THE 8 X JEFF KOONS: competenţa în vopsit a uzinei din Landshut este demonstrată pe sculptura mobilă a lui Jeff Koons

Competenţa în vopsire a uzinei BMW Group din Landshut este prezentată acum într-o ediţie limitată a modelului M850i xDrive Gran Coupé, creat de artistul american Jeff Koons pentru o serie mică de producţie de doar 99 de exemplare – cel mai elaborat automobil din istoria BMW.

Aproximativ 2.000 de secţiuni de panouri exterioare din plastic vopsit în 45 de culori standard şi 200 de culori personalizate părăsesc uzina din Landshut în fiecare zi lucrătoare. Astfel se realizează un total anual de aproximativ o jumătate de milion de componente, inclusiv barele de protecţie, pragurile laterale, spoilerele şi ornamentele – fără a lua în calcul seriile mici şi vopseaua personalizată.

Specialiştii în vopsire de la Landshut îşi folosesc acum anii de experienţă pentru un automobil cu totul special, o ediţie limitată a BMW Seria 8 Gran Coupé – THE 8 X JEFF KOONS. Maşina a fost proiectată de artistul american Jeff Koons şi prezintă elemente pop art, precum şi modele geometrice.

Automobilele în ediţie specială vor fi construite la uzina BMW Group din Dingolfing, în timp ce uzina BMW Group din Landshut va furniza toate secţiunile de panouri exterioare din plastic vopsit, inclusiv barele de protecţie, pragurile laterale, capacele oglinzilor, mânerele uşilor şi hayonul. Toate componentele sunt realizate cu cel mai înalt grad de precizie.

„Cea mai mare provocare a fost să înţelegem şi să surprindem spiritul artistului chiar de la început şi să implementăm manual cerinţele sale foarte precise în detaliu într-un proces tehnic de serie mică”, explică Hermann Knott, şeful departamentului de producţie de vopsea şi finisaj. „Acesta este şi un proiect foarte special pentru noi – pentru că aceste maşini sunt într-adevăr sculpturi pe roţi.”

Una dintre cele mai complexe componente din punct de vedere tehnic pentru automobil este hayonul elegant, care necesită şapte culori diferite şi 12 straturi de vopsea cu o grosime totală mai mică de 250 μ. Pentru comparaţie, părul uman are un diametru de aproximativ 100 μ. „Aplicarea vopselei multicolore este deosebit de dificilă în ceea ce priveşte sentimentul tactil şi optica”, explică Knott. Aşa-numitul proces „multiton” utilizat pentru aceasta a fost dezvoltat special la atelierul de vopsit personalizată de la Landshut. „Am avut diverse întâlniri cu echipa lui Jeff Koons, unde am discutat în detaliu tot ceea ce este necesar pentru proces”, adaugă Knott.

Un element-cheie a fost modul de realizare a designului unidimensional al artistului pe componente geometrice tridimensionale ale automobilului. Un program de calculator conectat la un proiector laser a fost folosit pentru a asigura acurateţea fiecărui detaliu. Laserul a proiectat designul, trasând formele liniare pe fiecare componentă. Contururile dintre straturile individuale de vopsea au fost şablonate manual cu meticulozitate, o sarcină care necesită ani de experienţă şi măiestrie.

Majoritatea celor aproximativ 100 de angajaţi implicaţi în proiect au primit o pregătire suplimentară specială pentru a putea îndeplini cerinţele artistice. „Confecţionarea componentelor lui Jeff Koons este diferită atât pentru finisarea standard de către roboţi, cât şi pentru procesele noastre consacrate de vopsire personalizată. Necesită experienţă individuală considerabilă şi instinct, deoarece există mulţi factori de influenţă”, explică Knott.

„Plăcerea pentru inovaţie şi măiestria sunt două caracteristici remarcabile ale personalului nostru de la uzina din Landshut. De aceea suntem deosebit de mândri că echipa noastră Exterior Plastic stabileşte din nou punctul de referinţă pentru vopsirea personalizată”, declară Dr. Stefan Kasperowski, directorul uzinei BMW Group din Landshut.

THE 8 X JEFF KOONS

THE 8 X JEFF KOONS este întruchiparea preciziei, a rafinamentului şi a măiestriei. A fost nevoie de 285 de ore pentru aplicarea straturilor sale multiple de vopsea, deoarece designul său impresionant de expresiv combină 11 culori diferite, de la albastru la argintiu şi de la galben la negru. Aceasta înseamnă că doar două caroserii pot fi vopsite într-o săptămână. Interiorul multicolor se caracterizează prin utilizarea impresionantă a materialelor de înaltă calitate şi a celei mai bun material de piele, pe lângă faptul că prezintă semnătura artistului. Scaunele sunt în nuanţe bogate de roşu şi albastru, culorile supereroilor din universul benzilor desenate şi ale BMW M, marca de înaltă performanţă. Designul sportiv şi puternic prezintă atât elemente pop art, cât şi modele geometrice – o legătură cu liniile şi formele sofisticate ale Seria 8 Gran Coupé. Liniile de culoare care explodează în spatele automobilului sunt un tribut direct adus modelului BMW Art Car creat de artist în 2010. Potrivit lui Koons, „POP!” şablonate pe părţile laterale şi curenţii de aer simbolizează puterea şi viteza THE 8 X JEFF KOONS. BMW 850i a fost primul model BMW Seria 8 care a fost introdus încă din 1990. Apreciat pentru abordarea sa vizionară a viitorului condusului, a atras iubitorii de maşini care îi apreciază combinaţia perfectă de eleganţă şi performanţă. Specialiştii cu înaltă calificare de la uzinele BMW din Dingolfing şi Landshut au petrecut aproape 300 de ore lucrând manual vopseaua exterioară a THE 8 X JEFF KOONS, folosind adesea o lupă pentru aplicarea modelelor colorate.

Uzina BMW Group din Landshut

În uzina BMW Group din Landshut, aproximativ 3.500 de angajaţi produc componente din metal uşor turnat pentru motor, şasiu şi caroserie, piese de exterior din plastic, componente de caroserie din plastic armat cu fibră de carbon (CFRP), piese pentru cockpit şi echipamente, sisteme de propulsie electrice, motoare speciale şi arbori de transmisie. Uzina din Landshut este cea mai mare fabrică de componente a BMW Group din lume şi livrează către toate fabricile de automobile şi motoare ale BMW Group din lumea întreagă – astfel pentru aproape fiecare model BMW, MINI şi Rolls-Royce, dar şi BMW Motorrad. Uzina BMW Group din Landshut înseamnă producţie de componente caracterizată prin digitalizare şi orientată către dezvoltare durabilă, precum şi utilizare responsabilă a resurselor.

Cu tehnologii de avangardă, uzina BMW Group din Landshut joacă rolul unui motor de inovaţie în transformarea tehnologică a industriei auto şi a furnizorilor săi. În Centrul de Tehnologie şi Construcţii Uşoare (LuTZ), care este conectat direct la uzină, specialiştii dintr-o gamă largă de discipline sunt implicaţi încă dintr-o fază incipientă în procesele de dezvoltare a automobilelor noi şi promovează în mod activ dezvoltarea durabilă a viitoarelor modele de automobile. În regiunea Landshut şi Bavaria Inferioară, uzina BMW Group din Landshut este un angajator responsabil social, inovator şi atractiv. www.bmw-werk-landshut.de

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account