BMW Innovation Days: Transmisia adaptiva cu opt rapoarte, care anticipeaza curbele si starea drumului

Saptamana trecuta s-a desfasurat la Munchen evenimentul anual BMW Innovation Days. Unul din subiectele dezbatute in cadrul atelierelor de lucru a fost legat de dezvoltarea unei noi transmisii adaptive cu opt rapoarte.
Bazata pe transmisia actuala automata cu 8 rapoarte produsa de ZF, noua transmisie utilizeaza o gama intreaga de tehnologii, GPS mapping, DSC, conexiune de date wireless, camere si senzori montate pe fata si pe spate, care impreuna pot ajuta cutia sa adapteze felul in care schimba rapoartele, si felul in care livreaza puterea rotilor, pentru a corespunde conditiilor de drum.
Autoblog prezinta un exemplu de modalitate de functionare a acestei noi transmisii.
„Asadar, sa presupunem ca rulati pe sosea si ploua. Prin conexiunea de date sunt accesate cele mai recente informatii despre starea vremii, apoi DSC ia in calcul coeficientul de aderenta a soselei si limiteaza puterea pentru a evita ca rotile sa se invarta in gol. Prin GPS-ul integrat, sistemul poate detecta urmatoarea curba, poate detecta faptul ca esti in modul Sport si poate cobori o treapta de viteza pentru ca masina sa abordeze perfect curba in care urmeaza sa intre.”
Practic, utilizand informatii colectate din mai multe surse, transmisia adaptiva cu opt rapoarte ar sti ce treapta sa activeze intr-o curba stransa si care e treapta potrivita pentru iesirea din curba.
BMW nu a mentionat cand va fi disponibila o astfel de tehnologie pe masinile de serie, dar asa cum am vazut si in trecut, modelele BMW varf de gama vor fi primele care vor fi echipate cu noile tehnologii. Aceasta presupunere l-ar plasa pe primul loc pe BMW Seria 7 2016.
Iata si cateva ilustrari ale acestei tehnologii noi de la BMW.
Fiti la curent cu cele mai noi stiri din lumea BMW si de pe telefonul mobil, accesand m.bmwblog.ro
