Noul BMW M5 se pregătește să stabilească un nou record Guinness: cel mai lung drift

BMW M5 vrea să demonstreze eficiența noului sistem de tracțiune M xDrive doborând un record impresionant – un drift continuu care să dureze nu mai puțin de 8 ore.
Noul M xDrive dezvoltat de BMW M GmbH pentru BMW M5 este sistemul de tracţiune integrală este construit să ofere în egală măsură performanţe de top şi plăcerea de a conduce. Funcţionează cu o casetă centrală de transfer cu ambreiaj multidisc şi distribuie complet variabil cuplul între puntea faţă şi cea spate, după cum este necesar. Un alt element al tracţiunii superioare a automobilului în toate condiţiile de drum şi meteorologice este diferenţialul M activ pe puntea spate, care funcţionează tot complet variabil şi are efect de blocare între 0 şi 100%.
Caracterul M xDrive poate fi ajustat după cum se doreşte. Conducătorul auto are cinci configuraţii diferite la alegere în funcţie de combinaţiile modurilor DSC (DSC on, MDM, DSC off) şi M xDrive (4WD, 4WD Sport, 2WD). În setarea de bază cu DSC (Dynamic Stability Control) activat şi 4WD, sistemul permite o patinare uşoară a roţilor spate la accelerarea din viraje – şi, prin urmare, asigură un control sportiv noului BMW M5. În modul M Dynamic (MDM, 4WD Sport), M xDrive permite derapaje uşoare, controlate. Cele trei moduri M xDrive cu oprirea DSC au fost concepute pentru a răspunde şi cerinţelor piloţilor pe circuit. Se poate alege una dintre cele trei configuraţii inclusiv pentru tracţiunea spate pură (2WD).
Pentru a expune cât mai agresiv aptitudinile noului sistem în configurația de propulsie, BMW M a demarat pregătirile pentru doborârea unui record Guinness pe care precedentul BMW M5 (F10) l-a stabilit acum 5 ani, dar doborât ulterior de un Chevrolet Camaro și de o Toyota GT86. Cel din urmă, stabilit de jurnalistul african Jesse Adams, a reprezentat parcurgerea unui drift continuu timp de 5 ore, parcurgând 165.04 kilometri.
Pe principiul „Go big or go home”, noul BMW M5 a avut un obiectiv de 8 ore, iar mâine vom afla cum a decurs totul.
Până atunci, avem mai jos câteva materiale video cu pregătirea echipei, dar și a mașinilor, pentru stabilirea acestui record impresionant. De departe, cel mai interesant aspect este pregătirea unei mașini de alimentare, dar și a echipei care a avut ca singură sarcină realimentarea cu carburant a noului M5 în timpul recordului, folosind principii din aeronautică.
