veche ar dura in jur de trei ore, cu masina. Nu stim insa cati dintre voi v-ati gandit cat ar dura sa fie parcurs pe bicicleta. Si nu orice bicicleta, ci una BMW.

Ei bine, un pasionat BMW s-a hotarat sa dea raspunsul la aceasta intrebare si sa intreprinda o astfel calatorie. Este vorba de Robert Petrescu, in varsta de 36 ani, masterand la Psihologie in cadrul Universitatii din Bucuresti, si mare fan BMW, pasionat de expeditiile pe bicicleta si detinator al unei biciclete BMW Q6 XT. El va pedala pe traseul Bucuresti-Vama Veche la sfarsitul saptamanii viitoare.

Traseul presuspune cca. 300 km, pe care Robert ii va imparti in doua parti aproximativ egale: el isi propune sa realizeze in prima zi circa 140 km fara sa se opreasca, si in a doua zi restul pana la destinatie.

Curajosul pasionat de ciclism a mai realizat trasee lungi, dar pe timp de vara, niciodata iarna. De la 3 ani e pe bicicleta, iar acum cativa ani a parcurs distanta de 173 km dintre Hunedoara si satul Racoti, in apropiere de Targu-Jiu, intr-o singura zi, timp de 10 ore, cu o ora de pauza. Alte provocari au inclus Hunedoara-Sibiu, Hunedoara-Timisoara, realizat de mai multe ori, parcurgerea Transfagarasanului, precum si traseul complet off-road Toplița-Vadu Dobrii-Runc-Govăjdie-Plosca, insumand peste 100 km de macadam.

Pasiunea lui Robert pentru BMW are o poveste lunga: la inceput au fost masinile BMW, mai exact un BMW Seria 3 E21 care l-a cucerit pe loc, in 1988.
Apoi, la lansarea lui BMW X5 in 1999, Robert si-a dat seama ca aceea e masina pe care vrea sa o conduca, si neavand permis de conducere, si-a propus sa dea examenul de permis auto doar in momentul cand isi va permite achizitionarea unui BMW X5, pentru ca nu voia sa conduca alta masina. Ceea ce s-a si intamplat in 2008, cand si-a cumparat un BMW X5 3.0d cu transmisie manuala. Asta da vointa, spunem noi!

Robert a participat la o serie de evenimente organizate de BMW cu tema xDrive, organizate de BMW Romania si dealerii BMW din tara, precum si la BMW Innovation Days. Urmatoarea masina pe care si-o doreste? Un BMW X6.

De ce BMW? Iata raspunsul: „Imi plac masinile BMW pentru ca vad in ele tot ce stiu si tot ce ma inconjoara: de la designul insufletit, transfigurat pana la mecanica desavarsita, de la conceptul auto inovator pana la dinamica desavarsita a rularii, de la prezenta exterioara magnifica si impozanta la interiorul atat de intim si de personalizat…Strict personal imi plac BMW-urile pentru ca vad in ele poezia, poezia tehnica, mecanica, poezia designului si poezia umanului intr-un corp de metal care devine astfel insufletit…Imi place BMW-ul pentru ca simt cum se insufleteste atunci cand este condus si simt ca-i pot fi suflet dupa cum motorul ii este inima. […] BMW a incetat de mult sa mai fie un constructor strict de masini si atat, BMW a creat un fenomen si un mod de a privi lumea, implicandu-se in tot ceea ce inseamna dimensiune a umanului. Sunt fascinat de asemenea de componenta arhitectonica a marcii BMW, unde constructiile BMW Welt, compania BMW-patru cilindri, Muzeul BMW si centrul de cercetare constituie fascinante monumente de arhitectura contemporana ce prevede viitorul.”

Pasiunea pentru BMW a depasit granitele vehiculelor produse de constructorul bavarez si s-a concretizat pentru Robert si intr-un proiect de cercetare pe psihologia consumatorului care se refera la „Resorturile psihologice ale cumparatorului de SAV BMW”.

Bicicleta cu care va intreprinde calatoria o are din 2006, si este un model BMW Q6 XT. BMW Q6 XT are un cadru patentat de BMW, care prezinta o geometrie unica in industria bicicletelor prin adoptarea suspensiei fata de tip telelever, intalnita la motocicletele BMW. Sistemul include si doi pivoti (pivotii se regasesc la sistemele de directie ale automobilelor). Amortizarea spate cuprinde un sistem inovativ format din amortizorul central si o furca spate tip bascula care descarca tensiunile in trei puncte. De asemenea cadrul din aliaje usoare hidroformate este complet pliabil incapand in portbagajul oricarui BMW. Bicicleta beneficiaza de frane hidraulice (specifice motocicletelor) Magura Louise, folosind discuri ventilate. In plus, echipamentul integral Shimano Deore XT in combinatia 3 fulii si 9 pinioane pune la dispozitie ciclistului de BMW 27 de viteze! Nu in ultimul rand bicicleta foloseste butuci DTSwiss pe rulmenti incasetati garantati pe viata. Inedit: saua bicicletei este invelita in piele de sarpe cusuta cu logoul BMW.

O alta provocare – Robert va folosi cauciucurile de vara si nu cele de iarna, si pedalele SPD cu prindere de pantofii Adidas Shimano, indiferent de vreme.

Iata ce ne spune Robert despre bicicleta sa: „Bicicleta BMW este pentru oricine nu se multumeste cu putin si nu se considera „un putin”. O recomand celor animati de visuri magnifice si splendide pentru ca bicicleta BMW este ea insasi o splendoare mecanica. Atunci cand crezi ca nu mai ai nimic de descoperit si iubit cumpara-ti o bicicleta BMW. Restul va veni de la sine…[…] Pe partea strict tehnica BMW-ul are fata de celelalte biciclete ale mele o tractiune mult mai buna, o pozitie in sa superioara si o dinamica nemaiintalnita pe orice fel de drum. Cred ca anatomia cadrului la aceasta bicicleta face diferenta fata de orice altceva ce exista in acest moment, ampatamentul mare al bicicletei si centrul de greutate aflat foarte jos ii confera o stabilitate de invidiat.”

Robert va fi echipat cu un echipament special de bicicleta pentru anotimpul rece si ochelari de bicicleta pentru luminozitate slaba. Robert pregateste ceva inedit pentru omologarea realizarii, si va vom da mai multe detalii intr-un articol prezentat saptamana viitoare, chiar inaintea plecarii.

De ce Vama-Veche si de ce iarna? „Pentru ca asa are farmec”, ne raspunde Robert. „Pentru ca nici frigul nici zapada nu ma pot tine departe de BMW si de Vama Veche, si pentru ca doar iarna in conditii meteo imprevizibile si total necunoscute dinaintea turului se constituie intr-o mare provocare, atat pentru bicicleta BMW, cat si pt mine”, a mai adaugat el.”
Iar daca toate demersurile facute se solutioneaza, Robert va putea merge cu bicicleta pe A2 pana la Cernavoda, iar de-acolo pe DN22C pana la Constanta si DN39 pana la Vama Veche. Dupa o zi de odihna va urma desigur drumul inapoi spre Bucuresti, tot pe bicicleta.

Sa speram ca vremea va tine cu Robert si ii uram succes! Vom reveni cu un update saptamana viitoare chiar inaintea plecarii sale.

Foto: Robert Petrescu

Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account