BMW M2 și BMW M3 E46 preferă bronzul natural
Proporții asemănătoare, bikini de aceeași culoare, forme braziliene și plaje sud-africane. Se oferă cineva să le dea cu ulei de bronz?
Nu știu dacă ați văzut episoadele din noua serie Top Gear, dar dacă faceți parte din cei care se plâng de noii moderatori, probabil că nu. Totuși, Chris Harris nu merită o primire rece din partea noastră pentru că omul chiar este foarte bun în ceea ce face și are darul povestirii în stil britanic. Ultimul episod din Top Gear l-a urcat pe Harris în noul BMW M2 și a rezultat un material în care M2-ul are momente foarte rare când merge drept. La final Harris trage o concluzie care ar putea șoca pe unii și anume că M3-urile de altă dată au acum un succesor.
Având ca muză acest pictorial pe malul mării cu BMW M2 și BMW M3 E46, am zis să ne uităm puțin la date și să le punem în balanță. Pentru început, să ne uităm la dimensiuni. M2-ul are o lungime de 4469 de mm, o lățime de 1984 mm și o înălțime de 1414 mm. BMW M3 E46 are 4492 mm lungime, 1780 mm lățime și 1372 mm înălțime. Așadar, proporțiile sunt foarte apropiate, M3-ul fiind puțin mai lung și mai coborât de asfalt, iar M2-ul puțin mai lat, probabil datorită acelor șolduri foarte evazate.
Masa la gol a celor două mașini este identică – 1570 de kilograme, dar raportul putere/greutate este în avantajul M2-ului. Ambele mașini sunt animate de un șase în linie, însă M2-ul are avantajul supraalimentării. Dacă M3 E46 dispune de 345 CP la 7.900 rpm și 365Nm la 4.900 rpm, noul M2 vine cu 370 CP la 6.500 rpm și 500 Nm în overboost disponibili între 1.400 și 5.560 rpm. Drept urmare, BMW M2 accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,5 secunde în timp ce M3 E46 face același lucru în 5,2 secunde.
Nici aici cifrele nu sunt fac o prăpastie între cele două având în vedere diferența de vârstă dintre cele două mașini, dar nu cifrele sunt cele care construiesc podețul între noul M2 și M3 E46 ci senzațiile pe care mașinile astea reușesc să le transmită celor de la volan. Dacă BMW va continua să construiască mașini precum M2, atunci viitorul nu sună deloc rău pentru fanii M.
Noi am condus M2-ul pe circuit săptămâna trecută și am fost asaltați de impulsurile senzoriale care ne-au fost transmise prin volan, scaun, pedale și șasiu. Tehnologia poate răpi multe din plăcerea de a conduce, dar în cazul M2-ului este doar un vaccin care-i crește imunitatea în fața pericolului tehnologizării. Nu poți să trăiești cu ea, dar nu poți să trăiești nici fără ea.
Sursa – Bimmerpost/JulienHubertPhotography