Interviu in exclusivitate – Ulrich Ströhle, designer interior al noului BMW X3 2011

Ulrich Strohle 08

A doua premiera importanta a Salonului Auto de la Paris 2010 a fost modelul BMW X3. Cea de-a doua generatie a X3 s-a alaturat noului Seria 6 Coupe si au fost atractiile principale ale standului BMW. In ultimii ani, segmentul premium SUV a fost „invadat” de catre ofertele irezistibile ale celor de la Mercedes si Audi. Cei doi rivali au creat o competitie mai acerba intr-un segment dominat odata de BMW.

Pentru a-si recastiga statutul de leader si cota de piata, BMW a lansat a doua generatie a modelului X3 care a venit cu un design exterior evoluat si cu un interior complet restructurat. Una dintre principalele si cele mai importante critici exprimate de clientii vechiului model era legata de calitatea designului interior, a materialelor si a comenzilor. Sarcina de a readuce increderea in randul clientilor vis-a-vis de designul interior a cazut pe umerii lui Ulrich Strohle. Pentru a afla mai multe despre interiorul noului BMW X3, BMWBLOG a stat de vorba cu tanarul designer.

BMWBLOG: Cum ai descrie in cateva cuvinte noul BMW X3?

Ulrich Ströhle: : Este o masina care se potriveste perfect persoanelor active, persoanelor familiste.

BMWBLOG: Versiunea precedenta a X3 a primit destul de multe critici legate de designul interior si calitatea materialelor. Unii oameni au simtit ca anumite componente au fost preluate de la alte masini. Ce a fost imbunatatit cel mai mult la noul model?

Ulrich Ströhle: Ne-am dorit foarte mult sa facem o munca de calitate la noul model, si am dorit sa dezvoltam o masina frumoasa, cu suprafete care sa genereze emotie. S-au folosit materiale de o foarte buna calitate si am incercat sa le prelucram pentru a fi autentice. De exemplu, am folosit lemnul exact asa cum e el. Lemnul, pielea si cotiera sunt individualizate, asa ca am incercat sa folosim materale autentice.

BMWBLOG: S-a revenit la consola centrala indreptate inspre sofer. Este aceaste o directie pe care BMW vrea sa o urmeze pe viitor la designul interior?

Ulrich Ströhle: Cred ca tot timpul consola orientata catre sofer a fost in mintea noastra. Aceasta caracteristica face parte din istoria noastra, este locul de unde am pornit, si pentru BMW este un lucru normal sa aiba o consola centrala orientata catre sofer. La X3 aceasta consola este scoasa in evidenta printr-un design geometric al ei, iar din punctul meu de vedere toata masina ar trebui sa fie „orientata” catre sofer si acest lucru poate fi realizat prin mai multe metode de design. In noul X3 cred ca am incercat sa obtinem aceasta „orientare” prin designul abordat.

bmw-x3-interior-design-7

bmw-x3-interior-design-2 bmw-x3-interior-design-5

BMWBLOG: Care au fost pasii pe care i-ati urmat la designul interiorului noului X3 pentru a maximiza dimensiunile interioare si pentru a mentine confortul?

Ulrich Ströhle: Masina are mai mult spatiu in primul rand pentru ca a crescut in dimensiuni. Cu ajutorul designului am incercat sa ne folosim de unghiuri si de linii pentru a crea si un efect vizual de spatiu mai mare. Spre exemplu linia ce curge inspre tabloul de bord, linia orizontala, tema din jurul ei, pozitia panoului de comanda, toate aceste elemente „deschid” interiorul catre exterior si creeaza un spatiu mai mare. O noua abordare de design a fost folosita pentru a crea cat mai mult spatiu pentru picioare si pentru brate, si chiara m incercat sa realizam un design autentic, organic, in acelasi timp cu efortul de a crea un spatiu mai mare.

BMWBLOG: Ce functionalitati s-au vrut a fi esentiale pentru acest model?

Ulrich Ströhle: Cred ca functionalitatea per total a fost urmarita. Cel putin pentru mine acest lucru a fost important. Atata vreme cat avem de-a face cu un BMW, cred ca forma este cea mai importanta. Designul emotional este important. Dar atata vreme cat vorbim de o masina din gama X cred ca functionalitatea este la fel de importanta si cred ca am reusit sa gasim combinatia cea mai buna. In general este placut sa poti oferi un design dar si o functionalitate maxima.

bmw-x3-interior-design-6

BMWBLOG: Ai primit vreo recomandare in timpul designului, pentru a incerca sa fie pe plac atat clientilor europeni cat si celor americani?

