Racing MIMI la jumătatea celui mai competitiv sezon de până acum

Racing MIMI

Racing MIMI este la jumătatea celui mai competitiv sezon din istoria proiectului, în luptă pentru o clasare pe podium în Campionatul Naţional de Super Slalom. Angajament pentru performanţă: calendar cu peste 20 de evenimente şi competiţii.

În 2022, proiectul a înregistrat un salt de performanţă majoră mulţumită îmbunătăţirilor echipei Engage Engineering. În acel sezon, Andrei Barbu îmbunătăţea timpii pe traseele de viteză în coastă cu până la jumătate de minut, în timp ce Horia Platona plasa Racing MIMI pe primul podium într-o competiţie de top din motorsportul românesc, în luptă directă cu modele cu motor cu ardere internă.

Ajunsă la jumătatea sezonului, Racing MIMI, prima maşină electrică de competiţie din istoria mărcii, a ajuns la maturitate şi a marcat deja o serie de performanţe importante.

Horia Platona, concurând cu Racing MIMI, se află acum în luptă pentru un podium în Campionatul Naţional de Super Rally în Clasa 2A (cea mai competitivă din campionat, în luptă directă cu alţi nouă concurenţi). Mulţumită unor clasări constante, cu un loc al treilea la Mangalia şi două locuri al patrulea la Alba Iulia şi Deva, Horia se află pe poziţia a treia în campionat, cu 39 de puncte, la numai 5, respectiv 6 puncte de locurile întâi şi al doilea. Impresionat este că Racing MIMI se înfruntă în clasă cu modele pe benzină care vin în pregătire de fabrică (Rally 4, R2 sau TCR).

Racing MIMI îşi demonstrează competitivitate şi în cursele de viteză în coastă, cu participările lui Andrei Barbu la Viteză în Costă Masters, ale lui Horia Platona la Viteză în Coastă şi o serie de teste prin participări în Campionatul Naţional de Autovehicule Electrice (pe traseele de Super Slalom). Cea mai bună performanţă a sezonului a fost obţinută de Horia Platona la Harghita Hill Climb Challange, cu primele puncte în Clasamentul Open în acest an şi, bineînţeles, primele puncte importante în Clasa I, categoria unde Racing MIMI punctează în competiţiile de viteză în coastă.

Evenimente

Dincolo de scena motorsportului, Racing MIMI a fost vedeta unor serii de evenimente importante. A fost o prezenţă importantă la Poli AutoFest în luna mai, unde a putut fi cunoscut de tinerii pasionaţi de automobile, a fost punctul central într-un show laser în faţa unei comunităţi de peste 6.000 de oameni de business la Brand Minds şi a fost o imagine a viitorului la Concursul de Eleganţă Sinaia la final de iunie.

Competiţii în luna iulie

Ultima cursă în Campionatul Naţional de Super Rally a avut loc pe 1 iulie, la Deva. A fost o confruntare cu multe provocări şi abandon în prima manşă, din cauza unor probleme legate de managementul termic. Cu toate acestea, Horia a revenit în manşa a doua şi a reuşit să îmbunătăţească timpii faţă de antrenamente cu mai bine de şapte secunde. Aceasta a permis un loc cincilea în Clasa 2A, la mai puţin de două secunde de poziţia a patra (3:55,240) şi a asigurat 12 puncte în clasamentul clasei în contextul unei participări one-event a unui concurent.

Tot Horia a fost la comenzile MIMI în Cursa de Viteză în Coastă de la Reşiţa. A fost o etapă cu multe provocări şi un traseu lung şi rapid, pentru care Racing MIMI nu este optimizat. Cu toate acestea, cu o îmbunătăţire constantă a timpilor, Horia a reuşit o clasare pe locul al 22-lea în clasamentul open, ceea ce l-a plasat în prima jumătate a ierarhiei.

Despre Racing MIMI

Primul MINI Electric din istorie a intrat în al treilea sezon de competiție. Construit pe baza unui model de serie, folosind motorul și bateria de serie, MIMI a primit o serie de îmbunătățiri de performanță din partea echipei Engange Engineering din Brașov, proiectul marcând îmbunătățirile cu numele „Racing MIMI EVO”. Între acestea se numără reducerea consistentă de masă cu aproximativ 200 kg (inclusiv uși din fibră de sticlă și plexiglass fără ramă), sistem de răcire suplimentar cu gheață carbonică sau diferențial față cu patinare limitată dezvoltat împreună cu compania Drexler.

Partenerii MIMI

MIMI este susținut şi în 2023 de o serie de parteneri puternici. UniCredit Leasing, finanțator al BMW Financial Services și MINI Financial Services, cu o implicare importantă în motorsportul românesc, este partenerul principal al proiectului. Michelin susține proiectul și „încalță” MIMI inclusiv cu versatilele Michelin Pilot Sport și Michelin Pilot Sport Cup într-o serie de demonstrații și competiții de stradă. Renovatio, cu e-charge, cea mai mare rețea de stații de încărcare din România, asigură soluții de încărcare.

Din acest an, Samsung devine un partener important, susținând comunicarea MIMI, în timp ce echipamentele mărcii ajută la documentarea proiectului cu materiale foto și video spectaculoase folosind camerele performante cu stabilizare al Samsung S23.

Enviro, partener al companiilor HBK şi Brüel & Kjær, o companie românească care oferă servicii profesionale de măsurare de sunet. Este un parteneriat care îşi propune să exploreze tema motorsportului electric şi a impactului lui, mai ales în contextul competiţiilor din oraşe.

 

Calendar pentru următoarea perioadă

În următoarea lună, Racing MIMI are planificate trei participări în competiţii diferite. La final de iulie revine în Cursa de Viteză în Coastă de pe Valea Uzului. Un traseu scurt şi tehnic asigură premisele unei performanţe de top. Pe 11-12 august, la Timişoara, continuă lupta pentru podium în Campionatul Naţional de Super Slalom. La final de august, Racing MIMI merge la Râmnicul Vâlcea pentru Campionatul Naţional de Vehicule Electrice, într-o cursă cu mai mulţi piloţi juniori.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account