Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio vs BMW M3 – Confruntarea titanilor (titlu safe)

Frații noștri de peste ocean de la BMW Blog USA au îndrăznit să facă un comparativ foto între cele două mașini. Am zis să le furăm pozele și să dăm alt text, că-i mai ușor pentru toată lumea.

Alfa Romeo Giulia, această Mihaela Rădulescu a presei auto autohtone, pare a fi mașina momentului pentru mulți băieți care așteptau o chestie cu patru roți capabilă să-i dea peste nas BMW-ului M3. Dacă stăm să vorbim despre design, nouă nu prea ne place acest Alfa. E părerea noastră, nu dați cu parul. Când mă uit la pozele cu cele două alăturate încep să apreciez și mai mult formele M3-ului. Totuși, Alfa Romeo este o eminență cenușie când vine vorba de design, nu ai voie să zici de un BMW că-i mai frumos decât un Alfa, la fel cum nu ai voie să faci mișto de Mahomed. Se găsesc la un moment dat niște talibani care să-ți bage un glonț în țeastă și frica în oricine ar mai îndrăzni vreodată așa ceva.

Din spate, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio arată mult mai bine, dar asta nu înseamnă că stopurile alea nu seamănă cu cele ale unui  Audi A5 sau ale unui Maserati GranTurismo. Cineva mai deștept decât mine mi-a atras atenția că e normal să vedem mașini cu un design asemănător la un moment dat, la fel cum se întâmplă și cu muzica, dar asta nu înseamnă că nu ar trebui să îndrăznesc să remarc asta. Având în vedere că Alfa Romeo, Fiat, Ferrari și Maserati au chestii în comun, iar Walter de Silva (îl mai cheamă și Maria), cel care a desenat A5-ul, a fost la un moment și pe la Alfa…tind să-i dau dreptate omului mai deștept decât mine.

BMW M3 vs Alfa Romeo Giulia (3)

Acum să trecem la lucrurile cu adevărat amenințătoare pentru BMW M3, pentru că designul nu-i unul dintre ele. Ce ar trebui să-i sperie pe cei de la BMW este faptul că acest Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio este mai ușor cu aproximativ 100 de kilograme față de un BMW M3, are o distribuție egală a maselor între punți și un motor V6 de 510 CP dezvoltat împreună cu Ferrari. Aici e problema. Mașini mai frumoase decât BMW-urile M au tot fost, dar niciuna nu s-a apropiat vreodată atât de mult de performanțele lui. Ok, dacă vorbim de cifre, RS-urile și AMG-urile au avut mereu mai mulți căluți, dar niciuna dintre ele nu a reușit să transmită aceeași plăcere de a conduce. Alfa Romeo poate face asta, știe să facă asta. De fapt, asta știe Alfa Romeo să facă cel mai bine – să transmită emoție. Totuși, la mine în Buzău e o tradiție cu puța miresei care este cercetată de naș înainte de a se ajunge la concluzia că-i la fel de neprihănită ca în comunicatul de presă. Iar eu aștept să văd dacă nu cumva acest Alfa Romeo arată mai bine în realitate decât în poze, dar și dacă senzațiile de la volan se ridică la nivelul cifrelor. Vreau s-o trec pragul adică. S-ar putea să-mi placă, s-ar putea să nu-mi placă. Cine știe, poate că voi proceda și eu ca nașul lui Boureanu și o să fur mireasa de-a binelea. Unii zic însă că nu voi avea șansa să conduc mașina asta niciodată pentru că nu-mi place cum arată și am îndrăznit s-o spun. Eu le zic că nu pentru asta fac presă auto, pentru a mă bucura de niște mașini de test și de niște prăjiturele, ci pentru că vreau să-mi spun părerea, oricare ar fi ea, fără să țin cont dacă am deranjat sau mulțumit pe cineva.

Până la momentul adevărului mai avem de așteptat și aleg să fiu puțin optimist, să nu-mi pese dacă Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio va fi mai rapid decât un BMW M3 și să mă bucur că în sfârșit vine cineva care le pune probleme celor de la divizia M, le dă emoții și îi împinge de la spate pentru a face mașini din ce în ce mai bune.

Sursa – BMWBLOG.COM

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account