BMW M2 în versiunea second hand
BMW-urile noi se vând bine în România, dar tot mai bine se vând alea SH în Germania.
E și asta o versiune, cea second hand. Românii sunt niște cumpărători înrăiți de BMW-uri SH, iar drumul până în Germania pentru a-ți cumpăra o mașină la mâna a doua seamănă cu un drum de inițiere. Odată ce ai cumpărat o mașină SH există riscul să devii devii dependent de asta. Și timpul pierdut pe site-urile de specialitate poate fi asociat cu un ritual. Fiorul se aseamănă cu cel al achiziției unei mașini noi, doar că aici ai mereu impresia că ai descoperit o afacere bună, că ți-ai îndeplinit visul economisind niște bani. E plăcerea căutătorului de comori, a celui care descoperă lucruri de valoare în tomberonul altuia, a dependentului de chilipiruri. E un „rush” și ăsta pentru unii.
Dacă intri pe configuratorul BMW o să vezi acolo, la gama M, un BMW care arată ca un ștrumf culturist cu un preț de pornire de 60.900 Euro. La banii ăștia primești un BMW M2 în cea mai pură formă a sa, o mașină de 370 CP și 500 Nm cu o cutie manuală și poftă de viață. Dacă totuși vrei să te aventurezi prin lista de opționale, trebuie să știi că poți să adaugi echipamente în valoare de 13.000 de euro pe mașină, unele dintre ele fiind doar mofturi.
Cele mai scumpe dintre ele sunt și cele de care M2-ul s-ar lipsi fericit. Transmisia automată M cu dublu ambreiaj este cea mai costisitoare opțiune la 3.970 de euro, urmată de Service Inclusive Plus (5 ani/100.000 de kilometri) la 2.933 de euro. În rest, mici capricii care adunate rezultă într-o cheltuială pe care e bine s-o gândești la rece. Totul depinde de ce vrei de la M2-ul tău. Dacă vrei un M cât mai ușor și concentrat pe condus, atunci un M2 împovărat cu opționale nu este cea mai bună alegere. Dacă vrei un M2 pe care să-l conduci în fiecare zi, trebuie să fii pregătit pentru a scoate cel puțin 5.000 de euro din buzunar.
Totuși, faptul că M2 s-a pus în vânzare destul de recent nu a descurajat deloc aparițiile pe piața second hand. Noi am dat un search pe mobile.de și am găsit nouă M2-uri de vânzare. Cel mai ieftin este un M2 Pacific Blue DKG cu doar 800 de kiometri la bord la 53.400 de euro fără TVA, iar cel mai scump este un M2 Alpine White DKG cu 2.800 de kilometri parcurși, echipat cu niște opționale M Performance, care costă 67.000 euro fără TVA. Toate mașinile sunt echipate cu cutia automată, nu am găsit nici unul manual, ceea ce spune multe despre preferințele noii generații de fani M. Deocamdată nu pare cine știe ce afacere să-ți cumperi un M2 SH, dar dacă nici peste un an nu se încadrează în bugetul tău, atunci mai bine faci un efort și renunți la varianta cash pentru un leasing.Mai jos aveți linkul cu cele nouă modele.