Jaguar F-Pace: de la -40 la +50 de grade

Jaguar F-Pace este un nou model prin care britanicii încearcă să le mai dea ceva de furcă nemților și, ținând cont de cum arată viitorul SUV al englezilor, germanilor nu o să le fie prea ușor. Noul Jaguar F-Pace a fost confirmat pentru producția de serie încă de la începutul acestui an, iar acum a intrat în ultima fază a testelor.
Programat pentru lansarea oficial la Salonul Auto de la Frankfurt din această toamnă, noul Jaguar F-Pace merge pe „repede-nainte” și încearcă să recupereze cele aproape două decenii pe care britanicii de la Jaguar le au întârziere față de riavlii germani când vine vorba despre SUV-uri și crossovere. Ce-i drept, Land Rover a ținut bine în frâu lipsa unui SUV sau crossover din partea Jaguar. Oricum, ținând cont că noul Jaguar XE și-a făcut deja apariția și că apre să-i dea ceva bătăi de cap lui BMW Seria 3, dar și de faptul că un nou Jaguar XF a fost prezentat recent și care îi pune probleme lui BMW Seria 5, este foarte probabil ca și noul Jaguar F-Pace să concureze serios cu BMW X3, Audi Q5 și Mercedes-Benz GLC.
Construit pe platforma modulară din aluminiu care stă și la baza noului XE, dar și la baza noului XF, Jaguar F-Pace demonstrează că britanicii au înțeles perfect cum stă treaba cu arhitecturile modulare și că a înțeles că trebuie să devină un producător „eficient” pentru a rivaliza cu producătorii premium germani. Important se poate dovedi și faptul că noul Jaguar F-Pace va fi construit în Anglia, la fabrica din Solihull. La capitolul motorizări, probabil că noul Jaguar F-Pace va „lucra” cu noua familie de propulsoare „Ingenium” disponibilă deja în gama Jaguar Land Rover. Motorizările diesel cu patru cilindri, de 2,0 litri, care dezvoltă în cazul noului Jaguar XE 163 CP sau 180 CP vor fi probabil cele mai populare, în timp ce benzinarele de 2,0 litri (200 CP sau 240 CP) vor fi și ele prezente în gama de motorizări ale noului SUV compact britanic. Vârful de gamă probabil că o să vină din partea supraalimentatului V6 de 3,0 litri, pe benzină, ce dezvoltă 340 CP. Desigur, noul Jaguar F-Pace va beneficia și de aportul noii transmisii automate cu opt rapoarte, dar nu excludem probabilitatea ca el să poate fi echipat și cu transmisia manuală cu șase rapoarte.
Cele mai recente teste efectuat cu Jaguar F-Pace au dus crossover-ul din Dubai în nordul Suediei, tocmai pentru a avea parte de cele mai dificile condiții de testare. Cei de la Jaguar au costruit în Suedia un traseu special, de 60 de kilometri, care a inclus urcări abrupte, rampe destul de înclinate, linii drepte cu suprafețe de rulare cu aderențe diferite, dar și zone de off-road serios pentru a calibra sistemul de tracțiune integrală, controlul dinamic al stabilității, dar și sistemul „revoluționar” (zic ei) All-Surface Progress Control. După testele de la cele -40 de grade ale Suediei, Jaguar F-Pace a fost dus la 50 de grade în Dubai și lăsat la soare. La propriu. Scopul a fost acela de a testa fapul că sistemul de climatizare, cel de infotainment, dar și toate celelalte se descurcă perfect și în condiții de căldură extremă. Așa cum ziceam, noul Jaguar F-Pace va fi prezentat oficial, fără camuflaj, în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt și va intra în vânzare la începutul anului viitor.
