DTM Hockenheim Cursa 2: demonstrația lui Ekstrom
Ploaia venită după o treime de cursă n-a făcut altceva decât să certifice două realități: Ekstrom a fost cel mai rapid pilot al zilei fără discuții, iar plutonul DTM a atins un nivel de calitate care a făcut față perfect condițiilor potrivnice, nefiind necesară vreo neutralizare.
Polemanul Mike Rockenfeller a fost imediat retrogradat în plan secund în urma unei plecări slabe, marele beneficiar fiind Marco Wittmann. Însă pentru BMW, momentele de protagonism n-au durat în cursa a doua: Wittmann fiind devansat de Ekstrom în turul al patrulea și de Edo Mortara cinci bucle mai târziu.
Ploaia a venit cam la 20 de minute după start, iar Mortara și Wittmann s-au năpustit la boxe cu prima ocazie. Un tur în plus pe slickuri i-a penalizat pe ceilalți, iar astfel Mortara a preluat conducerea după oprirea lui Ekstrom. A fost doar un foc de paie, stins rapid de suedez în turul 17, printr-o manevră fermă care a pus capăt oricărui dubiu în ceea ce privește învingătorul zilei. Mortara a reintrat în apatia din prima manșă, mulțumindu-se să ruleze la o distanță confortabilă de urmăritori.
Martin Tomczyk a ținut cu dinții de locul al treilea în fața lui Wittmann și Rockenfeller, însă n-a putut să răspundă agresivității lui Gary Paffett, care a înviat odată cu venirea ploii și a convertit o plecare de pe locul 23 într-o poziție pe podium, oferind un binemeritat cadou la debutul ART Grand Prix. Francezii au bifat ieri un dublu abandon, iar astăzi mașina lui Lucas Auer s-a defectat pe grilă și n-a putut pleca în cursă.
Marco Wittmann (P5) s-a apărat în fața lui Mike Rockenfeller până la final, aceasta fiind ipostaza repetitivă pentru piloții BMW astăzi – mereu în defensivă. Bruno Spengler n-a avut același succes, pierzând poziții în ultimele tururi în raport cu Wickens și Werhlein. Ultimul punct i-a revenit lui Timo Glock.
După ce ieri o treime din efectiv n-a încheiat cursa, astăzi doar Adrien Tambay a avut zi scurtă. Restul s-au achitat cu brio de sarcina pilotajului în condiții tot mai vitrege de-a lungul orei de concurs. Mențiunile speciale le revin lui Ekstrom și Paffett, iar la polul opus trebuie totuși semnalat ritmul modest etalat de Farfus, Felix da Costa și Juncadella pe ploaie.
Înainte de următoarea etapă de la Lausitzring va intra în vigoare efectul balastului, însă pentru moment, Audi își poate savura weekendul strălucit de la Hockenheim și recolta solidă de puncte. Edo Mortara conduce în clasament cu 30p, urmat de cei doi învingători, Ekstrom și Green.
Material realizat de echipa PitStops.ro