Prezenţă regală #RacingMIMI la Cursa de Viteză în Coastă Sinaia
Cursa de Viteză în Coastă de la Sinaia a fost una foarte importantă pentru MINI – competiţia „de casă” a pilotului Dominic Marcu. Pilotul oficial al proiectului a construit o carieră în competiţiile naţionale de schi alpin la Sinaia, organizează şcoala de schi „Snow Line” pe Valea Prahovei şi are şi cele mai bune performanţe în motorsport aici, cu o victorie la Grupa N. În acelaşi timp, traseul urban virajat nu este doar unul foarte spectaculos, ci şi valorifcă excelent agilitatea MINI.
Prezentare la Castelul Peleş
Înainte de weekendul de cursă, Vitesco Technologies MINI Electric Racing a primit un tratament regal fiind prezentat pentru două zile în Grădinile Castelului Peleş. Astfel, pentru două zile, un spaţiu care vorbeşte despre istorie şi a găzduit celebrul Concurs de Eleganţă de la Sinaia a oferit o perspectivă a viitorului prezentând în premieră un automobil electric de competiţie.
Raport de cursă
În weekendul de competiţie, Dominic a reuşit să îmbunătăţească ritmul constant după fiecare urcare. Cel mai bun timp obţinut de #RacingMIMI a fost 2:16,715, în faţa mai multor modele de Grupa A. Cu un timp cumulat de 4:36,395, echipajul cu numărul 37 a terminat pe locul al 32-lea în clasamentul general, a doua cea mai bună clasare în ierarhia Open, după poziţia a 31-a obţinută la Cheile Grădiştei, în prima cursă a sezonului.
În ritm de cursă, consumul a fost încă o dată unul ridicat, de aproximativ 4 kWh pe fiecare urcare. Încă o dată, Renovatio, cea mai mare reţea de staţii de încărcare din România, a asigurat energia necesară pentru concurs prin instalarea unei staţii AC de putere medie.
Colaborare cu Vitesco Technolgies merge mai departe
Vitesco Technologies a continuat procesul de teste şi acumulare de date despre automobil. Sunt accesibili aproximativ 60 de parametri – datele sunt colectate pentru diverse analize, parametrii fiind studiaţi în detaliu. În acest moment moment, MIMI se protejează foarte bine prin comportament şi funcţionează în parametri siguri şi stabili, cu temperatura lichidului de răcire menţinută la temperaturi de până la 43 grade Celsius. În acest moment se analizează noi oportunităţi de optimizare a livrării puterii şi îmbunătăţire a performanţei alături de echipa Automobile Bavaria. Este posibil ca până la următoarea etapă de coastă, la final de august, modelul să vină cu noi îmbunătăţiri.
MIMI şi arta
MIMI a fost singurul proiect electric de la start şi, alături de serviciul George al BCR, este singurul proiect de artă din motorsportul românesc. „Cea mai rapidă galerie de artă din lume” foloseşte pentru decorarea acoperişului lucrări de artă create de ilustratori români pentru brandul George al BCR, într-un proiect coordonat de One Night Gallery. Acoperişul este un element de personalizare emblematic pentru marcă şi, de-a lungul carierei de aproape un an în motorsport, lucrările prezentate au fost schimbate constant. În acest moment, MIMI prezintă o lucrare semnată de Laura Fălcaru. „Mi-am dorit ca, în această ilustraţie, logo-ul George să fie acompaniat de diverse elemente specifice stilului meu, toate acestea fiind integrate într-un cadru al universului meu vizual. Pe lângă reinterpretarea G-ului am vrut să folosesc elemente cât mai colorate şi vesele pe care să le scot în evidenţă prin fundalul închis. Ilustraţia vrea să redea o stare veselă şi optimistă, dar şi senzaţia că spectatorii plutesc într-un univers creat de mine”, explică Laura.
