BMW Group obţine maxim istoric al vânzărilor pentru al şaselea an consecutiv şi rămâne compania auto premium numărul 1 la nivel mondial
În 2016, BMW Group a obţinut cele mai bune vânzări ale sale din istoria companiei, al şaselea an consecutiv în care compania stabileşte un nou record al livrărilor, astfel că, datorită celor trei mărci – BMW, MINI şi Rolls-Royce – îşi păstrează poziţia de lider global al constructorilor auto premium. După ce a înregistrat o creştere constantă a livrărilor de-a lungul anului, 2.367.603 automobile ale BMW Group au fost vândute în 2016, o creştere de 5,3% în comparaţie cu anul anterior.
- 2.367.603 automobile livrate la nivel global, +5,3%
- BMW, MINI şi BMW Motorrad au obţinut noi recorduri ale vânzărilor
- Livrările anuale ale BMW au depăşit, în premieră, două milioane de unităţi, +5,2%
- Livrările MINI au totalizat 360.000 de automobile pentru prima dată, +6,4%
- Peste 62.000 de automobile electrificate livrate în 2016
- Creşteri importante şi performanţe apropiate de recordul absolut pentru BMW şi MINI în România
- Peste un milion de automobile livrate în Europa
- Peste o jumătate de milion de unităţi vândute în China continental
„Aşa cum portofoliul nostru de modele s-a extins, la fel s-a întâmplat şi cu livrările noastre, ceea ce a făcut ca 2016 să fie cel mai de succes an din istoria companiei”, a declarat Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW, în cadrul Salonului Internaţional Auto din America de Nord de la Detroit. „În ciuda situaţiei potrivnice de pe unele pieţe, politica noastră de vânzări echilibrate global a dat rezultate, astfel că ne-am mărit livările în fiecare lună”, a continuat el. „Dezvoltarea vânzărilor pentru automobilele noastre electrificate a fost deosebit de bună, cu peste 62.000 de livrări în 2016. Sunt încrezător că vom continua această tendinţă şi vom înregistra şi în 2017 o creştere sustenabilă şi profitabilă”, a completat el.
Rezultate globale
În 2016, marca BMW a obţinut un nou record al livrărilor pentru întregul an, cu peste două milioane de automobile. În total, pe mapamond au fost livrate 2.003.359 de automobile ale mărcii BMW, o creştere de 5,2% faţă de anul anterior. Tendinţa globală de creştere a vânzărilor de modele SUV s-a reflectat prin succesul continuu al familiei BMW X, unul dintre trei BMW livrate fiind din gama X. 644.992 de automobile BMW X au fost livrate în 2016, o evoluţie de 22,3% în comparaţie cu 2015. Alţi vectori importanţi de creştere pentru marcă au fost BMW Seria 2 (196.183 / +24,8%) şi nava-amiral a mărcii, BMW Seria 7, ale cărei livrări au crescut cu 69,2%, la un total de 61.514 unităţi. Noul BMW Seria 5, care va fi lansat în februarie, este aşteptat să contribuie semnificativ la creşterea vânzărilor în 2017. Vânzările anuale ale automobilelor BMW electrificate au depăşit 62.000 de unităţi în 2016, datele crescând puternic de-a lungul anului pe măsură ce tot mai multe modele au fost adăugate în portofoliu.
