Vânzările de automobile electrificate ale BMW Group au depăşit 10.000 de unităţi în septembrie
Vânzările de automobile electrificate ale BMW Group în primele trei trimestre ale anului 2017 au depăşit totalul realizat de-a lungul întregului an 2016; în septembrie, vânzările de modele electrificate au depăşit pragul de 10.000 de unităţi pentru prima dată pe parcursul unei singure luni. Cu un portofoliul electrificate ce totalizează deja nouă modele, 10.786 (+50.5%) de automobile BMW i, BMW iPerformance şi MINI Electric au fost livrate în septembrie, ceea ce a dus totalul pentru acest an la 68.687 de unităţi (+64,2%).
„Suntem încântaţi să vedem dezvoltarea continuă şi puternică a vânzărilor gamei noastre de automobile electrificate, rapoartele independente* confirmând poziţia noastră de lider în domeniul electromobilităţii”, a comentat Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi brand BMW. „BMW Group deţine cea mai mare cotă din piaţa globală de modele electrificate; în acest an, am vândut deja mai multe automobile electrificate decât în întreg anul trecut şi suntem pe cale să ne atingem obiectivul de 100.000 de unităţi până la sfârşitul anului. Creşterea semnificativă continuă a vânzărilor acestor automobile se datorează, în parte, creşterii disponibilităţii BMW Seria 5 plug-in hybrid, care în unele pieţe reprezintă până la o treime din vânzările de sedanuri BMW Seria 5″, a continuat el.
Septembrie a înregistrat, de asemenea, o creştere a vânzărilor globale ale BMW Group. În ciuda schimbării actuale a modelului BMW X3 – unul semnificativ -, livrările în această lună au totalizat 239.764 de automobile (+0,8%) la nivel mondial, astfel că totalul acestui an a ajuns la 1.811.234 de unităţi (+3,7%). Ambele date reprezintă cele mai bune vânzări din istorie pentru perioada respectivă.
Vânzările mărcii BMW la nivel global, în primele trei trimestre din 2017, au crescut cu 3,9%, totalizând 1.537.497 de livrări către clienţii de pe mapamond. Aceste date-record pot fi atribuite vânzărilor mai mari pentru o varietate de modele din portofoliu. Familia BMW X rămâne un vector de creştere puternică, în ciuda faptului că disponibilitatea BMW X3 a fost afectată semnificativ de schimbarea modelului. În primele nouă luni ale anului, vânzările BMW X au crescut cu 12,5% (total 522.360 de automobile). Alte modele care au contribuit semnificativ la creşterea vânzărilor în acest an au fost BMW Seria 1 (143.018 / +10,8%) şi BMW Seria 7 (47.880 / +14,7%). Totodată, în septembrie, noul BMW Seria 5 a înregistrat o creştere a vânzărilor de 48,8% (23.737 de unităţi ) la nivel mondial, cu excepţia Chinei, unde Seria 5 este în faza de schimbare a modelului.
În primele nouă luni ale anului, MINI a înregistrat noi vânzări-record: în întreaga lume s-au livrat 271.394 de automobile către clienţi, cu o creştere de 2,8%. „MINI continuă să obţină o creştere sustenabilă a vânzărilor, noul MINI Countryman dovedindu-se un factor important de creştere”, a declarat Peter Schwarzenbauer, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru MINI, Rolls-Royce şi BMW Motorrad. „Popularitatea primului MINI plug-in hybrid, care a fost deja livrat către peste 2.700 de clienţi din întreaga lume de când a fost lansat în iunie, este foarte interesantă”, a continuat el. Aproape unul din zece Countryman vândute în septembrie a fost MINI Cooper SE Countryman ALL4.
Marca Rolls-Royce, având sediul la Goodwood, a livrat clienţilor 2.343 de automobile (-10,7%) în primele trei trimestre ale anului. Acest rezultat ţine seama de absenţa actuală a modelului Phantom de pe piaţă, în aşteptarea primelor livrări către clienţi ale noului Phantom în ianuarie 2018, şi de condiţiile de piaţă dificile din cadrul sectorului de lux global în mai multe regiuni din întreaga lume. O reechilibrare semnificativă a uzinei de producţie a companiei în vederea pregătirii pentru noi modele a continuat pe parcursul acestei perioade. Noul Phantom a fost prezentat în luna iulie la Londra şi a înregistrat un număr semnificativ de comenzi.
BMW Motorrad a înregistrat din nou vânzări-record în septembrie, cu 14.090 de motociclete şi maxiscutere livrate clienţilor. Aceasta a fost o creştere de 15,3% faţă de anul precedent. În primele nouă luni ale anului, clienţilor le-au fost livrate 127.818 unităţi – o creştere de 10,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe pe scurt
Cu situaţia economică globală rămasă volatilă pe mai multe pieţe, BMW Group continuă să se concentreze pe obţinerea unei creşteri profitabile, sustenabile şi echilibrate în întreaga lume.
În ciuda vicisitudinilor importante pe piaţa importantă din Marea Britanie, vânzările BMW şi MINI din Europa au crescut uşor în primele trei trimestre ale anului, cu un total de 815.681 de automobile (+1,1%) livrate clienţilor.
Asia continuă să fie un vector de creştere semnificativ pentru vânzările BMW Group, cu o performanţă foarte bună a pieţei din China. Vânzările din Asia au crescut cu 13,2% (620.287) în cursul anului.
Declinul actual al pieţei de automobile din SUA se reflectă în datele BMW Group pentru America, care în acest an sunt mai mici cu 3,3% faţă de nivelul anului trecut.
*BMW i, BMW iPerformance, MINI Electric
*Raport IHS / POLK din 5 octombrie 2017; înmatriculări de automobile (electrice şi plug-in hybrid) noi la nivel global în 2017