Alpina B6 BiTurbo Gran Coupe – Excelență desăvârșită
Sunt puține voci care ar putea spune că BMW Seria 6 Gran Coupe 650i xDrive ar avea nevoie de ceva în plus, însă Alpina B6 BiTurbo Gran Coupe ne demonstrează că un produs, oricât de reușit ar fi el, poate fi îmbunătățit.
Având la bază motorizarea 650i xDrive a noului BMW Seria 6 Gran Coupe, Alpina B6 BiTurbo Gran Coupe aduce exclusivitate, mai multă putere, un plus de sportivitate, dar și vine și cu un preț pe măsură. Nu e ușor să iei un model aproape perfect, așa cum e Seria 6 Gran Coupe și să îl modifici, să-l perfecționezi și să nu dai greș. Alpina nu e un simplu tuner și tocmai de aceea modelele lor sunt cele care ne atrag atenția, mai ales atunci când mașinile transformate arată atât de bine și promit să ofere performanțe dinamice de top.
Cu V8-ul de 4,4 litri sub capotă ce echipează versiunea 650i xDrive (450 CP și 650 Nm), Alpina B6 BiTurbo Gran Coupe a primit toată atenția inginerilor și dezvoltă nu mai puțin de 600 de cai-putere la 6.000 de rotații pe minut și un moment motor maxim de 800 Nm disponibil între 3.500 și 4.500 de rotații pe minut. Prin urmare, versiunea Alpina a lui Seria 6 Gran Coupe accelerează de la 0 la 100 km/h în 3,8 secunde, fiind cu 0,6 secunde mai rapid decât 650i xDrive. Această creștere a puterii a fost obținută prin modificări intense aduse sistemului de admisie a aerului proaspăt prin îmbunătățirea circulației sale, dar și prin optimizarea întregului proces de răcire a aerului admis în cilindri. Așa cum era de așteptat, nu a fost uitată nici evacuarea. Pentru că vorbim totuși de o mașină elegantă și rafinată, atunci când șoferul selectează modul Comfort, o valvă pe sistemul de evacuare este închisă, până la 2.500 de rotații pe minut, pentru un sunet cât mai discret. Altfel, întreaga evacuare este responsabilă pentru un sunet puternic, gros, metalic și pasional. Opțional se poate opta pentru o altă evacuare, desenată și produsă de Akrapovic. Aceasta este construită integral din titan și aduce o scădere cu 17 kilograme a masei.
Transmisia ZF, cu opt rapoarte, ce echipează modelul BMW Seria 6 Gran Coupe 650i xDrive a fost „întărită” pentru a rezista cuplului mai mare venit din partea lui Alpina B6 BiTurbo Gran Coupe, iar softul responsabil cu schimbarea treptelor a fost puțin modificat astfel încât schimbările de trepte să fie și mai rapide, chiar dacă diferența se măsoară în milisecunde. Sistemul de suspensie a fost și el modificat pentru a include noi amortizoare adapative, bare antiruliu redesenate, precum și un unghi de cădere mai mare al roților, tocmai pentru a asigura comportamentul rutier pe care un viitor posesor de Alpina B6 BiTurbo Gran Coupe și-l dorește.
Nici interiorul nu a rămas neatins. Volanul, îmbrăcat în piele LAVALINA, este finisat manual, iar padelele pentru schimbarea treptelor de viteză au fost înlocuite cu butoane + și -, integrate discret în spatele volanului. Cei de la Alpina ne asigură că nu prea există limite când vine vorba despre personalizarea interiorului, așa că totul ține de imaginația viitorului proprietar.
În România, prețul de listă pentru un BMW Seria 6 Gran Coupe 650i xDrive pornește de la 112.276 euro, cu TVA inclus. Prețul pentru Alpina B6 BiTurbo Gran Coupe, în Germania, pornește de la 135.200 euro, așa că diferența nu este deloc de neglijat. Dar, așa cum ziceam și la început, Alpina nu este un simplu tuner BMW, ci este aproape un producător auto cu acte în regulă care promite să-ți ofere tot ce e mai bun din lumea BMW, dar și cu ceva în plus.
Mai jos poți să urmărești clipul oficial de prezentare al modelului Alpina B6 BiTurbo Gran Coupe.