ZVON: MINI pregătește un model GP electric cu performanțe crescute

Se pare că inginerii mărcii britanice lucrează deja la dezvoltarea unei versiuni cu performanțe sporite pentru modelul electric MINI Cooper SE. Informația a fost aflată de site-ul BMWBlog.com din surse pe care le descrie a fi foarte de încredere.

Încă nu au fost aflate și detalii despre putere, autonomie și performanțe. Dar, conform surselor BMWBlog.com, mașina a primit undă verde și este în curs de proiectare. Rețeta pentru hot hatch-ul electric presupune creșterea puterii lui MINI Cooper SE și echiparea lui cu elemente din șasiul, suspensiile și body kit-ul aerodinamic pe care le folosește cel mai performant membru al familiei MINI, modelul John Cooper Works GP. Acesta are motor de 2 litri pe benzină, cu 4 cilindri, tehnologie MINI TwinPower Turbo. Dezvoltă 306 CP şi 450 Nm și sprintează de la 0 la 100 km/h în 5,2 secunde.

Trebuie să recunoaștem că este incitant conceptul unui MINI electric cu abilități și performanțe sportive demne de reputația John Cooper Works sau de inițialele GP (Gran Prix). Însă rămâne de văzut cum vor fi combinată, dezvoltată și adaptată zestrea tehnologică a celor două modele.

MINI Cooper SE are motor electric de 184 CP și 270 Nm, care permite sprintarea de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde. Deci e nevoie de un surplus de putere consistent, sau de reducerea greutății, pentru a se îmbunătăți simțitor acest timp de accelerație. Oare ar fi prea extremă renunțarea la bancheta din spate, ca în cazul lui MINI John Cooper Works GP?

Și mai important este cum vor fi crescute capacitatea bateriei și sistemul de gestiune termică a acesteia. Bateria lui MINI Cooper SE nu excelează în capacitate sau autonomie. Are o capacitate netă de 28,9 kWh şi asigură o autonomie de 235-270 km măsurată conform standardelor WLTP corelată la valori NEDC. Concret, trebuie să reziste la runde succesive și intense de condus sportiv.

Cert este că MINI are de câștigat o experiență importantă din explorarea potențialului sportiv pentru propulsia electrică. Fiindcă ambele coordonate fac parte din viitorul mărcii.

De altfel, inclusiv în România se desfășoară un proiect de pregătire a primei maşini electrice de competiţie din istoria mărcii britanice. Proiectul Vitesco Technologies MINI Electric Racing dezvoltă și adaptează modelul MINI Cooper SE pentru a participa la mai multe competiţii în România, inclusiv Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, Campionatul Naţional de Super Rally şi ROTAC. MINI Electric Racing este un proiect susținut de BMW Group România și are ca partener Automobile Bavaria, cea mai mare reţea de dealeri autorizaţi BMW şi MINI din sud-estul Europei. Automobile Bavaria asigură asistența tehnică în timpul curselor, iar în atelierele sale se fac setările de suspensie și se instalează componente precum scaunele de competiții.

Sursa: BMWBlog.com

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account