BMW X6
BMW X6
BMW X6

Comparativ foto: noul Seria 7 vs Clasa S

Noul Seria 7 vs Clasa S

Noul Seria 7 vs Clasa S este un comparativ static care-și propune să facă o paralelă între designul celor două modele, ținând cont și de performanțele dinamice. De ceva vreme încoace, Mercedes-Benz Clasa S este privită ca fiind mașina „supremă”, un fel de zeu motorizat căruia ar trebui să i se închine toți producătorii auto. Cu siguranță că specificațiile mașinii, designul, ținuta de drum, confortul și rafinamentul, dar și imaginea pe care Clasa S o imprimă celui de la volan sau mai degrabă celui de pe scaunul din spate sunt argumente suficient de bune încât Clasa S să-și merite statul. Mai mult, în comprație cu principalii săi rivali – Audi A8, BMW Seria 7 și Jaguar XJ – Clasa S a ieșit mereu în avantaj. Totuși, acum că noul BMW Seria 7 și-a făcut apariția, lucrurile ar putea să se schimbe puțin.

Noul Seria 7 vs Clasa S: Detaliile fac diferența

Este cât se poate de evident că pe lângă interiorul minunat al Clasei S, succesul limuzinei a fost construit și în jurul performanțelor dinamice, iar ținuta de drum și sistemele inovatoare puse la dispoziția șoferului au contribuit și ele destul de mult la popularitatea de care se bucură Clasa S. Dar, în această clasă, detalii au o pondere foarte mare, astfel că majoritatea clienților pun mare accent pe calitate, pe materiale și pe senzația de lux pe care aceste mașini o oferă celor din interior. Până acum, Clasa S nu a prea avut bătăi de cap, însă noul BMW Seria 7 aduce în luptă un interior extraordinar, ticsit de tehnologie, de echipamente de siguranță și asistență, dar o serie de materiale și finisări care se pot lupta de la egal la egal cu cele oferite de Clasa S.

Noul Seria 7 vs Clasa S

În plus, pentru că este cel mai recent lansat model din clasa, noul BMW Seria 7 se bucură și de o serie de tehnologii pe care concurenții săi încă nu au reușit să le implementeze. Nu spunem că noul BMW Seria 7 este o mașină mai bună decât Clasa S, după ce am văzut pe viu noul vârf de gamă bavarez, după ce „l-am pipăit” și după ce ne-am jucat cu noile sisteme pe care le pune la dispoziție, suntem convinși că Seria 7 și Clasa S sunt mai apropiate ca niciodată. Practic, cei de la BMW și-au făcut bine temele, au studiat tot ce oferă Clasa S din punct de vedere al „gadget-urilor” și le-au implementat în noul Seria 7. Partea bună e că nu s-au limitat doar la atât, ci au ridicat ștacheta, oferind în plus o serie de sisteme în premieră mondială. Cât de practice se vor dovedi aceste sisteme în viața de zi cu zi, cât de ușor sau de greu vor fi de utilizat, dacă ecranul tactil al iDrive-ului va fi apreciat sau nu, nu vom afla decât peste câteva luni, când noul Seria 7 va fi disponibil și pentru teste.

Noul Seria 7 vs Clasa S

Noul BMW Seria 7 vs Clasa S: Performanțele dinamice contează

Oricine poate argumenta că în cazul acestor două modele puterea, sprintul 0-100 km/h sau accelerațiile în reprize sunt parametrii secundari, însă noi nu o să fim niciodată de acord. Da, accentul se pune pe confort, rafinament și siguranță, însă performanțele dinamice rămân extrem de importante, iar în acest caz, cel puțin în cazul versiunilor de motorizare selectate de noi, noul BMW Seria 7 are câștig de cauză.
O să începem comparația „noul Seria 7 vs Clasa S” cu motorizările cele mai des întâlnite, adică propulsoare diesel de 3,0 litri. În acest caz, Clasa S pune la bătaie un V6 de 3,0 litri ce echipează versiunile S 350 d și S 350 d 4MATIC. Indiferent de tipul tracțiunii, motorul oferă 258 CP la 3.600 rpm și un moment maxim de 620 Nm, disponibil de la numai 1.600 rpm. Pentru comparativul „noul Seria 7 vs Clasa S” am ales versiunile cu tracțiune integrală pentru ambele modele, indiferent de motorizare.

