Încrezător şi inspiraţional: MINI sărbătoreşte succesele femeilor puternice cu Pat Moss Edition

De Ziua Internaţională a Femeii în 2022, MINI îşi aminteşte de o femeie legendară, un pilot de curse. Pat Moss a făcut istorie în sportul cu motor în 1962, obţinând prima victorie într-un raliu internaţional pentru marca britanică, pe prestigiosul traseu Noordwijk – Monte Carlo – Noordwijk, mai cunoscut sub numele de „International Tulip Rally”. Victoria ei nu numai că a dat startul poveştii unice de succes a modelului Mini clasic în raliuri, dar a şi provocat senzaţie în cursele dominate de bărbaţi. „Mossie” şi „Wizz”, aşa cum erau numite în lumea curselor Pat Moss şi copilotul ei, Ann Wisdom, au reuşit să obţină rezultate pe care nimeni nu le putea ignora. Într-o perioadă în care rolurile de gen erau predeterminate, aceste două femei au arătat că pot rupere convenţia şi percepţiile tradiţionale. 60 de ani mai târziu, societatea a făcut câţiva paşi decisivi înainte. Şi mai mult ca niciodată, femeile puternice de la MINI modelează succesul şi imaginea mărcii premium britanice.

Stefanie Wurst este responsabilă de brandul MINI din februarie 2022. Cu experienţa sa în managementul general al afacerilor şi cu experienţa interculturală, este hotărâtă să electrifice brandul premium britanic şi să consolideze problema dezvoltării durabile. „Este însăşi ideea MINI să folosească în mod economic resursele şi spaţiul. Amprenta ecologică mică se află deja în genele MINI, ca să spunem aşa. Când vine vorba de dezvoltare durabilă, clienţii noştri trebuie să ştie ce facem şi de ce, astfel încât să poată lua o decizie informată”, spune Stefanie Wurst despre abordarea ei. Pentru ea, guvernanţa corporate durabilă include şi valori precum diversitatea, toleranţa şi deschiderea. „Nu este vorba despre favorizarea anumitor grupuri, ci despre construirea unei echipe moderne care reflectă şi înţelege bine comunităţile globale în schimbare. Un brand modern trebuie să fie semnificativ, pozitiv şi în continuă evoluţie.”

Jennifer Treiber-Ruckenbrod însoţeşte această realiniere în calitate de Director de Comunicare pentru MINI şi BMW Motorrad. Pentru ea, diversitatea şi egalitatea de şanse fac parte din reţeta succesului MINI: „Vedem clar diversitatea ca pe un punct forte – atât în interiorul, cât şi în afara organizaţiei noastre -, alcătuirea adecvată a echipelor noastre în toate domeniile este un factor-cheie în creativitatea, inovaţia şi, în cele din urmă, succesul mărcii MINI.”

Cu talentul, curajul şi pasiunea ei, Pat Moss în modelul Mini clasic a lăsat în urma ei competiţia masculină – dar şi multe modele consacrate. Acum, o ediţie specială poartă numele pilotului de raliuri care a decedat în 2008. Pat Moss Edition pentru MINI Cooper S 3 uşi şi MINI John Cooper Works şi MINI Cooper S 5 uşi vor ajunge la dealeri în mai 2022 – la exact 60 de ani de la triumful său în Ţările de Jos.

Designul său reflectă atât tradiţia în curse a mărcii, cât şi istoria personală a echipajului Pat Moss – Ann Wisdom, dar integrează şi inovaţii ale produselor MINI, cum ar fi acoperişul Multitone. „Atunci când există deja o poveste puternică, ca şi în cazul Pat Moss Edition, este o plăcere să defineşti detaliile, să combini elementele care subliniază această poveste, să alegi combinaţia potrivită de culori şi să decizi unde să plasezi caracteristicile de design”, spune Morgane Bavagnoli, designerul MINI responsabil.

