Lista castigatorilor evenimentului Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2010

Weekendul trecut a avut loc in Italia, Lacul Como, evenimentul Concorso d’Eleganza Villa d’Este, care a adunat laolalta entuziasti ai automobilelor de epoca. Aceasta a fost a 12-a editie a evenimentului, ce s-a desfasurat sub patronajul BMW Group. “Inca o data Concorso a depus marturie impresionanta ca masinile nu au pierdut nimic din fascinatia lor”, a comentat Karl Baumer, Presedinte al Concorso d’Eleganza Villa d’Este si Director al diviziei BMW Group Classic.
Dott. Jean-Marc Droulers, Presedinte al Villa d’Este S.p.A., a declarat referitor la cele doua zile extraordinare: “Concorso se desfasoara sub o constelatie care ar putea cu greu sa devina mai buna de atat: traditia, eleganta si pasiunea pentru masini creaza fundamentul perfect pentru un weekend cum inca o data am avut privilegiul sa traim.”
Pe langa concursurile de masini de epoca si competitia dintre modelele concept ale viitorului, in cadrul editiei din acest an a evenimentului s-a desfasurat si expozitia speciala “100 Ani de Alfa Romeo” si premiera mondiala a modelului BMW 328 Kamm Coupé. Evenimentul a fost un succes rasunator, numarul vizitatorilor ridicandu-se in ziua de duminica la peste 5.000.
Trofeo BMW Group
Cel mai bun din concurs, ales de catre Juriu
Talbot-Lago, T150 C SS Teardrop, Coupé, Figoni & Falaschi, 1938, Oscar Davis, USA
Coppa d’Oro Villa d’Este
Cel mai bun din concurs, ales prin vot public la Villa d’Este
Maserati, A6GCS, Spider, Frua, 1955, John F. Bookout Jr., USA
Trofeo BMW Group Italia
Cel mai bun din concurs, ales prin vot public la Villa Erba
Talbot-Lago, T150 C SS Teardrop, Coupé, Figoni & Falaschi, 1938, Oscar Davis, USA
Premiul de design Concorso d’Eleganza pentru Concepte & Prototipuri
Ales in urma votului public la Villa Erba
Zagato, Alfa Romeo TZ3 Corsa, Coupé, 2010. Martin Kapp, D
Castigatori si Mentiuni de Onoare, pe categorii
Categoria A: MASINI DE CONCURS ANTEBELICE
Castigator al categoriei
BMW, 328 Mille Miglia, Streamline Roadster, BMW, 1937, Christoph Bode, D
Mentiune de Onoare
Talbot-Darracq, GP 1500, Siluro Corsa, Talbot-Darracq, 1926, Egon Zweimüller, A
Categoria B: MASINI SPORT DECAPOTABILE ANTEBELICE
Castigator al categoriei
Duesenberg, X Straight 8, Boat-Tail Roadster, McFarlan, 1927, Peter Heydon, USA
Mentiune de Onoare
BMW, 328, Roadster, BMW, 1938, Mietta Pasquali Gandolfi, I
Categoria C: MASINI DECAPOTABILE CU PATRU LOCURI, ANTEBELICE
Castigator al categoriei
Lancia, Astura 4th Series, Cabriolet, Pinin Farina, 1939, Wenzel Gelpke, CH
Mentiune de Onoare
Bentley, 8 Litre, 4-seater Tourer, Gurney Nutting, 1931, Peter Livanos, GR
Categoria D: MASINI ACOPERITE, CU DOUA USI, din 1935 pana in 1950
Castigator al categoriei
Talbot-Lago, T150 C SS Teardrop, Coupé, Figoni & Falaschi, 1938, Oscar Davis, USA
Mentiune de onoare
Alfa Romeo, 6C 2500 SS, Coupé , Touring, 1948, Oliver Collins, CDN
Categoria E: MASINI SPORT POSTBELICE
Castigator al categoriei
Maserati, A6GCS, Spider, Frua, 1955, John F. Bookout Jr., USA
Mentiune de onoare
Ferrari, 250 GT California, Spider, Scaglietti, 1958, Peter Stähelin, CH
Categoria F: MASINI SPORT ACOPERITE POSTBELICE
Castigator al categoriei
Mercedes-Benz, 300 SL, Coupé, Mercedes-Benz, 1954, Paul Stewart, UK
Mentiune de onoare
Lamborghini, Miura, Roadster, Bertone, 1968, Albert Spiess, CH
Categoria G: MASINI DE CONCURS POSTBELICE
Castigator al categoriei
Alfa Romeo, 1900 SS, Berlinetta, Zagato, 1956, David Sydorick, USA
Mentiune de onoare
Aston Martin, DB2, Coupé, Aston Martin, 1950, Helmut Rothenberger, D
Categoria H: STUDII DE DESIGN 1952-1965
Castigator al categoriei
Lancia Aurelia B56, 4-door Berlina, Pinin Farina, 1955, Corrado Lopresto, I
Mentiune de onoare
Alfa Romeo, Giulia 1600 TZ2, Coupé, Pininfarina, 1965, Shiro Kosaka, J
Premii speciale ale Juriului
Trofeo “FIVA”
Pentru cea mai bine pastrata masina, acordat de catre Juriu
Alfa Romeo, Giulia 1600 TZ2, Coupé, Pininfarina, 1965, Shiro Kosaka, J
Trofeo Rolls-Royce
Pentru cel mai elegant Rolls-Royce, acordat de catre Juriu
Rolls-Royce, Phantom II Continental, Drophead Coupé, Binder, 1935, Steve Wolf, USA
Trofeo Auto & Design
Pentru cel mai fascinant design, acordat de catre Juriu
Alfa Romeo, Giulia 1600 TZ2, Coupé, Pininfarina, 1965, Shiro Kosaka, J
Trofeo Foglizzo
Premiul Special al Juriului
Talbot-Darracq, GP 1500 Siluro Corsa, Talbot-Darracq, 1926, Egon Zweimüller, A
Trofeo BMW Group Classic
Pentru cea mai dificila restaurare, acordat de catre Juriu
Lamborghini, Miura, Roadster, Bertone, 1968, Albert Spiess, CH
Trofeo Vranken Pommery
Pentru cel mai bun design interior, acordat de catre Juriu
Lancia, Aurelia B52, PF200, Pinin Farina, 1952, Bill Pope, USA
Trofeo Automobile Club di Como
Pentru masina condusa de cel mai departe
Mercedes-Benz, 710 SS, Sport Tourer, Mercedes-Benz, 1928, Frans Van Haren, NL
