Două vorbe cu Franciscus van Meel, noul CEO BMW M GmbH
Salonul Auto de la Frankfurt este și locul unde poți să-i tragi de mânecă pe cei mai importanți reprezentați ai mărcii și să le ceri politicos să-ți spună câteva cuvinte. Asta am făcut și noi cu Franciscus van Meel, ăl mare de la BMW M GmbH. Iată ce am aflat din gura lui.
L-am așezat frumos pe scaun, la standul cu M-uri, și l-am întrebat despre starea actuală în care se află divizia M, despre ce ne putem aștepta în viitor, dar și despre câteva subiecte mai delicate – tracțiunea integrală și viitorul cutiei manuale.
La întrebările de acomodare am primit răspunsuri business, despre cifre de vânzări, creșteri procentuale și tot felul de chestii care ne interesează indirect. Pentru că, dacă ne plac M-urile, vrem să se vândă. Am aflat cu bucurie că divizia M o duce chiar foarte bine, cu 45.000 de modele M și Performance vândute în 2014, o creștere cu 40% față de anul precedent. La fel de bucuroși am fost să aflăm că BMW Seria 2 a prins foarte bine la public (30% din modelele vândute sunt M235i) și că divizia M pregătește în viitor versiuni speciale, mai brute și mai dedicate șoferilor în căutare de plăceri vinovate la volan. Deși BMW M2 este în pântece și așteaptă să fie adus pe lume, Franciscus van Meel a preferat să se abțină din a dezvălui detalii despre acesta. Ne-a promis însă că vom avea parte de modele care să ne aducă aminte de BMW Seria 1M Coupe ori de M3 CSL. Și asta e foarte bine.
Totodată, am vorbit și despre tehnologia din actualele și viitoarele modele M, despre construcția ușoară și rolul acesteia în mașinile sport, despre electrificarea lor în viitor și despre soluția injecției cu apă. Dar cele mai importante întrebări au fost cele despre zvonul tracțiunii integrale pe modelele M și despre soarta cutiei manuale. Dacă vreți să aflați răspunsul la aceste întrebări vă invităm să urmăriți interviul video de mai jos. Este încă proaspăt.