Comparativ foto: BMW X2 față în față cu concurenții

Comparativ foto: BMW X2 față în față cu concurenții

Conceptul care prefigurează modelul de serie BMW X2 are în vizor concurenți diferiți, printre care Mercedes-Benz GLA, Audi Q2 și Range Rover Evoque.

De ce BMW X2 nu arată ca un X4 mai mic și cine sunt concurenții lui? Aceasta este întrebarea dublă pe care o ridică conceptul X2 prezentat de bavarezi la Salonul Auto de la Paris.

BMW are o împărțire clară a gamei de modele SUV. Cele cu format tipic de SUV se numesc Sports Activity Vehicle (SAV) și au denumiri cu cifre impare, adică X1, X3, X5 și în curând X7. Iar așa-zisele derivări coupe sau Sports Activity Coupe (SAC) au primit la botez cifre pare, mai exact X4 și X6. Pe baza acestui șablon, modelul X2 derivat din X1 ar trebui să fie și el un SAC, însă în comunicatul de presă publicat odată cu dezvăluirea conceptului X2 nu a fost folosită această descrierea sau încadrare. Poate caut nod în papură, dar cei mai importanți doi oameni din departamentul de design BMW menționează mai degrabă încercarea unei abordări noi decât dimensionarea la scară mai mică a formatului trasat clar de X4 și X6.

„BMW Concept X2 este un automobil pentru oamenii activi care caută o combinaţie de bucurie şi caracter practic. Conceptul prezintă o faţetă nouă şi interesantă a mărcii BMW în cadrul segmentul compact.”, explică Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. Tot despre o abordare nouă vorbește și Karim Habib, directorul BMW Design: „BMW Concept X2 combină gestica rapidă şi proporţiile joase ale unui coupé cu construcţia robustă a unui model X. Acesta este un automobil sportiv cu un caracter îndrăzneţ şi ne permite să deschidem câteva posibilităţi noi şi fascinante pentru designul mărcii BMW”. Lăsând la o parte exprimarea șlefuită de interesele de PR, este posibil ca evitarea folosirii termenului de Sports Activity Coupe sau chiar și Sports Activity Vehicle ori SUV, să fie motivată de faptul că X2 va avea menirea să fure clientelă de la modele cu formate diferite.
Mercedes-Benz nu are un SUV mai mic decât GLC, care țintește direct BMW-ul X3. În loc de un rival pentru X1 are modelul GLA, o versiune cu stil de off-roader a hatchback-ului compact Clasa A. De cealaltă parte, BMW nu are o variantă cu body-kit de off-roader pentru Seria 1.

Mercedes-Benz GLA

BMW X2 va putea să răpească clienți inclusiv de la Volvo sau Infiniti QX30, care este înrudit cu Mercedes-Benz GLA.
Audi concurează direct X1 cu modelul Q3. Acesta are și un frate mai mic, numit Q2, pentru care BMW poate spune că are răspuns prin intermediul lui MINI Countryman. Atât Audi Q3, cât și Q2 un design care pune mai mult accent pe detalii sportive decât BMW X1. De exemplu luneta e mai plonjată la Q3, iar Q2 are montanții spate vopsiți în culoare diferite de cea a caroseriei, ceea ce îl face mai extrovertit. În plus, a doua generație X1 a dat mai multă importantă laturii utile, capitol la care surclasează evident modelul Q3.

AUDI Q3

AUDI Q2

Cu alte cuvinte, BMW avea nevoie de un model sub X1, care să se distingă printr-un design mai îndrăzneț, oferind totodată dimensiuni cât mai compacte și elemente estetice care duc cu gândul la escapade în natură, dacă nu la off-road propriu-zis. Discutăm de fapt despre curentul modelelor crossover/SUV compacte și subcompacte care a explodat mai ales în Europa, unde generează cifre de vânzări substanțiale. De altfel, majoritatea constructorilor au asemenea modele în gamă. Clientela lor sunt în principal milenialii care nu mai vor un hatchback clasic, dar nici un SUV prea greoi și mare pentru că ei de fapt duc o viață cosmopolită, urbană, deși postează toată ziua pe facebook imagini cu tiroliana pe care au încercat-o în weekend la team building. Milenialii sunt motivul apariției modelelor precum Mazda CX-3, Citroen C3 Cactus, Opel Mokka, Renault Captur sau Audi Q2 și MINI Countryman. Iar BMW vânează bineînțeles nișa milenialilor care își permit prețul premium.
Acum, desigur, BMW putea să aleagă pentru X2 formatul lui X4 sau X6, însă problema cu acest profil de coupe este că devine inconfortabil atunci când caroseria are dimensiuni mici. Ne putem imagina că plafonul plonjat puternic spre spate ar fi redus foarte mult spațiul la nivelul capului pentru pasagerii din spate, dacă nu cumva ar fi făcut de nefolosit bancheta din spate. De aici rezultă probabil și omiterea din partea BMW de a încadra conceptul X2 alături de celelalte modele Sports Activity Vehicle. Asta nu înseamnă că nu i s-ar potrivi deloc denumirea, fiindcă X2 are plafonul coborât spre spate și emblema BMW pusă pe montanții spate așa cum purtau coupe-urile bavareze în anii ’60-’70.

Range Rover Evoque

Privit din profil conceptul X2 se apropie cel mai mult de liniile lui Range Rover Evoque. Ceea ce nu cred că este chiar o întâmplare. X1 nu are un stil la fel de sofisticat ca Range Rover Evoque și nici nu are o versiune cu două portiere laterale precum modelul britanic. În schimb, conceptul X2 are 2 portiere și poate fi o alternativă viabilă pentru clienții interesați de Range Rover Evoque cu 2 uși. Chiar dacă BMW a preferat ca X2 să aibă în formatul de concept 2 portiere, este limpede că va produce în serie varianta cu 4 portiere, lucru confirmat în multiple rânduri de pozele spion care au surprins prototipurile camuflate ale lui modelului X2 care va fi produs. Nu avem certitudinea că BMW va decide să producă în serie variante și cu 2 și cu 4 uși ale lui X2. De asemenea, X2 va fi cel mai probabil mai mic decât Range Rover Evoque. Dar cert este că X2, X3 și X4 vor încolți mai bine popularul Range Rover Evoque.
În concluzie, X2 nu putea fi decât ceva nou, diferit în gama BMW. Este un model care își caută identitatea încercând să se împartă în mai multe zări deodată.

Comentarii

©2019 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă IN MOTION MEDIA.

Conectează-te folosind datele de autentificare

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account