DTM Hockenheim Cursa 1: Green, varianta demult uitată

Jamie Green nu le-a dat nicio speranță celor ce-și pregăteau atacurile la restarturi și a lăsat în spate un pluton combativ, în care Mercedes a putut insera două mașini în afacerea Audi, iar pentru a găsi un BMW trebuia coborât în clasament destul de mult.

Calificările anunțaseră deja forma bună a celor de la Audi, care aduseseră șase mașini într-un top 10 în care singurele amenințări erau Wehrlein și di Resta. BMW a plecat cu un handicap, singurul performer al calificărilor din tabăra lor fiind Augusto Farfus, care a fost însă trimis la coada grilei după ce n-a avut 500g de benzină în rezervor pentru probe.

Green a plecat excelent din pole, Wehrlein fiind nevoit să-l urmeze. Di Resta, plecat al șaselea, a ajuns imediat în spatele coechipierului său, trecând apoi pe locul secund. Însă Jamie Green își crease un ecart liniștitor de aproape patru secunde, lăsând perechea Mercedes în ghearele destul de tocite ale altor trei piloți Audi, care n-au făcut altceva decât să ruleze în șir indian toată după-amiaza: Mortara, Rockenfeller și Nico Muller. Așadar, în top 6 a fost acalmie totală, chiar și rocada dintre piloții Mercedes inversându-se pe final pentru o ordine la sosire similară celei din turul 2.

Însă de la locul șapte în jos, a fost haos. Primele victime au fost Robert Wickens și Timo Scheider, iar Tom Blomqvist a mai încercat să ruleze câteva tururi cu mașina avariată înainte de a se retrage la boxe, restabilind paritatea numerică între cele trei tabere la șapte mașini. A urmat încă o pierdere pentru fiecare constructor: Molina, Juncadella (prima neutralizare) și Tomczyk (a doua neutralizare) fiind constrânși la abandon. Dacă Juncadella a greșit pe cont propriu și a percutat glisierele, Tomczyk a reușit să antreneze în dezastru și echipierii ART Grand Prix.

Echipa franceză s-a trezit din euforia debutului într-un singur tur fatidic, Paffett și Auer suferind avarii suficient de serioase pentru a le compromite ritmul de cursă. Ulterior, și Mattias Ekstrom s-a implicat în dueluri cu duritatea sa caracteristică, fiind nevoit să intre la boxe pentru un schimb neprogramat, ieșind astfel dintr-o bătălie pentru poziția a șaptea, cea mai disputată a cursei. La cuțite cu suedezul, Wittmann s-a trezit surclasat de coechipierul Maxime Martin, care a condus un grup de cinci modele BMW dincolo de linia de sosire. În spatele belgianului a venit Timo Glock, urmat de Wittmann, Farfus și Spengler.

Așadar, după o primă manșă la Hockenheim putem trage concluzia că Mercedes nu mai are handicapul pe uscat de anul trecut, Audi pare mașina de bătut iar BMW va putea spera la mai mult abia în etapa viitoare, de vreme ce balastul nu se va recalcula de pe o zi pe alta. Mâine va avea loc manșa de o oră, cu o oprire obligatorie la boxe.

Jamie Green, dezamăgitor de când a venit la Audi în 2013, pare hotărât să-și facă simțită prezența în avanposturi în 2015 odată cu prima sa victorie pentru marca din Ingolstadt. Dacă Audi nu va mai subperforma ca anul trecut și pare a fi mașina de avut în acest debut de sezon, englezul a fost în total contrast prin atitudinea sa, atât față de ce-a arătat în trecut, cât și față de colegii săi ușor letargici. Sigur, nu ne referim la Ekstrom, care numai letargic nu e, de vreme ce nici n-a terminat bine cursa DTM și a sărit în modelul S1 de Rallycross să ne încânte.

Material realizat de echipa PitStops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2020 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account