Kia Stinger vs BMW Seria 4 Gran Coupe: noul venit ridică ștacheta
Kia Stinger vs BMW Seria 4 Gran Coupe poate părea un comparativ atipic, însă adevărul este că noul Kia Stinger, oricât de surprinzător ar părea, promite foarte, foarte multe, la un preț mai mult decât atractiv.
O să începem acest comparativ – Kia Stinger vs BMW Seria 4 Gran Coupe – analizând performanțele dinamice promise de versiunea de top a noului Kia Stinger în paralel cu datele tehnice ale lui BMW 440i xDrive. De reținut este că fiecare dintre cele două modele vine echipat în standard cu transmisie automată și ambele sunt echipate cu sistem de tracțiune integrală. Totuși, în timp ce 440i poate fi configurat și fără xDrive, versiunea 3.3 T-GDI a lui Stinger vine doar cu tracțiune integrală.
Kia Stinger vs BMW Seria 4 Gran Coupe: Performanțe dinamice
Cu un motor de 3,3 litri, în configurație V6, supraalimentat, Kia Stinger are pretenții de sportivă adevărată, iar cu 370 de cai-putere pare cât se poate de atent cu cei care-și doresc să se bucure de toată această putere, dar care nu vor să spargă pușculița pentru asta. Revenind, cuplul maxim este de 510 Nm și este disponibil încă de la 1.300 de rotații pe minut. De cealaltă parte, BMW Seria 4 Gran Coupe 440i xDrive aruncă în luptă un motor de 3,0 litri, cu șase cilindri în linie și vine cu 326 de cai-putere și cu 450 Nm. Este clar, BMW are niște cai și niște newtoni în minus, iar acestu lucru se regăsește în performanțele dinamice de pe hârtie.
Sprintul 0-100 km/h durează 4,9 secunde, iar viteza maximă este de 270 km/h în cazul noului Kia Stinger. BMW 440i xDrive accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,0 secunde, iar viteza maximă este 250 km/h, ceea ce ne face să deducem că Stinger are potențial de fi mai rapid decât Seria 4 Gran Coupe 440i. Totuși, Stinger-ul are și aproape 100 de kilograme în plus, iar raportul greutate/putere este de 5,01 pentru Kia Stinger și de 5,39 pentru BMW 440i xDrive. Prin urmare, și urmărind acest raport, Stinger-ul pare în avantaj.
Kia Stinger vs BMW Seria 4 Gran Coupe: Prețuri
Ei bine, aici apare cea mai mare surpriză a Singer-ului. Pentru că deși oferă mai multă putere și mai mult cuplu și, teoretic, performanțe dinamice mai bune, Kia Stinger este mult, mult mai ieftin decât BMW Seria 4 Gran Coupe. Adică atât de ieftin încât ridică niște semne de întrebare. Concret, Kia Stinger 3.3 T-GDI AWD este mai ieftin cu aproximativ 8.000 de euro decât BMW 440i xDriver, dar vine mult mai bine echipat și are inclusiv scaune ventilate, sistem de navigație, tapițerie din piele și tot ce ți-ar putea trece ție prin cap.
În concluzie, Kia Stinger este un nou-venit care, cel puțin teoretic, pare o alegere extrem de atractivă. Totuși, încă nu știm cum se conduce mașina, dar vom afla cu siguranță la finalul acestei săptămâni, atunci când vom duce noul Kia Stinger și pe circuit și ne vom putea da seama despre care sunt performanțele dinamice în realitate.