DTM Norisring Cursa 1: Ripostă puternică Mercedes

După patru curse în care Audi a defilat, traseul atipic din Nuremberg și ploaia venită înainte de start a adus un rezultat excelent al celor de la Mercedes, cu un cvartet în fruntea ierarhiei.

Calificările disputate pe ploaie au adus modelele Mercedes în față, cu pole pentru Vietoris, pentru doar câteva miimi înaintea lui Paffett. Jamie Green a fost singurul pilot Audi clasat decent pe grilă (P3), iar primul BMW a fost din nou Augusto Farfus, adesea cel mai rapid om al mărcii în exercițiul calificărilor din acest an. Pe ultimele patru locuri ale grilei am avut patru modele Audi, dintre care trei ale campionilor seriei – Ekstrom, Rockenfeller și Scheider.

Între calificări și cursă s-au scurs trei ore, în care pista s-a uscat total. Însă chiar la finele plimbării pe grilă, cu 10 minute înainte de start, s-a mai scuturat un nor cu precipitații abundente, care i-a făcut pe majoritatea să încalțe pneurile de ploaie. Din top 10, cei ce au riscat să plece pe slickuri au fost Green, Wehrlein, Farfus și Wittmann, cei patru având un debut dificil de cursă, când gumele de ploaie erau vădit mai rapide.

Lucas Auer a avut un debut de sezon dificil, însă calificarea bună, pe locul 12, îl aducea în zona cu care nu este familiarizat. Chiar de la start, austriacul l-a răsucit pe Miguel Molina, a cărui cursă oricum ar fi fost compromisă după ce a furat startul. O scurtă neutralizare i-a mai ajutat puțin pe cei aflați pe slickuri, însă oricum situația era sub controlul celor de la Mercedes: un cvartet pe full wetsla vârf, format din Vietoris, Paffett, Wickens și di Resta, dar și Pascal Wehrlein lider în grupul celor pe pneuri de uscat.

În turul 11, Wickens a trecut de Paffett, iar zece tururi mai târziu de la boxe s-a decis ca Vietoris să fie sacrificat, chiar dacă a condus prima treime de cursă și nu era vreo mare presiune din partea Audi și BMW. Wehrlein a moștenit prima poziție după ce liderii au intrat la boxe să monteze slickurile (tururile 15-17), însă presiunea lui Wickens și Paffett, ambii foști învingători pe Norisring, era imensă. Spre marele merit al tânărului german, acesta a rezistat până la finalul survenit în turul 46, chiar dacă avea pneurile ceva mai uzate.

Mercedes a completat podiumul, ba chiar a ocupat și poziția a patra prin nefericitul Vietoris. Augusto Farfus a dovedit încă o dată că BMW are probleme cu uzura și nu a putut rezista precum Wehrlein, fiind devansat pe final de către Spengler, Green și Tomczyk. Martin a dovedit o combativitate sporită în 2015, reușind și de această dată o frumoasă manevră de depășire în detrimentul lui Jamie Green pentru poziția a șasea. Ultimele puncte le-au revenit lui Wittmann și Juncadella, așadar avem cinci Mercedes și 4 BMW în top 10.

În astfel de circumstanțe se vede cât de schimbat este Green, singurul Audi ce a mișcat contorul de puncte. Ceilalți au fost atât de departe, încât ca și pe grilă, am avut doar modele din Ingolstadt pe ultimele cinci locuri la final, cu siguranță nu ceea ce ar fi vrut să vadă toți fanii și angajații veniți din zona apropiată a uzinei. Ekstrom a fost văzut rar, iar atunci când a fost surprins de camere era în zona de degajare din exteriorul acului de păr Grundig. Așadar, Green își consolidează poziția de lider după o cursă atipică și mai avem nevoie de câteva astfel de excepții pentru a socoti în lupta la titlu vreun pilot non-Audi.

Material realizat de echipa PitStops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account