Povestea ei la MINI a început în 2010 cu un stagiu la München, de care a fost încântată încă de la început şi care avea să-i modeleze cariera. Aproape 10 ani mai târziu şi după ce a lucrat la Designworks şi BMW, Morgane Bavagnoli a revenit în echipa de design MINI. Printre altele, ea a fost responsabilă pentru conceptul de culoare al MINI Electric Pacesetter. Cel mai recent, de exemplu, ea a dezvoltat şi designul decorului şi al suprafeţelor interioare pentru MINI Countryman în „Untamed Edition”. Pasiunea ei merge către detalii surprinzătoare pe care până şi fanii MINI le pot observa doar la a doua privire. De exemplu, simbolul principal al MINI Pat Moss Edition – grafica unei lalele, care poate fi văzută discret, dar inconfundabil, în multe locuri. Tocmai aceste detalii speciale sunt cele cu care designeri precum Morgane subliniază caracterul individual al unui MINI şi contribuie la succesul mărcii. „A fi designer la MINI este ceva special. Oportunitatea de a te implica în proiecte complet diferite şi de a lucra la diferite niveluri – de la predezvoltare şi cercetare la concepte şi implementare de serie – este întotdeauna revigorantă”, spune Morgane Bavagnoli despre impulsul ei personal.

A spune poveşti precum cea a lui Pat Moss este şi pasiunea Linei Fischer. În redacţia MINI, ea lucrează la marketing editorial şi la revista MINI Insider. Ea face parte din MINI din 2010. Producţia editorială din jurul Pat Moss Edition s-a concentrat pe responsabilizarea femeilor în mai multe privinţe. O femeie fotograf, un editor şi două conducătoare auto pentru scenele de acţiune de pe şosele au lucrat împreună pentru filmare şi au pus în scenă ediţia, care a fost în mare parte concepută de femei. „Sunt mândră că am lucrat la acest proiect împreună într-o echipă cu femei atât de puternice, adevărate surse de inspiraţie”, spune Lina Fischer.

Verena Markart, product manager la MINI, apreciază şi ea acest tip de inspiraţie în munca sa. Pentru ea, comunitatea MINI în special este întotdeauna un vector-cheie în munca ei. „Personalităţile neconvenţionale, versatile, creative şi autodeterminate, pentru care comunitatea şi experienţele noi sunt importante, mă motivează în fiecare zi.” Pentru ea, victoria în raliu omagiată de Pat Moss Edition este legată de atitudinea care se aplică şi astăzi la MINI: „Born to compete” (Născut pentru a concura). Motto-ul completează informaţiile pe scurt despre legendarul Tulip Rally, care sunt enumerate sub hublourile laterale de pe aripile faţă: de la traseul Noordwijk – Monte Carlo – Noordwijk, trecând prin distanţa de 2.500 de kilometri şi automobil, Mini Cooper, până la numărul său de concurs, 104.

„MINI înseamnă a gândi lucrurile diferit şi aceasta îmi place la marca noastră”, spune Yvonne Schrader, care conduce managementul mărcii, managementul comunicării şi lucrările de artă la MINI. „Asociez succesul lui Pat Moss mai ales cu motto-ul «Only MINI can do», transformând visele în acţiune. „Mossie” şi „Wizz” aveau deja această mentalitate. Au îndrăznit să facă extraordinarul în loc să vorbească doar despre asta.”

Cu o discreţie britanică, copilotul Ann Wisdom şi-a amintit mai târziu de succesul cu modelul Mini clasic: „Atunci nu ne-am văzut pe noi înşine ca nişte pionieri, pur şi simplu am condus un raliu”.

Echipa MINI crede cu fermitate că diversitatea este un punct forte. O echipă de jucători cu medii şi personalităţi diferite este crucială – fricţiunea este locul în care ideile, soluţiile, produsele şi serviciile noi pentru marca MINI sunt create în mod continuu.

BMW Motorrad

Comentarii

©2024 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account