Noul Seria 7 vs Clasa S

Prin urmare, S 350 d 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 6,8 secunde, are o viteză maximă de 250 km/h și promite un consum mixt de 5,9 l/100 km. De cealaltă parte, noul Seria 7, în versiunea 730d xDrive, bucurându-se din plin de greutatea scăzută oferită prin utilizarea plasticului ranforsat cu fibră de carbon, este cu o secundă mai rapid în cazul sprintului 0-100 km/h. Da, ai citit bine, o secundă! Cu un motor cu șase cilindri în linie, de 3,0 litri, 730d xDrive dezvoltă 265 CP la 4.000 rpm și 620 Nm la 2.000 rpm, astfel că sprintul 0-100 km/h durează 5,8 secunde, în timp ce viteza maximă este tot 250 km/h. Mai mult, 730d xDrive impresionează și prin prisma consumului mediu oficial, care este de 4,8 l/100 km, cu aproape 18% mai mic decât cel al lui S 350 d 4MATIC. Oricât de orientat ai fi spre confort/rafinament, nu poți să ignori datele tehnice atunci când diferențele sunt atât de mari.

Noul Seria 7 vs Clasa S

Noul Seria 7 vs Clasa S: V8-uri supraalimentate

Deocamdată, cea mai puternică versiune de motorizare pentru noul Seria 7 este 750i xDrive. Există încă zvonuri sau speranțe pentru un BMW M7 sau BMW Seria 7 M, dar ele nu sunt confirmate. Cea mai puternică versiune non-AMG pentru Clasa S este S 500, așa că următoarele versiuni de motorizare din cadrul materialului „noul Seria 7 vs Clasa S” sunt 750i xDrive și S 500 4MATIC. Clasa S pare să fie într-un ușor avantaj dacă ne uităm doar la capacitatea cilindrică, la cuplu și la putere. Cu un V8 de 4,6 litri ce dezvoltă 455 CP la 5.250 rpm și 700 Nm de la 1.800 rpm, S 500 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,8 secunde, are o viteză maximă de 250 km/h și promite un consum mediu de 9,1 l/100 km.

Noul Seria 7 vs Clasa S

De cealaltă parte, 750i xDrive are un tot un V8, de 4,4 litri care dezvoltă 450 CP la 5.500 rpm și 650 Nm de la 1.800 rpm și, din nou, Seria 7 este mai rapid decât Clasa S. Cu un 0-100 km/h în 4,4 secunde, 750i xDrive este mai rapid cu 0,4 secunde decât omologul său. Mai mult, diferența continuă și în cazul consumului, unde 750i xDrive promite să consume doar 8,1 l/100, cu aproape 11% mai puțin decât S 500 4MATIC. Și în cazul acesta, din punctul nostru de vedere, diferența între performanțele dinamic, alături de cele de consum, sunt destul de mari. Și da, chiar și la nivelul acesta al prețului de achiziție, consumul este un factor destul de important. Dacă n-ar fi, am avea de-a face numai cu M-uri și AMG-uri.

Noul Seria 7 vs Clasa S

Noul Seria 7 vs Clasa S: Concluzia?

Nu putem să spunem că noul BMW Seria 7 este mai bun decât Clasa S. Ce putem face însă e să constatăm că diferența dintre Clasa S și BMW Seria 7 este acum mai mică ca oricând. Controlul prin gesturi, suspensia pneumatică, farurile cu laser, cheia cu display, sistemul automat de parcare prin telecomandă, luminile ambientale sau noul sistem de sunet sunt doar câteva dintre armele pe care noul BMW Seria 7 le are în dotare. Alături de ele vine și o gamă de propulsoare care oferă performanțe dinamice și de consum mai bune decât cele ale Clasei S, dar și un design care pe noi ne atrage mai mult. Una peste alta, noul BMW Seria 7 are toate șansele să lupte de la egal la egla cu Clasa S și, de ce nu, chiar să-l depășească.

Citește și comparativul foto dintre BMW Seria 7 și Audi A8

Noul BMW Seria 7 vs Audi A8

 

Prețurile pentru Mercedes-Benz Clasa S sunt disponibile pe site-ul oficial Mercedes-Benz România.

 

Promo BBR_Nr. 1

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account