Acum, BMW Group oferă şapte automobile plug-in (electrice sau hibrid), cea mai vastă extinsă gamă a vreunui producător. „Adăugarea modelelor noi a impulsionat clar vânzările acestor automobile inovatoare şi am fost încântaţi să vedem, în luna noiembrie 2016, cel de-al 100.000-lea automobil BMW electrificat ajuns pe şosele”, a comentat Dr. Ian Robertson. „De asemenea, 2016 a subliniat creşterea mai rapidă a electromobilităţii pe pieţele care susţin activ adoptarea tehnologiei prin oferirea combinaţiei potrivite de avantaje pentru clienţi şi infrastructură de încărcare publică”, a completat el. Prin lansarea versiunilor hybrid plug-in ale BMW Seria 5 şi MINI Countryman în lunile următoare, BMW Group va avea nouă automobile electrificate în portofoliu şi are ca obiectiv, pentru 2017, livrarea a 100.000 de unităţi plug-in într-un singur an. 2016 a fost primul an complet al vânzărilor MINI după realinierea mărcii în 2015, iar MINI a înregistrat cele mai bune livrări din istorie, cu un total de 360.233 de automobile livrate clienţilor, o creştere de 6,4%. „Aceste rezultate-record arată că MINI este pe drumul cel bun, noile modele Cabriolet şi Clubman fiind cei mai importanţi vectori de creştere”, a declarat Peter Schwarzenbauer, membru al Consiliului de Administraţie BMW AG şi responsabil pentru MINI, BMW Motorrad şi Rolls-Royce. „Acum, în prima parte a anului 2017, vom lansa noul MINI Countryman, unul dintre cele mai importante modele ale mărcii, în timp ce versiunea hybrid plugion va urma în vară. Aceasta va completa actualizarea portofoliului MINI şi sunt încrezător că vom vedea o creştere suplimentară a livrărilor în următoarele 12 luni”, a completat Schwarzenbauer. Rolls-Royce Motor Cars a anunţat al doilea cel mai bun rezultat al vânzărilor anuale în istoria de 113 ani a mărcii, din nou pe fondul unor condiţii de piaţă provocatoare. De-a lungul anului 2016, casa de lux cu sediul în Goodwood a livrat 4.011 unităţi (+6,0%) către clienţii din lumea întreagă. Vânzări puternice au fost raportate peste tot în lume, cu excepţia Orientului Mijlociu, unde situaţia potrivnică a avut impact asupra întregului sector de lux. Creşterea vânzărilor s-a datora succesului constant al modelelor Wraith şi Ghost, care a fost completat de lansarea cu mare succes a gamei Dawn şi prezentarea modelelor Wraith Black Badge şi Ghost Black Badge. A şaptea generaţie Phantom şi-a menţinut statutul de cel mai dorit bun de lux din lume, bucurându-se de o cerere excepţională în ultimul an de producţie, ceea ce reprezintă fundamentul pentru succesorul său care este aşteptat xu maxim interes.
Rezultate în România
În România compania a obţinut al doilea rezultat din istorie, foarte aproape de anul record 2007. În total au fost livrate 2676 automobile BMW, ceea ce prerezintă o creştere de 37,9% faţă de anul precedent. Cel mai de succes model al mărcii în România rămâne BMW X5, cu 471 de unităţi în 2016, ceea ce reprezintă un plus de 25,9%. Acesta este urmat de BMW X1, BMW X3 şi BMW Seria 3, toate cu performanţe de livrări foarte aprioate – 302 (+81,9% faţă de anul precedent), 301 (+3,4%) şi respectiv 300 automobile (+39,5%). Un debut spectaculos a fost marcat de noul BMW Seria 7. În primul an în care a avut o prezenţă completă pe piaţă, livrările navei amiral a mărcii au crescut de mai bine de 4 ori la 118 unităţi. Remarcabil este că mai bine de 1 din 3 modele livrate este versiunea cu ampatament mărit. O altă performanţă importantă este livrarea unui model din ediţia specială şi exclusivă BMW 750i NEXT 100, unul din cele numai 100 de exemplare la nivel mondial realizate de BMW pentru a marca aniversarea centenară a mărcii. 2016 a fost în egală măsură anul modeleor electrice plug-in şi anul modelor sport BMW M. După lansarea mărcii în noiembrie 2015 şi startul programului rabla plus pentru o perioadă scurtă în a doua jumătate a acestui an, BMW i a livrat 37 modele BMW i3 (dintre care 5 cu range extender) şi 6 modele BMW i8, astfel că BMW este cel mai de success producător pe piaţa automobilelor electrice. La această performanţă se adaugă succesul modeleor plug-in – BMW X5 xDrive40e iPerfromance (18 unităţi), BMW Seria 3 330e iPerformance (1 unitate), BMW 740e iPerfromance (3 unităţi) şi BMW 225xe iPerformance (3 unităţi). Din estimările interne, aproximativ unul din trei automobile plug-in (hibride sau cumplet electrice) livrate în România este un model BMW, cu un total de 68 de modele livrate în 2016. BMW M a scris în 2016 un record în România. În total 40 de modele super sportive au ajuns la clienţi, cu 69,5% mai mult ca în anul 2015. La acestea se adaugă 103 modele BMW M Perfromance (BMW X6 M50d, BMW X5 M50d, BMW X4 M40i, şi Seria 2 M Perfromance). Cel mai de succes model a fost nou lansatul BMW M2, cu 11 unităţi, urmat de BMW X6 M cu 9 livrări, BMW M4 Coupe cu 6 automobile, BMW M4 Cabriolet şi BMW X5 M cu câte 5 unităţi şi BMW M3 cu 3 modele şi un BMW M6 Coupe. 2016 a însemnat şi livrarea a două modele speciale, ediţii limitate exclusive – un BMW M4 GTS şi un BMW M3 30 Years Edition au ajuns în România. De asemenea, este primul an în care BMW a avut o prezenţă importantă în segmental MPV cu 45 unităţi livrate pentru BMW Seria 2 Active Tourer (un plus de 104,5%) şi 10 unităţi pentru BMW Seria 2 Gran Tourer (un plus de 66,7%). Şi marca MINI a avut o perfomanţă record, cu 220 de unităţi livrate în 2016, cea ce reprezintă un plus de 37,5%. Cel mai de succes model al mărcii rămâne MINI Hatch 3 uşi, cu 99 de unităţi (+54,7%), urmat de MINI Countryman cu 53 de unităţi (+8,16%). Noul MINI Cabriolet a avut un debut de succes în 2016, înregistrând un total de 11 unităţi. Remarcabilă este şi orientarea către sportivitate a clienţilor mărcii, cu 13 modele John Cooper Works livrate în acest an.
