Mercedes 190 EVO II împlinește 25 de ani
BMW M3 E30 este mașina care a dat naștere unei clase noi de sedanuri sportive, însă cu ceva vreme în urmă exista un Mercedes care-i cam dădea de furcă. Mercedes 190 EVO II a fost lansat în 1990 la Salonul Auto de la Geneva ca principal rival pentru BMW M3 E30 lansat cu trei ani mai devreme. Avea un motor de 2,5 litri care dezvolta 235 CP și accelera de la 0 la 100 km/h în 7,1 secunde. BMW M3 E30 avea un motor de 2,3 litri care dezvolta 195 CP și accelera de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde.
La fel ca și primul BMW M3, Mercedes 190 EVO II a fost construit cu scopul de a participa în cursele de DTM. De aceea îl vedem cu un body kit foarte agresiv desenat de profesorul Richard Eppler, cu aripi evazate, jante pe 17 inch și un eleron care i-a făcut pe cei de la BMW să se gândească la un nou tunel aerodinamic.
Împreună cu BMW M3 E30, acest Mercedes 190 EVO II a făcut spectacol în cursele de DTM, acolo unde clinciurile bară la bară erau foarte răspândite. Mercedes 190 EVO II face parte din seria mașinilor rare, doar 502 de modele fiind construite, majoritate vopsite în albastru și negru.
Spre deosebire de prima generație, Mercedes 190 EVO II venea echipat cu un kit de suspensii SLS ajustabile printr-un buton din interior, dar și de pachetul AMG 16V, care în versiunea de curse dezvolta 350 CP. Dacă vreți să vedeți mai bine diferențele și asemănările dintre cei doi rivali, avem aici un comparativ pentru voi…