Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC – Rival pentru S4 și Seria 3 335i M Performance
Mercedes-Benz C450 AMG 4 MATIC ne demonstrează – deși nu mai era nevoie – că Mercedes-Benz depune eforturi considerabile pentru a oferi o gamă cât mai completă, indiferent de nișa de piață pe care o ocupă. E suficient doar să te uiți la noul Mercedes-Benz GLE Coupe pentru a vedea că Mercedes atacă direct concurența. Ce-i drept, Audi S4 și BMW Seria 3, în versiunea 335i xDrive, sunt modele care până acum nu avea un rival serios din partea Mercedes-Benz.
Noul Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC pare a avea un singur scop: acela de a lupta de la egal la egal cu principalii săi rivali: Audi S4 și BMW Seria 3 335i. Dacă frățiorul mai mare, C63 AMG, se achită cu brio de sarcina de fura din vânzările lui Audi RS4 și BMW M3 Sedan, C450 AMG își propune să intre și el în forță și să-și câștige dreptul de a sta la masa sedanurilor de familie extrem de performante.
Pentru a îndeplini acest lucru, Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC are la dispoziție un V6, twin-turbo, de 3,0 litri, ce dezvoltă nici mai mult, nici mai puțin de 367 de cai-putere 520 Nm, dar are și două variante de caroserie: Sedan și Estate. Împreună cu sistemul permanent de tracțiune integrală, dar și cu transmisia automată cu șapte rapoarte, 7G-Tronic Plus, Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,9 secunde. Deloc rău dacă ne gândim, prin comparație, la C63 AMG și la al său V8 de 467 de cai-putere, care accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,1 secunde. În versiunea Estate, Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,0 secunde. Conform Mercedes-Benz, lucrurile bune nu se opres aici în cazul noului Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC. Dimpotrivă chiar. Pentru că orice conduce această mașină nu vrea în permanență doar performanță pură, prin intermediul selectorului AMG DYNAMIC SELECT, șoferul poate alege între patru setări diferite ale mașinii în funcție de dispoziția de moment: Eco, Comfort, Sport și Sport Plus. Programele, la fel ca și în cazul rivalilor de la Audi și BMW, ajustează setările suspensiei, ale direcției și ale motorului. În modul Sport Plus, așa cum era și normal, mașina devine extrem de agilă, iar puterea sa este acompaniată de un sunet specific modelelor AMG. În plus, sistemul AMG RIDE CONTROL permite reglarea electronică a amortizoarelor în trei moduri diferite, de la confort maximă până la o setare sportivă.
Tracțiunea integrală, 4MATIC, oferă un nivel maxim de aderență, dar, pentru că puterea este trimisă în proporție de 67% către puntea spate, noul Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC promite să ofere un comportament mai apropiat de cel al unui model cu tracțiune spate. Mai mult, sistemul de control al stabilității este setat pentru a permite șoferului să experimenteze așa cum își dorește limitele mașinii. Sistemul de frânare este și el la înălțime. Discuri ventilate pentru toate roțile, cu diametrul de 360 mm pentru puntea față, și 320 mm pentru puntea spate, sunt oferite în echiparea standard, așa că puterea de frânare este direct proporțională cu puterea oferită de V6-le de 3,0 litri.
Seria de elemente care să aducă noul Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC în familia AMG contiună și în cazul designului. Atât la exterior, cât și în exterior, apartenența noul C450 AMG nu poate fi ignorată. În concluzie, noul Mercedes-Benz C450 AMG 4MATIC pare să fie un rival cât se poate de serios pentru Audi S4 și BMW Seria 3 335i, motiv pentru care așteptăm nerăbdători lansarea pe piață, ce va avea loc la în a doua jumătate a acestui an.