BMW Group pregătește pentru 2025 o nouă arhitectură tehnică centrată pe propulsii electrice

Oliver Zipse, președintele Consiliului de Administrație al BMW AG, a anunțat detalii despre proiectarea modelelor BMW și extinderea planului de electrificare după anul 2025. În acest sens, se proiectează o nouă arhitectură tehnică modulară, care este din start gândită pentru a încorpora propulsii electrice.

O nouă uzină BMW Group din Ungaria va avea un rol important în producția acestei noi arhitecturi. În 2018 BMW Group a anunțat că va extinde reţeaua de producţie din Europa cu o nouă facilitate ce va fi construită în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen. Acest nou centru de producție va fi rezultatuil unei investiții de aproape un miliard de euro și va avea o capacitate de până la 150.000 de unităţi. Noua fabrică va putea produce pe aceeași linie atât modele cu motoare cu ardere internă, cât și modele cu propulsii electrice.

Oliver Zipse explică organizarea pentru producerea acestei arhitecturi noi din 2025: “Noua noastră arhitectură de tip cluster este orientată către trenurile de rulare cu acționare electrică. Această zonă îmi raportează direct. Este un proiect conectat organizațional cu toate diviziile – de la piețe, finanțe, achiziții, dezvoltare și producție, până la vânzări și marketing. Acest lucru ne oferă o pârghie mai mare și ne face mult mai rapizi – de asemenea, în cooperarea noastră cu partenerii. Obiectivul este ca noua arhitectură să creeze un optim general. Noua noastră fabrică din Ungaria va juca un rol cheie în acest sens, accelerând noua arhitectură centrată pe BEV (Battery Electric Vehicle) de la mijlocul deceniului.”

Strategia dezvoltării unei arhitecturi modulabile care poate susține o varietate cât mai mare de modele aduce beneficii esențiale pentru profitabilitate și pentru viteza cu care pot fi concepute și lansate modele noi. BMW a încercat și varianta unei platforme tehnice individuală, când a creat modelul i3. Dar cele peste 200.000 de exemplare i3 comercializate din 2013 până în prezent au trebuit să contrabalanseze o investiție inițială de miliarde de euro.

În prezent BMW Group folosește platforme modulabile precum CLAR pentru modele cu tracțiune spate, pe care o regăsim de la Seria 3 la Seria 7, sau platforma FAAR folosită de modelele cu tracțiune față ale mărcilor MINI și BMW. În prezent, BMW Group extinde strategia denumită „Power of Choice”, prin care un model poate fi echipat cu propulsie cu ardere internă, plug-in hybrid sau pur electrică. Exemplu clar în acest sens este gama BMW X3.

BMW Group a comunicat deja cu mai multe ocazii că în următorii 10 ani își propune să aibă peste 7 milioane de automobile electrificate pe șosele – două treimi dintre acestea urmând a fi full electrice. De asemenea, BMW Group a reconfirmat planul ca până în 2023 să aibă 25 de modele electrificate pe șosele – 13 dintre ele fiind versiuni full electrice. În 2020 a fost lansat SUV-ul pur electric BMW iX3, iar în 2021 vor debuta gran coupe-ul BMW i4 și versiunea de seria a lui BMW iNEXT. Totodată, BMW Group a anunțat și că viitoarele generații ale modelelor Seria 7, Seria 5 și X1 vor avea versiuni 100% electrice. Și aceste 3 modele sunt așteptate să fie comercializate cel târziu din 2022-2023.

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account