Mercedes a arătat interiorul viitorului Clasa E
Viitorul Mercedes-Benz Clasa E este programat pentru lansarea oficială în cursul anului viitor și, judecând după faptul că au fost deja arătate primele imagini oficiale cu interiorul viitorului Clasa E, tindem să credem că noul rival pentru BMW Seria 5 va fi prezentat în cadrul Salonului Auto Nord American, programat pentru începutul lunii inauarie.
În cazul viitorului Clasa E e evident că interiorul este unul care încearcă să aducă în acest segment multe din atributele modelului de top. Sigur, la fel ca în cazul viitorului BMW Seria 5, designul și tehnologia implementată pe vârfurile de gamă – Clasa S și Seria 7 – își spun cuvântul. Dar, viitorul Clasa E aduce câteva lucruri în plus, care nu sunt disponibile nici măcar pe Clasa S.
Privind pozele, primul lucru pe care-l remarc este display-ul enorm care pare să capteze toată atenția. Este vorba despre un ecran wide, dual-view, de înaltă rezoluție, de 12,3 inch, care „pare să plutească în spațiu” după spusele oficiale ale celor de la Mercedes. Un lucru complet nou pentru industria auto sunt butoanele tactile de pe volan. Practic, cu o mișcare de tip „swipe”, șoferul va putea controla toate funcțiile sistemului de infotainment, fără a mai fi nevoit să-și ia mâinile de pe volan. Pare o idee interesantă, însă nu ne putem da seama de funcționalitatea reală a sistemului decât după ce vom testa cu degețelele noastre.
Display-ul central este compus practic din două ecrane cu diagonala de 31,2 centimetri și care oferă o rezoluție de 1.920 x 720 pixeli. Vizual, cele două ecrane se unesc pentru a crea senzația unui singur display uriaș, care poate fi configurat după bunul plac al șoferului. Practic, acesta are la dispozție trei moduri de afișaj: Classic, Sport sau Progressive. Desigur, acest display vine într-un pachet opțional, care conține și sistemul Comand Online. În versiunea standard de echipare, locul celor două ecrane este luat de unul singur, cu diagonala de 17,8 cmc, cu o rezoluție de 1000 x 600 pixeli. În plus, dacă în versiunea de top cele două ecrane sunt însoțite un intrumental de bord digital, în cazul versiunii de bază, același instrumental de bord are o abrodre clasică, cu două cadrane de tip analog. În cazul în care se optează pentru cele două ecrane, șoferul poate configura afișajul într-un „split view”, similar ca în cazul modelelor BMW. Totuși, în cazul viitorului Clasa E, informațiile sistemului de navigație vor fi afișate pe toată lățimea celor două ecrane, nefiind disponibilă posibilitatea unui „split view”. În cazul celorlalte sisteme, șoferul poate opta pentru ca două treimi din lățime să afișeze un anumit timp de informații, în timp ce pentru trimea rămasă poate opta pentru informații alternative.
Cel mai interesant aspect al interiorului viitorului Clasa E, pe lângă designul efectiv, este această nouă invenție, unică în lumea auto, cea a butoanelor de pe volan care funcționează similar cu ecranul unui smartphone. „Sensibile” la atingere, butoanele de volan reacționează prompt – așa spune Mercedes – la fiecare mișcare de tip „swipe”, atât pe verticală, cât și pe orizonatală. Încercând să traducem experiența această, înțelegem că mișcările degetelor peste butoanele de pe volan au ca reacție imediată schimbarea meniului principal ce este afișat pe cele două ecrane. Astfel, șoferul poate selecta funcția dorită, indiferent de sistemul pe care-l accesează, fără să-și mai ia mâinile de pe volan. Tot cei de la Mercedes ne spun că scopul lor în crearea interiorului noului Clasa E a fost acela de a oferi o experiență intuitivă și atractivă. Drept exemplu, ni se comunică faptul că sistemul Dynamic Select oferă acum animații grafice atractive pentru fiecare mod de condus în parte.
Mai mult, pentru că viitorul este unul digital, iar acest lucru începe să fie din ce în ce mai evident și în cazul lumii auto, dar cu precădere în segmentul premium, Mercedes-Benz a înființat două deparatamente complet noi care să se ocupe de conectivitatea virtuală și de calitatea experienței oferită utilizatorului. Cele două departamente – „Digital Graphic & Corporate Design” și „User Interaction” – au ca scop principal dezvoltarea de noi soluții tehnice și grafice privind animații, conectivitate și experiența utilizatorului atât pentru modele curente din gama Mercedes, dar mai ales pentru cele viitoare.
Un alt aspect nou în privința viitorului Clasa E este funizate de cele 64 de culori diferite pentru luminile ambientale. Da, probabil că pentru un bărbat nu există 64 de culori diferite în toată lumea, dar viitorul Clasa E se pare că va avea toată această paletă de culori disponibilă. Totuși, mai important decât cele 64 de culori este noa formă a scaunelor, care promite să ofere o ergonomie crescută, specială gândită pentru călătoriile lungi la care viitorul Clasa E se pretează. Desigur, nici sistemul de sunet nu a fost lăsat la întâmplare, astfel că următoarea generație Clasa E va dispune, la fel ca vârful de gamă, de o sonorizare livrată de Burmester, cu tehnologie 3D Surround, care va dispune și de mai multe moduri de redare a sunetului: Pure, Live, Easy Listening, Surround și 3D Surround. Practic, sistemul de sunet de top aduce după el 23 de difuzoare, cu diafragmele din fibră de sticlă, iar un „tun de bas” este, de 450 W, este ascuns în portbagaj. În total, puterea maximă a celor două amplificatoare care alimentează difuzoarele este de 1.450 W.
Pe lângă noul interiorul al viitorului Clasa E, Mercedes-Benz a prezentat și noile blocuri optice față, disponibile opțional cu tehnologia Multibeam LED care este posibilă prin intermediul a 84 de LED-uri individuale găzduite în fiecare bloc optic. Conform celor de la Mercedes, această tehnologie permite un câmp vizual de 2,5 ori mai mare decât în cazul sistemelor convenționale de iluminat. Cam aceastea r fi noutățile pe care Mercedes le-a prezentat cu ocazia dezvăluirii interiorului noului Clasa E și, din ce putem vedea, viitorul BMW Seria 5, care este programat pentru lansare în toamna lui 2016, trebuie să aducă un interior cel puțin la fel de bun pentru a-și păstra postura de lider al segmentului.
Citește și primele informații despre interiorul viitorului BWM Seria 5: