DTM Lausitzring preview: tot ce are mai bun Germania

Lausitzring pare un loc părăsit, chiar și la etapele DTM adunându-se cam jumătate din capacitatea impresionantă de 120.000 de oameni care pot lua loc în tribune. Anul acesta a fost imaginat un festival al motorsportului teuton pe două și patru roți și se așteaptă o renaștere a interesului pe pista de la Klettwitz.

În calendarul DTM, doar faptul că nu sunt foarte multe circuite în Germania face ca Lausitzring să fie un punct fix an de an. E cea mai nepopulară destinație pentru fani, care-și amintesc faptul că înainte de 1989, în acel areal al Germaniei de Est era o mină de cărbuni. Departe de vreun mare oraș și căzut în uitare după ce particularitatea sa (ovalul) n-a mai fost interesant pentru ca americanii să treacă oceanul (la fel ca Rockingham în Marea Britanie), Eurospeedway Lausitz nu-i atrage în mod special nici pe piloți.

De altfel, e dificil să construiești un traseu interesant în interiorul unui oval, cum s-a văzut și cu experimentul infield-ului de la Indianapolis, niciodată șarmant ca și caracteristici ale virajelor. Daytona parcă mai scapă de critici doar din cauza aurei pe care și-a creat-o cursa de 24 de ore, însă Lausitz n-a apucat să dea naștere vreunei tradiții. Ba mai mult, va fi mereu legat de accidentul teribil al lui Alex Zanardi.

Totul s-ar putea schimba în 2016, odată ce marile forțe din Germania s-au reunit în același weekend spre a oferi o paletă competițională remarcabilă, cu seriile naționale vedetă din turisme, GT-uri, monoposturi și motociclism. Așadar, nici măcar nu mai putem vorbi de ”curse-suport pentru DTM”, ci de o asociere echitabilă, cu o vizibilitate excelentă pentru marile branduri Audi, BMW, Mercedes și Porsche.

DTM | ADAC GT Masters | Superbike IDM | ADAC Formel 4 | Porsche Carrera Cup

Formula 4 germană este cea mai puternică serie de acest nivel de pe continent și a mai fost în programul DTM la Oschersleben, anul trecut. Însă seria de GT-uri germane, care din acest an poate fi văzută la televizor și de fanii români, s-a ferit în general de asocierea cu turismele ”glamour”. Realitatea pe care ne-au împărtășit-o tehnicienii, dar era vizibilă și în cadrele filmate, este că interesul față de GT Masters este destul de scăzut, puțini fiind cei care populează de obicei tribunele. Așadar, ar putea fi o ocazie bună pentru ca tot mai mulți să descopere cât de palpitante pot fi aceste competiții GT.

Mai mult, dacă la Hockenheim am avut un shot de adrenalină sub forma mondialului de Rallycross, de această dată vom avea și Superbike-ul german (IDM), fiind o ocazie rarisimă în care cursele auto și moto se completează reciproc în același weekend de cursă. Fanii pe motoare sunt adesea mult mai mobili și solidari cu competiția, așa că sunt toate premisele pentru a se atinge audiențe-record pe Lausitrzing.

DTM Preview

După cele două manșe de la Hockenheim, unde Mercedes și Audi și-au împărțit victoriile, BMW a recidivat în etapa a doua din Austria și a înregistrat ambele succese, reușind un total de 139 puncte în cele două manșe. Din 2012, de când avem trei constructori în DTM și un clasament aferent, iată lista celor mai dominatoare performanțe într-un meeting (2012-14: o cursă/weekend, 2015-16: două curse/weekend).

BMW, Oschersleben, 2015, 167p

Audi, Lausitzring, 2015, 159p

BMW, Zandvoort, 2015, 149p

Mercedes, Norisring, 2015, 144p

BMW, Spielberg, 2014, 71p

BMW, Spielberg, 2013, 70p

Audi, Hockenheim 2, 2014, 70p

BMW, Spielberg, 2016, 138p

Așadar, se impun două concluzii: 2015 a fost cel mai dezechilibrat an, fapt ce justifică schimbările de regulament din debutul actualei campanii, iar BMW are un sweet spot pentru traseul cel mai recent vizitat, Red Bull Ring, unde mereu punctează masiv. Acești doi factori ne fac să respingem o generalizare a celor mai recente impresii: cei ce teoretizează intrarea într-o epocă de dominație BMW nu au vreun temei solid și valorile vor alterna.

Dacă ne amintim manșele de pe Lausitzring de anul trecut, Jamie Green a fost intangibil și prestația in corpore a celor de la Audi a fost atât de convingătoare încât se află pe poziția secundă în tabelul de mai sus. Este așadar de așteptat ca piloții grupării din Ingolstadt să reacționeze, Ekstrom și Green având un start întârziat în acest sezon, în timp ce unul ca Miguel Molina încă nu a ieșit deloc la rampă. Prin prisma balastului aferent calificărilor de sâmbătă, nu putem să trecem cu vederea amenințarea Mercedes. Cei din Stuttgart au plecat din Austria doar cu 6 puncte, toate adunate de liderul Paul di Resta, care-și păstrează astfel șefia la general.

BMW vizează puncte, mai ales prin Maxime Martin, singurul pilot care a reușit să încheie în top 10 toate cele patru manșe de până acum. Marco Wittmann știe că acest traseu n-a fost printre cele mai bune pentru bavarezi în trecut, dar într-o notă subiectivă are amintiri plăcute de acum doi ani, când reușea aici să îndeplinească baremul matematic necesar pentru a deveni campion cu două etape înainte de final.

Articol realizat de partenerii de la Pitstops.ro

BMW Motorrad

Comentarii

©2023 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account