Ulrich Ströhle: Daca clientul nostru cauta ceva ce inca nu a primit, atunci aceasta reprezinta recomandarea. Asta pentru ca ne-am dorit sa facem masina perfecta pentru clienti. Spre exemplu suportul pentru pahare a venit ca o cerere de pe piata americana, in timp ce europenii spun „suport de pahare? Ei bine, va trebui sa le folosim daca tot sunt acolo.” Asa ca am incercat sa oferim tot ce-am avut mai bun in aceasta masina.

BMWBLOG: Ati folosit si materiale mai „speciale”? Are acest model ceva iesit din comun?

Ulrich Ströhle: Am folosit un nou tip de furnir multistrat, ce a fost decupat intr-un mod in care sa ofere si un efect de multistrat. Din acest motiv, acest lemn a avut nevoie de un prelucrare speciala. Cred ca este o premiera pentru un model X. Un alt material distinctiv folosit la X3 a fost materialul tapiteriei scaunelor

Ulrich Strohle 11

BMWBLOG: Care este partea de la interiorului lui X3 care iti place cel mai mult?

Ulrich Ströhle: Daca e sa ma refer la design, imi place sa privesc de sus. Imaginea pe care o am este cea a ghetii ce sparge apa. Gheata iese la suprafata si din apa iese ceva stralucitor, si pune in evidenta aluminiul sau lemnul elegante. Aceasta priveliste reda un sentiment authentic, jocul liniilor orizontale si verticale, plus aceasta strapungere.

BMWBLOG: Ecranul are 8.8 toli, deci ceva mai mic decat in X5. Acest model este unul mai mic decat un X5 sau un Seria 5 si a trebuit ca unele elemente sa fie reduse la o scala mai mica. Ca si designer, cum ati implementat acest lucru?

Ulrich Ströhle: A trebuit sa plasam aceasta masina in gama X intre modelul X1 si X5. Componentele folosite se integreaza foarte bine in automobil. Spre exemplu avem aceeasi dimensiune la unele instrumente, ca si in Seria 5 si Seria 7. Fiecare dintre modelele X are materiale distinctive folosite. X1 pare mai proaspat si mai sportiv chiar decat acest model, pe cand X5 are un aer mai luxos si se apropie mai mult de Seria 7. X3 aduce a flexibilitate, a activitate. Dupa cum am mai spus, este o masina ideala pentru persoanele active, pentru familisti. Asa ca toate „ingredientele”, cum le numesc eu, au trebuit sa fie integrate in aceasta masina.

Ulrich Strohle 09

BMWBLOG: Ce crezi ca va va face diferenta in materie de design interior intre X3 si concurentii sai directi?

Ulrich Ströhle: Cred ca cel mai mare avantaj pe care il avem este faptul ca noi am creat primii o masina de aceste dimensiuni si am creat oarecum o nisa, unde ceilalti ne-au urmat. Cred ca este un mare avantaj sa fii primul. Si am dominat acest segment pentru o perioada lunga de timp, pentru ca concurenta a lansat destul de tarziu modele similare.

BMWBLOG: Care sunt influentele ce pot fi observate in designul tau? Ce te inspira?

Ulrich Ströhle: Tot ce are legatura cu designul – arta, muzica, dar de cele mai multe ori ma inspir din natura. La noul X3 m-am inspirat destul de mult din natura si am creat suprafete la care poti sa le vezi profunzimea.

BMWBLOG: Daca e sa ne uitam inapoi in timp, care este designul preferat ?

Ulrich Ströhle: Imi place Z8. Interiorul de Z8 in culoare rosie.

BMWBLOG: Ce masina conduci in prezent?

Ulrich Ströhle: Seria 1.

BMWBLOG: Poti sa sumarizezi pentru noi in cateva cuvinte ce este nou si imbunatatit la X3?

Ulrich Ströhle: Noi sunt cutia automata cu 8 trepte, ecranul de 8.8 toli care are si o rezolutie mai buna. Cred ca are cea mai buna rezolutie dintre toate modelele noastre. De asemenea, EfficientDynamics cu sistemul automat Start-Stop. Este o premiera folosirea sistemului Start-Stop impreuna cu o cutie de viteze automata. Tot ce ti-ai fi putut dori vreodata de la un BMW am pus in aceasta masina, pentru a se putea incadra frumos in gama.

Iti multumim pentru timpul acordat!

Multumiri speciale lui Alex Seremet, BMW Romania, pentru oportunitatea realizarii acestui interviu!

BMW Motorrad

Comentarii

©2025 BMW BLOG ROMANIA.Toate drepturile rezervate!

RL GLOBAL ACTIV SERVICES. J40/16964/21.10.2008 RO 16864852 Adresa: Str. Dr. Taberei, nr 109, Bl. A7, Sc C, Ap. 33, Bucuresti.

BMW BLOG ROMANIA aparține grupului de presă RL GLOBAL ACTIV SERVICES.

Log in with your credentials

sau    

Ați uitat datele dvs.?

Create Account