Rezultate pe regiuni
În Europa, livrările anuale ale BMW şi MINI au depăşit, pentru prima dată în istorie, pragul de un milion de unităţi – 1.091.192 de automobile au fost livrate clienţilor în 2016, o creştere de 9,2%. Fiecare piaţă din regiune a contribuit la acest nivel-record, multe reuşind evoluţii de peste 10 procente. Livrările BMW şi MINI în Italia au crescut cu 17,7% (83.750 de unităţi), în timp ce Spania a înregistrat un salt de 21,0% (55.096). Totodată, peste un sfert de milion de automobile BMW şi MINI au fost livrate către clienţii din Marea Britanie, unde vânzările au fost mai mari cu 9,2% faţă de anul anterior. În Asia, livrările de automobile BMW şi MINI au experimentat o creştere puternică în 2016, totalul livrărilor fiind de 745.784 de unităţi, un salt de 9,0% în comparaţie cu 2015. Cea mai mare piaţă din regiune, China continentală, a obţinut o evoluţie de 11,3%, cu un total al livrărilor de 516.355 de automobile. Este pentru prima dată când peste o jumătate de milion de automobile BMW şi MINI a fost vândut în China într-un singur an. Numeroase alte pieţe din regiune au reuşit salturi importante în 2016: Japonia (74.935 / +8,3%) şi Coreea de Sud (58.500 / +7,2%) sunt doar două exemple. Vânzările de automobile BMW şi MINI de-a lungul întregului an au fost mai mici cu 7,2% în America în comparaţie cu recordul înregistrat în 2015, totalul livrărilor către clienţi fiind de 458.982 de unităţi pe parcursul anului 2016. În timp ce Canada a obţinut o creştere de 6,1% (44.621), iar livrările în Mexic au fost mai mari cu 15,4% (34.670), piaţa foarte competitivă din SUA a avut un recul de 9,7% (365.204).
2016 a fost un an-record şi pentru BMW Motorrad. Livrările pentru întregul an au fost mai mari cu 5,9%, în total fiind livrate clienţilor 145.032 de motociclete şi maxiscutere. În cadrul noii strategii, BMW Motorrad îşi va extinde gama de modele, obiectivul fiind livrarea a 200.000 de unităţi în 2020.
Livrările BMW Group în/până în decembrie 2016, pe scurt
BMW Group:
Datorită celor trei mărci ale sale – BMW, MINI şi Rolls-Royce -, BMW Group este liderul mondial al constructorilor premium de automobile şi motociclete şi oferă servicii financiare şi de mobilitate premium. În calitate de companie ce operează la nivel global, BMW Group dispune de 31 de facilităţi de producţie şi asamblare în 14 ţări şi are o reţea de vânzări în peste 140 de ţări. În 2015, BMW Group a vândut, la nivel mondial, aproximativ 2,247 milioane de automobile şi aproape 137.000 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2015 a fost de aproximativ 9,22 miliarde de euro, iar veniturile au fost de 92,18 miliarde de euro. La 31 decembrie 2015, BMW Group dispunea de o forţă de muncă de 122.244 de angajaţi. Dintotdeauna, succesul BMW Group s-a bazat pe gândirea pe termen lung şi pe acţiunea responsabilă. Astfel, compania a pus bazele unei dezvoltări durabile în plan ecologic şi social prin lanţul de valori, responsabilitatea vastă a produselor şi un angajament clar pentru conservarea resurselor ca parte integrantă a strategiei sale.