CEO-ul BMW M, despre creșterea cailor putere: “Nu vă așteptați la o limită de putere”

Având în vedere că V8-ul modelelor BMW M dezvoltă 625 CP, primul gând nu ar fi că mașinile astea nu au destulă putere. Dar se remarcă o oarecare încetinire a evoluției puterii, dacă se iau în calcul în deosebi ultimele două generații de modele precum BMW M5.
Concret, primul BMW M5, lansat în 1984, a fost varianta de performanță a generației Seria 5 E28 și avea motor de 3,5 litri cu 6 cilindri și 286 CP. A urmat în 1988 M5-ul din generația E34, care a avut inclusiv motor de 3,8 litri cu 6 cilindri în linie, capabil să ofere 340 CP. M5-ul E39 din 1998 a marcat introducerea motorului V8 de 4,9 liti cu 400 CP. Cel mai mare salt de putere l-a marcat M5-ul E60 din 2005, care avea un V10 de 5 litri cu 507 CP. Odată cu generația M5 F10 lansată în 2011, s-a revenit la motor V8, cu cilindree de 4,4 litri. Acesta dezvolta în forma de bază 560 CP, sau 575 CP în versiunea Competition. Apoi, a evoluat până la 600 CP, pentru ediția aniversară “30 Jahre M5” și versiunea “Competition Edition”. A șasea generație M5 (F90) a fost lansată în 2017, având o formă evoluată a V8-ului de 4,4 litri utilizat de M5-ul F10. Astfel, oferă în forma de bază 600 CP, ca și generația anterioară. Iar varianta sa Competition livrează 625 CP. Actualul M5 este și primul care a primit sistem de tracțiune integrală. Tocmai pentru a face față avalanșei de cai putere și cuplului de 750 Nm.
De aceea, se conturează întrebarea despre cât de mult mai poate evolua puterea produsă de modelele M. Deci, se va putea vorbi despre o plafonare a puterii? Mulțumită site-ului whichcar.com.au, aflăm că Markus Flasch, CEO-ul BMW M GmbH, a răspuns în legătură cu această chestiune în cadrul Festivalului BMW M care a avut loc în Africa de Sub în toamna anului trecut.
Oficialul BMW M a explicat: “Puterea înseamnă nimic fără control, corect? Și dacă nu există ceva cu prea mare putere, e doar o chestiune care ține de cum o reglezi și o adaptezi la o mașină și cum o faci accesibilă. Uitați-vă în urmă cu 10, 15 ani. Dacă v-ați fi imaginat atunci 625 de cai putere într-un sedan, probabil v-ați fi speriat. Acum pot să-i dau 625 CP unui M5, să-l conduc iarna până la mama și ar fi ok. Totul ține de cum încorporezi puterea într-un pachet care o face accesibilă pentru toată lumea și tocmai la acest lucru M a fost mereu genial. Nu vă așteptați la o limită de putere.”
De altfel, puterea motorizărilor BMW M va fi suplimentată cu tehnologii de electrificare, după cum CEO-ul BMW M confirmă. Iar V8-urile ar beneficia de tehnologiile de electrificare nu doar pentru că ar primi un plus de putere de la un motor electric, ci pentru că ar fi ajutate să respecte normele stringente în materie de emisii nocive.
Din motivele astea tot circulă în ultima vreme zvonuri despre propulsii BMW M care sunt compuse din V8-uri hibridizate capabile să dezvolte peste 700 CP. Desigur, încă nu există confirmări oficiale în acest sens. Dar cert este că Markus Flasch, șeful BMW M, ne spune că nu se pune problema plafonării puterii.
Sursa informațiilor: whichcar.com.au