Prezenţa de la Siana a fost completată cu prezentarea, în premieră în formulă completă, a instalaţiei „Evoluţie”, semnată de Adrian Mitu. Proiectul este o explorare personală a istoriei MINI, transpusă în două lucrări spectaculoase pictate pe capote de motor MINI Cooper SE – evoluţia mărcii MINI, cu Alec Issigonis în prim-plan, şi evoluţia MINI în motorsport, cu John Cooper în prim-plan. Câte o capotă a fost prezentată până acum la Auto Cobălcescu şi Automobile Bavaria Băneasa, ca parte a iniţiativei #ArtMeMINI, prin care cele două showroomuri MINI din Bucureşti îşi propun să devină un spaţiu de exprimare liberă pentru artiştii români care colaborează cu BMW Group.
„Pentru mine, acest proiect este un nou început, iar începuturile mele sunt legate de Mini. Acum opt ani aveam o schița în camera mea, pe planșeta de desen, peste care am decis într-o dimineața inspirată să pun cafea. Şi acel moment a fost poate începutul meu artistic pentru că a dus după un an de schițe cu cafea la prima mea expoziție. Anul trecut, pe aceeași masă din fosta mea cameră – actualmente livingul părinților mei -, am așezat două capote de MINI pe care le-am pictat în culori acrilice, o tehnică total nouă pentru mine şi, mai mult ca sigur, începutul unui nou capitol artistic pentru mine. Acest proiect este începutul unei noi direcţii artistice pentru mine, atât prin tehnică, dar mai ales prin suportul foarte interesant. Şi rămân același povestitor care scoate oameni şi faptele lor în faţă. Acum o fac printr-o tehnică nouă, mult mai aproape de pictura în ulei, tehnica supremă de pictură în opinia mea”, explică Adrian Mitu.
Fotografii din interior
Dincolo de fotografiile realizate de Flavius Crotioru, RallyCow, vă propunem şi o incursiune personală în parcul de service MIMI Racing cu forografii realizate de Vlad, unul din membrii echipei MIMI.
#RacingMIMI
Instagram: https://www.instagram.com/racingMIMI
Facebook: https://www.facebook.com/racingmimi
https://www.mini.ro/ro_RO/home/campaigns/mini-mimi.html
Despre MINI Electric Racing
Parteneri:
Vitesco Technologies – partener tehnologic.
Automobile Bavaria – partener de pregătire service.
Hashtag Motorsport – asistenţă service.
Michelin – Pneuri.
BCR – George – Pentru cea mai rapidă galerie de artă din lume.
Renovatio – Soluţii de încărcare oriunde în România.
MINI Electric Racing susţine Fundaţia Motivaion.
Optimizare continuă alături de partneri
Alături de partenerul cel mai important, Vitesco Technologies, proiectul acumulează etapă de etapă tot mai multă experienţă care poate fi valorificată pentru optimizarea automobilului cu susţinerea echipei Automobile Bavaria. Pneurile Michelin pun cuplul instantaneu al modelului electric pe asfalt, fie că este vorba de soluţii de stradă, pentru evenimente demonstrative, cu excelentul Michelin Pilot Sport 4, sau soluţii de competiţie Michelin Sport. Proiectul este alimentat de fiecare dată de eforturile Renovatio, cea mai mare reţea de staţii de încărcare din România. Ca de obicei, Hashtag Motorsport asigură asistenţa de service la toate competiţiile la care participă MIMI. O prezenţă specială este asigurată mereu de colaborare cu BCR – George şi colantarea acoperişului, un element de personalizare specific MINI, cu o lucrare de artă specială create de ilustratori români pentru brandul George al BCR, într-un proiect coordonat de One Night Gallery
Alături de fundaţia Motivation
Fundaţia Motivation România este o organizaţie nonguvernamentală, nonprofit, creată în 1995 pentru a veni în sprijinul copiilor şi adulţilor cu dizabilităţi. Serviciile pe care le oferă acoperă o gamă largă de nevoi, de la evaluare şi echipament adaptat pentru diferite tipuri de dizabilităţi motorii la recuperare activă şi instruire pentru viaţă independentă alături de un instructor în scaun rulant, sport adaptat, consultanţă pentru accesibilizarea spaţiilor şi angajare. Până în prezent, Motivation a redat libertatea de mişcare şi speranţa într-o viaţă împlinită pentru mai mult de 25.800 de persoane cu dizabilităţi din România.
Din anul 2017, Fundaţia Motivation România derulează campania de informare şi conştientizare #PeBune?, care are drept scop eliberarea locurilor de parcarea dedicate persoanelor cu dizabilităţi şi ocupate abuziv. Mesajul central al campaniei este „Persoanele cu dizabilităţi NU ÎŞI DORESC loc de parcare dedicat, însă AU NEVOIE de el.”, tocmai pentru a arăta diferenţa între un moft şi o nevoie reală. Susţinătorii campaniei pot da acest mesaj mai departe prin distribuirea de pliante informative sau prin afişarea de autocolante pe maşinile personale. De asemenea, marile magazine sau administratorii de parcări pot deveni parteneri ai campaniei prin afişarea mesajului la locurile de parcare dedicate persoanelor cu dizabilităţi. Mai multe informaţii pe www.motivation.ro.
„Pentru noi, Ciprian este un erou adevărat, ne inspiră prin forţa lui de a depăşi dificultăţi şi de a-şi urmări visul. Este o mare bucurie că am putut să colaborăm şi sperăm să găsim şi alte pretexte în viitor”, explică Alex Şeremet.
MINI Cooper SE
Noul MINI Cooper SE, produs la uzina mărcii din Oxford (Marea Britanie), a debutat pe piaţă în luna martie 2020. Modelul este susţinut de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh şi asigură o autonomie de 235-270 km măsurată conform standardelor WLTP corelată la valori NEDC. Motorul electric oferă 135 kW/184 CP şi 270 Nm, asigurând o acceleraţie 0-100 km/h în numai 7,3 secunde.
Cu o masă la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu doar 145 de kilograme faţă de MINI Cooper S (3 uşi) cu transmisie Steptronic. Bateria este integrată în podeaua noului model, astfel încât spaţiul interior şi pentru bagaje nu este afectat.
Cu un centru de greutate care este mai coborât cu cel puţin 30 de milimetri faţă de MINI Cooper S, distribuţia optimă a maselor ajută noul MINI Cooper SE să obţină un nivel de dinamică în viraje care este unic în segmentul automobilelor mici. Performanţele dinamice sunt susţinute şi de noul sistem ABR pentru controlul patinării roţilor faţă, care debutează astfel la marca MINI. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calităţi superioare de condus în orice condiţii de drum. Pentru răspuns de până la trei ori mai rapid faţă de unul convenţional, o unitate de control specială, amplasată în zona punţii faţă, este dedicată funcţiilor ABR. Acest lucru optimizează perceptibil tracţiunea la demaraj şi stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât şi la accelerare la ieşirea din virajele strânse.
Vitesco Technologies MINI Electric Racing „MIMI” #37
Modelul de bază: MINI Cooper SE
Motor electric sincron
Putere maximă: 135 kW/184 CP
Cuplu maxim: 270 Nm de la 0 rpm
Putere maximă la recuperare: 50 kW
Baterie: Capacitate brută 32,6 kWh/ capacitate netă 28,9 kWh, 12 module în T integrate în podea, producător celule CATL.
Modificări (în acest moment):
eliminare scaune, capitonaje, airbaguri;
roll-cage produs de service omologat FRAS;
scaune sport Sparco FIA 2019;
centuri de siguranţă în 6 puncte cu FIA SPARCO (HANS), OMP Suport lateral scaun 380 mm;
jante 17″ Team Dynamics Pro Race (folosite în MINI Challenge);
pneuri Michelin;
alte elemente de siguranţă: stingător de incendiu manual 2 kg RRS FIA;
stingător de incendiu AUTOMAT FIA;
suspensii KW Suspension dedicate MINI Cooper SE, V3, cu reglaj individual compresie şi detentă;
distanţiere de roată pentru mărire ecartament.